Pescajul de trecere a navelor (adâncimea) în tronsonul de la kilometrul 0 al gurii Bâstroe a Dunării până la kilometrul 77 al gurii Kilii este de 6,5 metri, iar din kilometrul 77 până la kilometrul 116 al estuarului Kiliysky – 7 metri.
La începutul invaziei, pescajul maxim era de numai 3,9 metri, transmite Ministerul Transporturilor si Infrastructurii din Ucraina.
Se va distruge Delta Dunării?
Conform unor informaţii, acestea sunt datele tehnice ale unor lucrări care vor distruge Delta Dunării din România.
„Despre lucrările care fac subiectul discuțiilor de azi, respectiv lucrări de adâncire, nu avem niciun fel de informații, nici recente, nici din anii trecuți.
Pentru prima oară aud acum că au avut loc lucrări de adâncire. Noi cunoșteam că sunt lucrări pentru a menține adâncimile șenaului lor așa cum se întâmpla când existau astfel de probleme.
Anul trecut cotele apelor Dunării au fost extrem de scăzute, s-au impus lucrări de mentenanță pe șenalul respectiv. Din informările pe care le am și din ce am urmărit cu angajații proprii, pot spune că aceste lucrări au fost sporadice, nu au durat mai mult de 24 – 48 de ore și s-au desfășurat pe distanțe foarte scurte.
Asta cunoaștem noi„, a spus Marinov, guvernatorul Deltei Dunării.
Ucraina nu comunică
Kievul nu a dat încă un răspuns clar. Până la finalizarea evaluării impactului proiectului asupra biodiversității în Delta Dunării, nu există garanții reale că nu vor fi efectuate lucrări în zonă.
Nici promisiunea oficialilor ucraineni de a suspenda lucrările, nici gestul simbolic de intervenție diplomatică al UE nu constituie o soluție viabilă.