Procurorii au reţinut, duminică, trei bărbaţi de naţionalitate cehă şi ucraineană şi o femeie de naţionalitate slovacă, cercetaţi pentru trafic de droguri de mare risc.
Aceștia dețineau un laborator clandestin pentru fabricarea metamfitaminei, într-o locuinţă închiriată în comuna Petrova.
Fabricau droguri de mare risc
DIICOT susţine că inculpaţii, cu vârste între 32 şi 44 de ani, în scopul producerii unor cantităţi de droguri de mare risc, s-au deplasat în municipiul Sighetu Marmaţiei şi au demarat achiziţionarea de materiale şi substanţe necesare în procesul de fabricare a metamfetaminei, precum şi identificarea unui imobil în care să poată operaţionaliza un laborator clandestin.
Aceştia au închiriat o locuinţă în comuna Petrova, judeţul Maramureş, unde au transportat echipamentele şi substanţele, inculpaţii de origine cehă şi slovacă având cunoştinţele necesare fabricării drogului de mare risc (metamfetamina), iar inculpaţii de origine ucraineană având rolul de a-i sprijini pe cei doi şi de a asigura paza locului de fabricare.
A fost efectuată şi o percheziţie domiciliară în imobilul în care a funcţionat laboratorul ilegal, fiind identificate şi ridicate diverse ambalaje, intrumente şi ustensile, precum şi cantităţi de substanţă utilizate de către inculpaţi la producerea metamfetaminei.
Urmează să fie sesizat judecătorul de drepturi şi libertăţi din cadrul Tribunalului Maramureş cu propunerea de arestare preventivă a celor patru inculpaţi, pentru o perioadă de 30 de zile.
Rakeții Ucrainei au transformat Portul Constanța într-un hub pentru droguri
Am crescut cu povești despre măreția Portului Constanța și trăim, azi, decepția decăderii acestui gigant construit la malul Mării Negre.
Situația în care a ajuns perla coroanei portuare românești este doar un alt exemplu de moștenire de top de care autoritățile și-au bătut joc după momentul „decembrie ‘89”. Cândva recunoscut ca al doilea port mare din Europa, Constanța a fost adus la statutul de hub pentru drogurile cartelurilor sud-americane.
Operat de ai noștri, dar controlat de „ai lor”, cam așa vorbesc toți pe acolo, de la hamalii neobosiți în pofida sutelor de tone cărate „cu cârca” an de an și până la funcționarii din birourile vamale, cei care știu cel mai bine cine taie și spânzură în Portul Constanța.
Text integral de Nicholas Cezar, AICI.