AcasăNewsInca o blonda pe urmele Elenei Udrea

Inca o blonda pe urmele Elenei Udrea

Recent, primarul Capitalei a aprobat lansarea si desfasurarea unui concurs public pentru realizarea unui logo reprezentativ al municipiului Bucuresti, destinat folosirii in toate formele de comunicare vizuala, se arata intr-o Hotarare a Consiliului General semnata de dna Firea.

Ea a dat prima chix cu frunza brandul turistic al României

Se cauta, adica, o persoana fizica, cetatean roman (!) , pentru urmatoarele conditii de concurs: ”lucrarea care va fi declarata castigatoare va trebui sa aiba un desing atractiv, sa fie usor recognoscibila, sa poata fi imprimata si pe suprafete mici fara sa piarda detalii esentiale, sa imbine elemente care sa reflecte traditia istorica a Bucurestiului cu elemente care sa tina cont de tendintele actuale, sa permita declinarea ulterioara a unor branduri sectoriale (Bucuresti cultural, Bucuresti turistic, Bucuresti muzical, Bucuresti sportiv etc)”. Cam greu, nu? Nu-i de joaca.

Un juriu (ca aici ne pricepem, vorba aia: sapte ingineri si un tarnacop)  alcatuit din 11 specialisti va desemna lucrarea castigatoare. Iiar autorul primeste 50.000 lei brut, cedand toate drepturile de autor municipalitatii. Las ca a mai fost un scandal cu Frunza-brand de tara al Romaniei, dar cum ar arata un logo al Bucurestilor, oras a carui denumire multi o confunda si azi cu cea a capitalei Ungariei, desi la atat se rezuma toate asemanarile?

Capitala maidan cauta logo

Nu de alta dar Capitala are atat de multe neajunsuri incat se vad si din spatiu. Absolut toate ”usor recognoscibile” si in anul de gratie 2017.

Avem traditie, avem valoare

Dupa 1989, ”imaginea” Bucurestilor o vindeau aurolacii (la pachet cu ororile din orfelinate) care ieseau din canale precum luptatori Vietcong din 1968 sau ca jihadistii ISIS de acum, in  Irak. Wow! Au urmat mineriadele, creand un logo la fel de durabil ca si varsta lui Ion Iliescu. Casa Poporului, cainii fara stapan, apucaturile etniei tiganesti, blocurile ceausiste au fost tot atatea ”logo-uri” pe care le-am purtat in frunte ca niste armasari breji. Dupa ce-am intrat in UE cu ”ia-ma nene” si am speriat Occidentul , am primit si premiul intai cu coronita: cel mai detestabil ”brand”. Cam asta, in mare.

Multe creiere, buget pe masura

Chiar daca Bucurestii, de fapt o mica parte, au devenit o urbe mai frecventabila,  nu sunt intrunite in ruptul capului atributele unei capitale din UE. Arde sa ne facem un logo? E necesar, spune Primaria Capitalei. Tot ce-i posibil. Un buget urias pe mana atator capete luminate: iata o reteta infailibila, nu? Cine suntem noi sa judecam prioritatile banului public? Problema nu ar fi mizilicul de 50.000 de lei brut. Ce sume s-au cheltuit pentru enspe mii de lucrari in Bucuresti, si cu ce folos intru bunastarea contribuabilului, l-ar albi si pe Donald Trump si l-ar da pe spate pe omologul dnei Firea din New York, Bill de Blasio. Nu, problema comporta mai multe aspecte. Unu: un logo se poate baza, el, pe trecut, pe traditii istorice, bla,bla,bla, dar cata vreme nu este sustinut de o realitate actuala, mai greu va fi eficient. Poate sa fie minunat, dar daca el este asociat cu Bucurestii de astazi, minunat de inutil va ramane. Ba va starni si zambete ironice: io-te, ba, astia se cred vreun Paris, gen. Cu destule (dar nu chiar multe) veri in urma, o calatorie Mangalia-Gara de Nord dura peste 6 ore, perioada care coincidea cu interdictia fumatului pe CFR calatori. O mare victorie pentru sanatatea calatorilor ! Care coborau in Capitala naclaiti de transpiratie, plini de mizeria din vagoane, cu ochi staruitori de fiara, gata sa-l linseze pe mecanicul locomotivei . Si un exemplu tipic, ca si concursul pentru un logo al Capitalei, de a pune caruta inaintea cailor. La ora actuala, singurele elemene grafice ce ar putea alcatui un logo pentru Bucuresti ar fi inspirate din urmatoarele realitati : ”trafic bara la bara”, ”transport in comun de lumea a treia”, ”politie cu prezenta si efect inexistente”, ”tramvaie care put ca o groapa de gunoi din Bangladesh”, ”poluare, poluare fonica”, ”drumuri blocate de nunti tiganesti”, ”batai in trafic”, ”metrou depasit”, ”cersetori numarand bani”, ”zapada murdara topindu-se”, ”tone de praf”, ”excremente de caine”, ”fum de gratare cu mici” (sau varianta ”facem gratare cu mici si dam foc la padurici”, ”taximetristi care inseala”. Ai de unde alege, nu? Apropo de indragita brealsa a taximetristilor, dna Firea, n-ar trebui umblat oleaca si la la temelia logo-ului asta? Duminica, pe la pranzisor, un nene-taxi isi scutura masina de praf in fata monumentului din fata Casei Presei. Maneaua se auzea de peste drum, din Herastrau. Asta ne e logo-ul, deocamdata.

author avatar
Tudor Borcea
387 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger