Cauta

Hotii de masini de lux, organizati dupa modelul SRI!

Pe langa isteria coruptiei generalizate de la granite, iata ca Politia de Frontiera incheie acest an si pe plus. In afara de cele cateva sute de cadre implicate in crearea unei adevarate piramide a spagii, alti frontieristi au reusit sa aiba rezultate spectaculoase, capturand peste 700 de autoturisme de lux furate.

De remarcat ca, in continuare, principalul stat furnizor de autoturisme furate care ajung in Romania ramane Italia, urmata de Germania si Ungaria. Iar retelele transfrontaliere sunt formate in principal din moldoveni, bulgari, ucraineni, portughezi, spanioli, albanezi, sirieni,turci si sarbi. Si, bineinteles, in niciun caz ultimii pe lista, romanasii nostri.

De la Vest spre Est

Chiar daca politistii romani au reusit sa captureze cu peste un sfert mai multe autoturisme furate, traficul cu acestea, in special cele de lux, continua sa fie una din principalele activitati ale mafiilor internationale. Sensul in care tranziteaza autoturismele este, desigur, de la Vest la Est. Astfel, ofiterii de informatii au stabilit ca principalele rute folosite de catre traficanti sunt urmatoarele : Italia – Austria – Ungaria – Romania; Germania – Austria – Ungaria – Romania – Moldova – Ucraina si Italia – Serbia – Romania – Moldova – Ucraina – Federatia Rusa. Mai mult, in urma unui studiu al cererii si ofertei pe piata neagra a masinilor, s-a stabilit ca la categoria celor de lux, cele mai cautate sunt marcile Mercedes si BMW, iar la categoria mijlocie Renault si Fiat.

Asigurarile si la comanda

Si in acest an au continuat sa predomine furturile cu acordul proprietarului, pentru fraudarea societatilor de asigurari. Masinile sunt duse in alta tara, spalate prin vinzari succesive si de-abia pe urma declarate furate in tarile de provenienta. Alte metode des uzitate sunt si furtul la comanda, deturnarea sau frauda la firmele de inchirieri. In acest caz se racoleaza o persoana nevoiasa care, contra unei sume modice, accepta sa deschida pe numele sau un cont intr-o banca si sa obtina un card in contul caruia inchiriaza autoturismul vizat de traficanti.

Cinci grupe, ca la Servicii

Rezultatele politistilor de frontiera sunt cu atat mai notabile cu cat traficantii sunt extrem de bine organizati, fiecare retea fiind formata din cinci grupe distincte, dupa un model care seamana izbitor cu cel de organizare al Serviciilor Secrete romanesti si in special al SRI-ului. O demonstreaza chiar analiza ofiterilor de informatii din Politia de Frontiera, care dezvaluie ca retelele sunt subdivizate in mai multe grupuri de actiune, a caror ierarhie este urmatoarea:

Bineinteles, spre deosebire de traficanti, Serviciile noastre actioneaza doar in cadrul legal. Pe bune!

Ultimele stiri

  • Alege ce citești
  • România, la reducere!
  • Liderii europeni, orbi și surzi
  • Coaliția amețiților
  • De ce avioanele Boeing sunt atât de importante în acordurile comerciale ale lui Trump
  • “Mami, pot pleca în Arabia Saudită?”
  • UE înfruntă risipa alimentară și moda rapidă
  • DEZVĂLUIRE-ȘOC: cum a donat FCSB milioane de lei către PSD!/Ce alt Becali apare pe lista sponsorilor de partid
  • Barcelona, pregătită de “blestemul” Kane?
  • China și-a arătat puterea militară. NATO nu se mai poate baza pe avantajul tehnologic din trecut
  • Exit mobile version