AcasăNewsGuvernul sterge datoriile CFR SA la buget: peste 900 milioane de euro...

Guvernul sterge datoriile CFR SA la buget: peste 900 milioane de euro

(foto: stilfm.com)

Guvernul va anula datoriile CFR SA de la finele anului trecut catre bugetul consolidat si fondul de risc, de 3,99 miliarde lei (aproximativ 917 milioane euro) prin conversia in actiuni, care vor fi preluate de MTI ca unic actionar.

(foto: stilfm.com)

Stergerea datoriilor va fi facuta prin derogare de la legislatia actuala care reglementeaza datoria publica, releva un proiect de ordonanta de urgenta. „Se aproba stingerea prin conversie in actiuni a creantelor principale si a accesoriilor aferente, cuvenite bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale si bugetelor fondurilor speciale, reprezentand impozite, taxe, contributii si alte venituri bugetare, cu exceptia impozitului pe venitul din salarii si asmiliate salariilor, individualizate in titluri de creanta emise pana la 31 ianuarie 2012, datorate de catre Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA la aceasta data si neachitate la data eliberarii certificatului de atestare fiscala”, se arata in proiect, intocmit de Ministerul Transporturilor.

La 31 decembrie 2011, compania prelimina datorii catre bugete si Fondul de risc de 3,99 miliarde lei, din care 2,06 miliarde lei reprezinta penalitati si majorari pentru neplata sau plata cu intarziere. Avand in vedere ca CFR SA este singura companie din Romania care administreaza infrastructura feroviara, Guvernul considera ca acordarea unui sprijin financiar nu reprezinta ajutor de stat.

CFR SA se afla pe lista companiilor monitorizate de Fondul Monetar International, iar neadoptarea acestei masuri in regim de urgenta ar impiedica indeplinirea obiectivelor stabilite in acordul cu institutia financiara internationala, se mentioneaza in proiect. Un proiect similar a fost lansat la mijlocul lunii ianuarie, prin care urmau sa fie sterse in acelasi mod datoriile CFR SA, care insumau insa atunci 4,5 miliarde lei.

author avatar
eNational
119 afisari

2 COMENTARII

  1. acesti manageri(privati) chiar vor fi pusi de privatii de la calea ferata din romania, sa vedeti atunci furaciune…iata un exemplu: Afacere pe banii statutului, iar CFR – ul plânge că nu e rentabil şi ne dă afară.
    Adică Ganea şi Comana folosesc infrastructura CFR – ului pe 2 bani (iar CFR – ul bagă bani grei s-o întreţină ca să prospere cei doi domni), plimbă trenuri goale şi statul îi mai şi plăteşte pentru deranj, ba mai mult, le cedează cele mai profitabile trase sub motivul că pentru CFR nu sunt rentabile. dl.NAZARE NE AUZITI ?

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger