In 1969, primul om pasea pe Luna avand la incheietura un ceas care urma sa intre in legenda: Omega Speedmaster Chronograph. Pentru cea de-a 60-a aniversare a agentiei spatiale, americanii au dat fabricantul elvetian pe-un plastic din Hong-Kong. Vremuri grele…
Anicorn, ofirma care a aparut pe platforma Kickstarter, va produce astfel 60 de modele pentru aniversarea NASA si, fireste, toata lumea s-a intrebat de ce agentia spatiala americana nu a apelat la traditionalul sau partener elvetian. Anicorn NASA 60th Anniversary Limited Edition vine intr-o carcasa din otel pe care a fost pulverizat un strat fin de ceramica high-tech. Cureaua este din material textil si are brodata sigla NASA. Pe suprafata interioara a bratarii sunt brodate coordonatele GPS ale Centrului Spatial Kennedy iar acest model aniversar s-a dorit a fi un omagiu al parintelui astronomiei, Johannes Kepler. Mecanismul (automatic) vine de la fabricantul japonez Miyota. Ceasurile sunt propuse la un pret de 650 de dolari si s-au vandut pe site-ul Anicorn in mai putin de un minut!
Un semnal puternic al marcilor ”neo” pe piata orologiera. ”Cu adevarat banal, groaznic. Design banal, cadran prea mare, prea subtine, fara echilibru estetic, ca sa nu mai vorbim ca ceasul se citeste greu”, au comentat internautii. Alt comentariu: ”O gluma? 650 de dolari pentru un mecanism Miyota 9015 care costa 90-100 de dolari? Suntem departe de legandarul Omega Speedmaster”.