AcasăNewsHotelul cu 140 de roboti

Hotelul cu 140 de roboti

Recepționera hotelului Henn-na are o privire fixă dar zâmbește prietenos

Din ce in ce mai multi hotelieri din Japonia recurg la acesti ”angajati” programati pentru a-i primi pe clienti la receptie, pentru a se ocupa de bagajele lor sau a le supraveghea bunurile de valoare. La hotelul Henn-na Hotel (in traducere Hotelul Straniu), pana si receptionera este un robot.

Recepționera<br >hotelului Henn na<br >are o privire fixă dar<br >zâmbește prietenos

Creatura umanoida de la Henn-na ii dirijeaza pe clienti catre un ecran tactil, pentru a se inregistra. Receptionera da informatii si cu privire la micul dejun dar si introduce in sistem trasaturile faciale ale turistilor pentru ca acestia sa poata intra in camere gratie sistemului de recunoastere faciala al hotelului. Alti roboti, in forma de dinozauri, fac parte din comitetul de primire. In holul hotelului, robotii preiau bagajele si pe poarta pana in camere, strang deseurile etc. Pana si pestii din acvariul de pe biroul de receptie nu sunt pesti adevarati, ci tot reoboti. In camere, roboti de mici dimensiuni, in forma de oua,  isi asteapta oaspetii. Sarcinile lor sunt sa aprinsa sau sa stinga lumina, sa regleze temperatura camerei sau programele tv.

Dinozauri<br >la dispoziția<br >dumneavoastră

Pot sa raspunda si la intrebari simple, cum ar fi starea vremii pentru a doua zi sau ora exacta. In total, nu mai putin de 140 de roboti asigura buna functionare a hotelului. Singura hiba e ca robotii nu stiu inca sa faca paturile sau sa se achite de unele sarcini de securitate.

Penurie de mana de lucru

La hotelul Henn-na pretul unei camare este mai mic decat la alte hoteluri din Tokyo: 9000 de yeni in medie (68 euro) cu micul dejun inclus. In hotelurile aratoase din capitala nipona pretul unei camere este de doua si chiar trei ori mai scump. Explicabil, robotii de la Henn-na nu cer salarii, nu au nevoie de concedii si sunt operationali 24 de ore din 24, in toate zilele saptamanii.

În acvariu<br >nu sunt<br >pești ci tot<br >roboți

O veste proasta pentru mana de lucru umana, a carei lipsa in sectorul serviciilor este din ce in ce mai resimtita in Japonia, unde rata somajului a fost de 2,8%, nemaivazut dupa 1994. Hideo Sawada, creatorul conceptului hotelurilor gestionate de roboti, vrea sa-l multiplice pentru a contracara lipsa fortei de munca legata mai ales de imbatranirea populatiei, pentru a ”ameliora productivitatea si a lupta contra cresterii preturilor camerelor de hotel”.

În kimono tradițional<br >un robot făcut de Toshiba

Primul hotel cu angajati roboti s-a deschis in 2015 in Sasebo, un parc de distractii din sudul Japoniei, a urmat apoi unul in Tokyo si un al treilea in Gamagori.

Ecologic si economic

Nu numai robotii, dar si alte inovatii au permis hotelului Henn-na  sa-si reduca costurile. Tot ansamblul sau a fost gandit pentru economie si ecologie. Caramida, lemnul din materialele de constructii, proiectarea care optimizeaza circulatia aerului si panourile solare au permis o reducere a consumului de energie electrica cu 30% in raport un un hotel clasic. Deci un model economic care merge bine. Grupul HIS (una din principalele agentii de turism japoneze) vrea sa deschida nu mai putin de o suta de hoteluri similare in viitorii ani. De altfel, japonezii au inceput sa se obisnuiasca cu prezenta robotilor in viata lor cotidiana. O hostesa umanoida, Chihira Aico, conceputa de grupul Toshiba, a fost instalata in 2015 intr-un mare magazin din Tokyo.

author avatar
Tudor Borcea
464 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger