AcasăNewsHarta trenurilor groazei, la CFR

Harta trenurilor groazei, la CFR

Două trenuri de pe ruta suprasolicitată București-Galați vor fi anulate

3,3 milarde de români călătoresc cu trenurile CFR în condiții jalnice. Pe anumite rute, însă, circulă așa-numitele trenuri ale groazei, din cauza numărului uriaș de călători care se înghesuie în cele două vagoane puse la dispoziție de Compania Căile Ferate Române.

Două trenuri de pe ruta suprasolicitată București Galați vor fi anulate

Potrivit raportului CFR Călători prezentat Autorității pentru Reforma Feroviară în vederea obținerii compensației de la buget, în 2019 3,3 miliarde de români au circulat și vor circula cu trenul. Cele mai aglomerate rute au înregistrat un număr imens de pasageri, care au călătorit unii peste alții, tasați în puținele vagoane ale trenurilor. Este vorba despre ruta București Nord-Constanța, care a avut nu mai puțin de 232,9 milioane de călători pe o medie de 10.48 trenuri pe zi. Pe locul doi s-a situat ruta București-Galați, cu 119 milioane de călători la o medie de 7,32 trenuri pe zi, urmată de ruta Iași- Timișoara Nord, via Radna-Arad, cu 108 milioane de pasageri și o medie de doar 1,99 trenuri pe zi. Pe celelalte locuri s-au plasat rutele București Nord-Baia Mare, cu 91,2 milioane de pasageri și cu o medie de doar 1,97 de trenuri pe zi, Constanța-Brașov, cu 55 de milioane de călători și 1,47 trenuri pe zi, București Nord- Craiova și București Nord – Cluj-Napoca, cu 52,9 milioane de călători.

Veniturile, jumătate din costuri

În prezent circulă trenuri interregio pe 92 de rute și trenuri regio pe 261 de rute din țară. Costurile anuale ale CFR Călători au fost de 2,1 miliarde de lei în 2016, 2,2 miliarde de lei în 2017, de 2,3 miliarde de lei în 2018 și de 2,6 miliarde de lei în 2019. Veniturile încasate au crescut de la 771 milioane de lei în 2016, la 1,13 miliarde de lei în 2019, însă pierderile sunt de 1,1 miliarde de lei, bani care ar trebui plătiți de statul român. Sindicaliștii CFR susțin că există o soluție pentru a stopa pierderile din sistem. ”Dacă s-ar cumpăra 500 de rame, atât automotoare, cât și trenuri clasice nu ar mai fi nevoie de subvenții. Am făcut socoteala la o locomotivă cu trei vagoane și 300 de locuri, cu un preț mediu al biletului de 10 lei, deși prețul este mult mai mare și un total de 1.200 de trenuri în circulație. Asta înseamnă venituri anuale de 2,6 miliarde de lei, ceea ce ar însemna un profit de 60 de milioane de lei. Și asta în condițiile în care statul nu mai dă niciun fel de compensație. Trebuie achiziționate de urgență cele 500 de rame, iar dacă statul nu vrea sau nu poate, atunci măcar să gireze împrumutul pe carev îl va face CFR pentru a le cumpăra”, ne spune Maxim Rodrigo, președintele Federaţiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
2.346 afisari

7 COMENTARII

  1. revizuiti cifrele, unde naiba sunt atatea sute de milioane si miliarde de calatori? suntem in China cumva? :))

  2. 3 miliarde de români…
    Mama ce multi santem ,aproape jumătate din populația planetei sânt numai români.
    E bine așa.

  3. Vreți să mai vedeți încă unul? Veniți la 17:30 sa vedeți București-Targoviste.

  4. Soluția este suplimentarea vagoanelor de calatori,și taierea pomenilor lu Dragnia la studenți-calatorii libere nonstop pe viață de student! Iei o legitimeție de student oriunde și bați toata țara-n lung și în lat! Cînd vor mușchii tăi!

  5. Mare risipă de bani cu gratuitatile studenților. Horror este pe trenurile regio Bucuresti Obor-Constanța unde mulți fumează in tren nu se stie ce este bilet comercianți ambulanți in tren

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger