Cauta

Imagini unice: asamblarea celei mai mari colecții Bugatti din lume

În urmă cu aproximativ 60 de ani, Fritz Schlumpf a achiziționat 30 de vehicule Bugatti după negocieri dure. Muzeul național „Cité de l’Automobile” din Mulhouse, în inima Alsaciei, în Franța, este cea mai mare expoziție auto din lume. Acoperind o suprafață de peste 25.000 de metri pătrați,  cuprinde 400 dintre cele mai rare și mai valoroase mașini din lume. Aceasta include și cea mai cuprinzătoare colecție Bugatti la nivel mondial.

Muzeul este construit în jurul colecției strânsă cu atenție de doi frați, Fritz Schlumpf și Hans Schlumpf. Fritz Schlumpf și-a cumpărat primul său Bugatti la 22 de ani în 1928 și l-a condus în weekend și în cursele de mașini.  În 1957, cei doi  au achiziționat o fabrică de lână în uz în Mulhouse, pentru a-și construi propriul muzeu auto: în onoarea mamei lor și a lui Ettore Bugatti, scrie gulfnews.com. Fritz Schlumpf a contactat colecționari din întreaga lume, obținând   adresele lor dintr-un registru păstrat de Hugh Conway de la British Bugatti Owners Club, care l-a pus în legătură cu controversatul colecționar american John W. Shakespeare din Hoffman, Illinois, în 1962. După negocieri dure, amenințări reciproce și șantaj, Schlumpf a avansat suma de 85.000 USD în 1964 (echivalent cu aproximativ 720.000 dolari astăzi) însă multe din mașini erau într-o stare de degradare vizibilă, necesitând  bani și eforturi de renovare. La 30 martie 1964, cele  30 de Bugatti au părăsit Illinois într-un tren Southern Railway care se îndrepta spre New Orleans, unde urmau să fie încărcate pe o navă de marfă olandeză. O fotografie arată trenul deschis cu un număr mare de vehicule rare. Câteva săptămâni mai târziu,vaporul a ajuns în portul francez Le Havre, unde Fritz Schlumpf și-a primit în sfârșit comoara care l-a dus mai aproape de a-și atinge obiectivul de a fi cel mai mare colecționar Bugatti din lume. Abia în 1965, frații Schlumpf și-au făcut publicitatea colecției într-un scurt comunicat de presă – și s-a născut ideea unui muzeu. Dar Fritz Schlumpf nu l-a deschis niciodată oficial.  Deși au mai cumpărat alte 70 de mașini, frații Schlumpf au avut puține ocazii să se bucure de colecția lor unică: greve la scară largă au avut loc după ce s-au angajat în practici comerciale discutabile, intrând în vizorul fiscului francez, iar în anii 1970 au fost nevoiți să fugă în Elveția.

Ultimele stiri

  • Depresia la Adolescenți în România: O Criză Nevăzută care Nu Trebuie Ignorată
  • Breaking News… în jurul lumii: Trump tensionează scena globală: dublează tarifele la oțel, în timp ce Ucraina ezită la negocierile de pace
  • Vremuri grele? Camera Deputaților cumpără hârtie igienică și prosoape de hârtie de peste 70.000 de euro
  • Ceaiul de Seară: Ritualul Uitat Care Calmează Mintea și Pregătește Corpul Pentru Somn
  • Elevii de la „Sfântul Sava” obțin Marele Premiu la competiția internațională de inginerie spațială și se înscriu în campania „100 de tineri pentru dezvoltarea României”
  • Primul „1 Iunie” la Berceni Arena. Un weekend de poveste, în care vedete vor fi copiii
  • „România nu se construiește doar cu partide și mediul de afaceri”. Sindicaliștii, scrisoare deschisă către Nicușor Dan
  • Anunț de ultimă oră. Boloș: Trei jaloane din PNRR sunt suspendate, momentan/Care e termenul de rezolvare
  • Vești de la meteorologi. Când se opresc ploile/ANM, prognoza pentru patru săptămâni, până pe 30 iunie
  • Discuții pentru formarea noului GUVERN. Nicușor Dan: „Trebuie să fie un acord cât mai complet”
  • Exit mobile version