Dupa ce am luat fata Chinei la cresterea economica ar trebui ca si Germania sa ne stie de frica, dar (mai ales) in privinta preturilor produselor alimentare nu o face, ba dimpotriva, cresterea bazata pe consum ne ustura la buzunare. Oul, vedeta scumpirilor din aceasta iara, a ajuns sa coste de doua ori mai mult decat in Germania.

In supermaketuri dai peste 10 lei pentru un carton de zece oua, adica 2 euro, in timp ce in Germania pretul depaseste putin un euro. Producatorii spun ca au redus preturile la jumatate pentru ca nu mai este cerere atat de mare ca in perioada sarbatorilor de iarna, dar pe rafturile magazinelor pretul a ramas neschimbat si nu prea le mai cumpara nimeni. Sunt mai ieftine doar ouale carora azi-maine le expira termenul de garantie, dar se apropie Pastele, cand oferta va fi mult mai mare. Am auzit-o la televizor pe o romanca plecata in Germania spunand ca in aceasta tara “un cofraj cu zece oua costa un euro si 9 centi. In comparatie cu Romania sunt mult, mult mai mici, nu numai la oua, ci la toate produsele”, asta dupa ce ministrul agriculturii ne-a ametit ca explozia pretului la oua s-a creat la nivel european si ca este un “puseu pe piata”. Daca o tinem asa, fereasca sfantul sa nu adoptam modelul Venezuelei, tara in care datorita inflatiei ouale au ajuns sa se vanda pe piata neagra cu 2 dolari, si mai nou sunt folosite drept bonusuri salariale.