AcasăNewsHalucinant. Șoferii de tir dorm doar două ore pe noapte!

Halucinant. Șoferii de tir dorm doar două ore pe noapte!

Tiriștii de pe Comunitate sunt obligați să descarce singuri marfa la supermarketurile din România

Dispozitivele de pe tiruri care permit verificarea timpului de odihnă sunt măsluite de șoferi în fiecare zi. Metoda cea mai utilizată este amplasarea unui magnet, care oprește înregistrarea timpilor de condus.

Tiriștii de pe Comunitate sunt obligați să descarce singuri marfa la supermarketurile din România

Tirurile care circulă în România sunt un adevărat pericol public. Șoferii au descoperit că pot opri înregistrarea de pe tahograf cu un simplu magnet și ajung, în disperarea de a câștiga bani mai mulți, să doarmă doar două ore pe noapte. Aproape întreaga comunitate a șoferilor de tir din România susține că șoferul din Ialomița care a ucis nouă oameni a adormit la volan. Pentru ei faptul că înregistrările de pe tahograf arătau că acesta respectase timpii de odihnă nu a însemnat nimic, pentru că dispozitivul poate fi oprit. ”La tirurile Euro 6, care circulă pe Comunitate, nu poți falsifica timpii de odihnă, pentru că tahograful nu poate fi oprit doar cu ajutorul magnetului, ci cu telecomenzi speciale. În țară, însă, metoda se practică frecvent. Mulți dintre patroni plătesc la numărul de kilometri și atunci, ca să poată câștiga mai mult decât salariul minim, șoferii ajung să doarmă câte două ore pe noapte. Chiar și când ești plătit la numărul de curse, trebuie să pui magnetul care oprește înregistrarea de pe tahograf, pentru că altfel nu te încadrezi să faci, la intern, două curse pe zi. Mai mult de atât, este foarte problematic pentru șoferi să apuce să doarmă, pentru că, de exemplu, se pierd foarte multe ore la rampa de încărcare, iar acolo nu te poți odihni”, ne spune Adrian Vasile, șofer de tir pe Comunitate.

Drumurile din țară, un stres infernal pentru șoferi

Să circuli în România cu tirul este un adevărat calvar. Pentru că aici, din cauza șoselelor proaste, un drum de 300 de kilometri se parcurge în 7 ore sau chiar mai mult. Iar factorii de stres sunt multipli, de la drumurile pline de gropi, inconștiența șoferilor de autoturisme care intră în fața tirurilor și frânează apoi brusc, absența parcărilor și toaletelor, până la pietonii kamikaze care traversează aiurea pe străzile din localități. Dacă se adaugă la toate acestea și privarea de somn avem, fără nicio îndoială, rețeta dezastrului. Mai mult, șoferii de tir din țară se plâng că autocamioanele pe care le conduc sunt foarte vechi și au tot felul de defecțiuni. De multe ori rămân cu vehiculele în drum și sunt nevoiți să facă reparații improvizate. Mai greu este când fac pană și trebuie să schimbe singuri cauciucurile, fapt care îi obosește peste măsură, având în vedere că prezoanele sunt foarte greu de desfăcut, dar și de strâns.

Tiriștii, îngroziți de atacurile țiganilor

Tiriștii care merg în țările Uniunii Europene au, totuși, avantajul autostrăzilor și parcărilor dotate cu toalete și dușuri. Dar și pentru ei viața este destul de grea. Și asta pentru că sunt terorizați de țiganii români din Franța și din Anglia, care le fură motorina din rezervoare și paleții. ”Noi ne-am cumpărat din banii noștri capace speciale la rezervor, care sunt mai dificil de desfăcut. Dacă ni se fură motorina sau paleții tot noi suntem cei care plătesc. Când am reclamat polițiștilor francezi furturile ne-au dat o hârtie în care se scria că am fost jefuiți și asta a fost tot. În Anglia este mai rău, pentru că pe polițiștii de acolo nu îi interesează, ne spun că ne furăm între noi și este problema noastră. Un coleg de-al nostru s-a trezit cu un cuțit la geam și țiganul i-a spus să tacă din gură dacă vrea să nu pățească nimic. Un altul a făcut greșeala să se dea jos când a văzut că este jefuit și l-au ucis. Mai avem probleme mari cu imigranții, care sunt disperați să ajungă în Anglia. Dacă ai făcut greșeala să oprești, se urcă în tiruri și riști închisoarea dacă te prind cu imigrantul în Anglia. Pe o distanță de 200 de kilometri, între Franța și Anglia, nici nu ai voie să oprești, au desființat și parcările, din cauza imigranților care pândesc în zonă”, ne-a mai spus Adrian Vasile, șofer de tir pe Comunitate.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
4.639 afisari

12 COMENTARII

  1. Nu mai vorbiti aiurea dacă nu cunoasteti situația doar pe dinafara si pe auzite multe sunt basme ce am citit în acest articol ati auzit de magnet , buton si o dati înainte sunt multe lucruri cu care poți masului un tahograf si sursa voastră de pe comunitate le stie prea bine chiar si la euro 6 si le practica toate firmele din toate țările.

