Cauta

Hotii de masini de lux, organizati dupa modelul SRI!

Pe langa isteria coruptiei generalizate de la granite, iata ca Politia de Frontiera incheie acest an si pe plus. In afara de cele cateva sute de cadre implicate in crearea unei adevarate piramide a spagii, alti frontieristi au reusit sa aiba rezultate spectaculoase, capturand peste 700 de autoturisme de lux furate.

De remarcat ca, in continuare, principalul stat furnizor de autoturisme furate care ajung in Romania ramane Italia, urmata de Germania si Ungaria. Iar retelele transfrontaliere sunt formate in principal din moldoveni, bulgari, ucraineni, portughezi, spanioli, albanezi, sirieni,turci si sarbi. Si, bineinteles, in niciun caz ultimii pe lista, romanasii nostri.

De la Vest spre Est

Chiar daca politistii romani au reusit sa captureze cu peste un sfert mai multe autoturisme furate, traficul cu acestea, in special cele de lux, continua sa fie una din principalele activitati ale mafiilor internationale. Sensul in care tranziteaza autoturismele este, desigur, de la Vest la Est. Astfel, ofiterii de informatii au stabilit ca principalele rute folosite de catre traficanti sunt urmatoarele : Italia – Austria – Ungaria – Romania; Germania – Austria – Ungaria – Romania – Moldova – Ucraina si Italia – Serbia – Romania – Moldova – Ucraina – Federatia Rusa. Mai mult, in urma unui studiu al cererii si ofertei pe piata neagra a masinilor, s-a stabilit ca la categoria celor de lux, cele mai cautate sunt marcile Mercedes si BMW, iar la categoria mijlocie Renault si Fiat.

Asigurarile si la comanda

Si in acest an au continuat sa predomine furturile cu acordul proprietarului, pentru fraudarea societatilor de asigurari. Masinile sunt duse in alta tara, spalate prin vinzari succesive si de-abia pe urma declarate furate in tarile de provenienta. Alte metode des uzitate sunt si furtul la comanda, deturnarea sau frauda la firmele de inchirieri. In acest caz se racoleaza o persoana nevoiasa care, contra unei sume modice, accepta sa deschida pe numele sau un cont intr-o banca si sa obtina un card in contul caruia inchiriaza autoturismul vizat de traficanti.

Cinci grupe, ca la Servicii

Rezultatele politistilor de frontiera sunt cu atat mai notabile cu cat traficantii sunt extrem de bine organizati, fiecare retea fiind formata din cinci grupe distincte, dupa un model care seamana izbitor cu cel de organizare al Serviciilor Secrete romanesti si in special al SRI-ului. O demonstreaza chiar analiza ofiterilor de informatii din Politia de Frontiera, care dezvaluie ca retelele sunt subdivizate in mai multe grupuri de actiune, a caror ierarhie este urmatoarea:

Bineinteles, spre deosebire de traficanti, Serviciile noastre actioneaza doar in cadrul legal. Pe bune!

Ultimele stiri

  • Ofensivă economică europeană: 20 de bănci rusești, în pragul excluderii din SWIFT
  • Breaking news… în jurul lumii: Crize în lanț, atacuri și alianțe fragile
  • Comunicat de presă KOMORA ENGINEERING SRL
  • Călătorul aerian = vaca de muls a companiilor low cost!
  • Inspector superior din cadrul ANAF, reținut de DNA. Procurorii îl acuză de trafic de influență
  • Update. PLAN ROȘU în județul Iași: un autocar și un camion, implicate într-un grav accident/17 persoane, transportate la spital – FOTO
  • Insomnia Nu Este Doar Despre Somn: Cauze Profunde și Soluții Naturale
  • Influencerul român, noul Dumnezeu cu ring light: fără creier, dar cu like-uri divine
  • Cum va fi vremea în iunie. Estimările meteorologilor pentru prima lună de vară/Ce vești vin de la ANM
  • Dragnea spune că Ponta „a fost păcălit” să candideze: „El a avut un singur rol: să ia cât mai multe voturi de la Crin”
  • Exit mobile version