Cauta

Incredibil! Cine a cerut, de fapt, închiderea Uzinei Dacia?

Motivul real care a condus la suspendarea activității Uzinei Dacia nu a fost nicidecum vreo decizie a conducerii legată de pandemie. Cei care au cerut insistent în ultimele zile închiderea fabricii au fost chiar salariații, care și-au manifestat spaima și panica față de o potențială infectare cu coronavirusul.

Angajații Uzinei Dacia s au speriat de coronavirus

Vestea închiderii Uzinei Dacia până în data de 5 aprilie a căzut ca un trăsnet, având în vedere potențialul enorm al acesteia de a alimenta bugetul de stat. Decizia extremă nu a fost luată de patronat, având în vedere că uzina are în continuare comenzi mari, ci chiar de către angajați, care s-au temut că se vor îmbolnăvi. ”În cursul acestei dimineți (n.r.ieri), am luat această decizie de a proteja sănătatea salariaților, o decizie care a fost greu de luat, pentru că noi aveam de lucru, dar, ca măsură de precauție, eu consider că este foarte bine. Salariații de la Dacia sunt îngrijorați, pentru că pe platforma Dacia lucrează 14.000 de oameni. Aceștia vor fi plătiți, conform contractului colectiv de muncă, pentru șomaj tehnic, cu 85% din salariu și bonurile de masă obținute pe luna în curs și așteptăm să vedem cum vor evolua lucrurile. Inițiativa de închidere a activității a venit din partea sindicatului. Am solicitat acest lucru administrației și, după câteva zile în care au avut loc runde de negocieri, s-a ajuns la concluzia că este bine să ne protejăm decât să înregistrăm cazuri de îmbolnăviri. Aici erau 14.000 de salariați și puteam să devenim un focar în toată zona. Este o măsură pe care eu o salut și chiar am mulțumit administrației că a înțeles solicitarea noastră. Această măsură are și un rol psihologic, trebuie să ne obișnuim cu această boală care va fi lungă și eu sper să trecem cu bine peste toate aceste încercări. Era necesar să oprim actvitatea pentru că oamenii deveniseră speriați și riscam să ne transformăm într-un centru de panică”, ne-a declarat Ion Iordache, vicepreședinte al Sindicatului Automobile Dacia. Fabrica din România alături de cea din Serbia rămăseseră singurele funcționale din Grupul Renault, Franța luând deja decizia să închidă producția pe teritoriul țării.

Europa nu mai produce mașini

Flagelul opririi activității a cuprins întreaga Europă în ceea ce privește producția de automobile. Ford Craiova a decis să închidă porțile până pe 5 aprilie și i-a trimis pe toți cei 6.000 de angajați în șomaj tehnic, cu 78% din salariu. Totodată, Ford a închis toate fabricile de pe teritoriul Europei, iar Fiat-Chrysler, PSA și Volkswagen au anunțat că vor întrerupe activitatea complet sau parțial în Italia, Spania, Franța, Germania, Serbia, Polonia și Slovacia. Ford a anunțat deja că va închide fabrica din Valencia pentru o săptămână, după ce trei angajați, din cei 7.000, au fost testați pozitiv cu coronavirus, astfel că restul personalului urmează să fie izolat. Totodată, producția unor modele VW, Porsche, Audi, Skoda, Seat și Bentley va fi afectată după ce Volkswagen a transmis că va închide temporar uzina din Bratislava, după ce autoritățile din Slovacia au anunțat stare de urgență. Închiderile fabricilor de autoturisme vor avea un efect de domino asupra întregului lanț de producție a componentelor auto, de la huse auto până la cablaje, domenii în care România deține unități importante de producție.

Ultimele stiri

  • Ilie Bolojan, mesaj tranșant: „Responsabilitate, nu jocuri politice!
  • Alege ce citești
  • Obiectul căzut peste o casă din Polonia nu era o dronă, ci o rachetă de la un F-16 polonez
  • Toto Dumitrescu, reținut. Fiul lui Ilie Dumitrescu, testat pozitiv la cocaină
  • Spionajul rusesc este legal în Austria
  • Întoarcem armele ca la 23 august ’44?
  • De ce companiile spațiale se luptă cu giganții apărării
  • Piața imobiliară râvnită de elita mondială. Cea mai mare concentrație de bogăție din lume
  • Neymar a moștenit 1 miliard și s-a așezat direct la masa de poker
  • ”NATO islamic”, ideea născută moartă. Ce vor statele din Golf de la președintele SUA
  • Exit mobile version