    • Daca ati stii cati profesionisti nu gasesc de lucru din cauza a sapte cardu,magnet,tele,nonstop si nu stiu in ce directie sa o ia. Fost sofer in UE ani de zile,intretinator de familie,reantors din dor de familie,locurile natale,o frumusete de tara, dar muritor de foame in tara.Invatat la program 9 conducere+6 alte activitati incarcat/descarcat=15 ore de munca,aici cu cerinte pentru roboti 22/24,nu face fata. Trebui sa isi schimbe meseria,dar totusi poti sa schimbi dupa 15,20 ani de soferie? Nu conteaza siguranta,seriozitatea,corectitudinea,doar un lucru conteaza daca mergi nonstop,daca nu altu’,sa vedem cu ce motiv ii oprim banii(economie,nu stie programul,lipsa anexa pentu diurna,daca cardul merge la o expertiza posibil sa ma minunez cate ore multe a dormit,cauciucuri reesapate care bubuie la ordinea zilei,probleme tehnice raportate, dar neluate in seama si acum un motiv de oprit bani,etc.)Cel reintors merge legal prin localitate din instinct,dincolo camera foto nu te iarta si platesti,altul din intern cu 90 km/h motivad ca asa se cere de sus,”basca”ca el mai merge si zi si noapte. Cum sa faci fata? E clar ca ajungi putin mai tarziu si apar problemele.Toata lumea din toate profesiile/domeniile care au camioane,stiu ca asa se lucreaza. Intorc spatele pana intro zi cand fiinta cea mai draga dispare in drum spre serviciu(dar,ei zic”mie nu mi se inampla).Unii soferi trebuie sa se recalifice,alta sansa nu au.Cred ca e un surplus de soferi,altfel nu si-ar mai bate joc de ei nimeni.E o parere,acum depinde de unde priviti lucrurile:din parte celor cu bani multi din transporturi sau a omului obisnuit pe care soarta la adus la meseria de sofer profesionist.

  2. Soluția pt a se odihni șoferul, o lege sa interzică circulația noaptea, iar șoferul sa nu accepte plata la km

  3. Tot șoferii sunt devină că acceptă plata la km. În Bihor numai la km se lucra!

  4. Intradevar o bataie de joc soferia de profesionist pe tara.Si eu am inceput aceasta meserie acasa.Si pot sa spun ca lucram.non-stop.Cu magnetu se incarca-descarca.si cu ales doilea card se mergea noaotea.al doilea card era procurat de patron de la un prieten de-al lui care era functionar La o banca.cei care ancheteaza cazul cu microbuzul ar trebui sa verifice al cui era cardul al doilea.ca dupa Cum spune patronul ar fi condus cineva inainte a lui,din ce am citit de pe internet.As face cu drag aceasta meserie acasa Dar in conditiile Cum vor patronii eu unu Nu vreau.fiindca pot spune ca eram un pericol pe strada.cel mai rau moment a fost cand Nu am dormit trei zile La rand.tremura carnea pe mine dupa a treia zi si Nu mai reuseam sa dorm.Si se plang ca Nu au soferii Dar de ce Nu spun adevaratul motiv.in fine atata timp cat si cei de La ISCTR au firme si La fel se lucreaza si La ei atunci La ce sa ne asteptam…

  5. Patronii de carton sau aia cu maxim 5-6 mașini mai merg în ziua de azi cu magnetul sau cu ulei în loc de motorină… E prost cine se duce și accepta asa ceva

    • Ai dreptate in ce spui. Dar iti recomand sa te duci la firme mari cu sute de masini de exemplu cu frig care au contracte cu marile depotize de frig.Ai sa gasesti aunturi ca se lucreaza o zi cu o zi si doua zile cu doua.Oare tu stii ce inseamna asta?Stii cate ore se lucreaza? Dar la doua cu doua?Iti recomad sa suni,sa intrebi.La o firma din staaf recomada aducerea de soferi straini din cauza ca noi nu mai avem.Iti recomand sa urmaresti un interviu video si scris intr-o publicatie de specialitate in transporturi.(presupunand ca nu esti pus sa comentezi la deruta’si nu faci parte din tragerea de limba).Sa vezi ce poate sa zica persoana de contact,mergi la un interviu,lucreaza o perioada,asta ca sa stii despre ce este vorba.Cum spunea un coleg mai sus.. „.Nu cred ca exitata familie in tara asta,sa nu cunostita sofer tir.De multe ori se minte si nu spune cu adevara in ce conditii lucreaza,scoate in evidenta masina,lucruri de lux,”lauda de si nu aduce a bine”era o vorba.Probabil dupa un timp va trebui sa isi duca ficatul la un doctor si sa isi vanda lucrulire mult laudate in trecut pentru tratamente..Asa cad si tineri in capcana,renuntand la studii sau la alte meserii.

  6. Ciobanii-Oameni care au dus greul,au asigurat cele necesare pe vremuri grele pana in zilele noastre.Tu lup imbracat in blana de oaie nu ai fi existat daca nu erau ei. Ceva alb ar fostt mancat de broaste.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger