Cauta

Gros ca sarmaua e geamul limuzinei prezidentiale

Ceausescu avea la dispozitie, prin anii 60-70,  un Mercedes-Benz 600 Pullman Landaulette, la care insa a renuntat repede, desi era mai bun ca un Rolls-Royce. Cel mai pupat dos din Romania fiind plimbat ulterior cu masini mai proletare, ARO sau Renault 20, botezat, pentru prosti, Dacia 2000. Urmasii lui , ba. De ce se deplaseaza presedintii Romaniei numai in limuzine?

Pentru ca au dat dovada (si inca dau) ca sunt neamuri proaste, ar suna un raspuns radical. Primul, Ion Iliescu, care se autoproclama ”sarac si cinstit”, umbla, in mandate, ca de altfel si floarea partidului caruia i-a fost muma, in masini la care alegatorii nici nu visau. La fel si Emil Constantinescu, dar sa trecem repede peste, ca,  si asa, a umblat degeba. ”Sa traiti bine!” ura si Traian Basescu de pe confortabila bancheta din spate a unui S Klasse. Actualul, Klaus Iohannis,  nu face exceptie, emanand, la randul sau,  o totala, senina  si de nezdruncinat multumire de sine. Toti patru, convinsi ca aceste privilegiate tratatii auto, evident nu din banii lor,  li se cuvin, avand parca aerul ca ai lor inaintasi posedau de mult,  printre mileuri, ori prin fundul curtii , Ordinul Jartierei, astfel fiind, logic, pusa in drepturi  consecinta fireasca a unor indubitabile si de la sine inteles merite personale. Pun pariu ca, macar odata, tot s-a gasit un consilier care sa-i traga de maneci (sau de poalele de la camasa)  si sa le spuna ca nu da bine sa umbli printre saraci cu masini becalicesti, in timp ce trancani cu aplomb basme despre coruptie, bunastare, reforme, sprijin social, salarii si alte asemenea, in obrazul celei mai sarace tari din UE. Si chiar fara consiliere, tot oleaca de masura s-ar fi cuvenit, mai ales ca nici acum Occidentului nu prea ii e clar unde e Romania pe harta, daca e sa vorbim de rezultatele celor patru. Dar care ar fi potentialele amenintarile cu care s-au confruntat sau se confrunta presedintii in deplasarile pe care le fac, de regula, in Bucuresti? Daca-l aveam sef de stat pe Eduard Sevardnadze era de inteles. Pandesc mujahedini dupa statuia genistilor, ”Leul”? Colcaie ISIS prin galeriile Casei Poporului? Vreo grupare anarhista pe la Vila Lac 3? (apropo de locuinte de protocol, cancelarul Germaniei, locomotiva Europei, isi plateste chiria, care, sa agreem ideea, nu e pomana, cum a fost cazul lui M. Geoana). Dincolo de asta, toti sefii de stat ai tarilor producatoare de automobile se deplaseaza, oficial,  cu masini autohtone. Renault, Peugeot si Citroen, in cazul Frantei, sau Skoda, in cazul Republicii Cehe. Sau Maserati, acum, in cazul Italiei, sau VW, Mercedes, Audi, in cazul Germaniei. Numitorul comun este ca banii cheltuiti raman in tara. Noi am putut Dacia, buna si asta. Pai in Dacia sa circule presedintii, nu? Insusi Suveranul Pontif a renuntat la Mercedes pentru un Fiat 500 L, dovedind  la acest capitol ca nu una vorbeste si alta fumeaza. Cu ce masini umbla varfurile preotimii BOR a vazut tot romanul…

 

Ultimele stiri

  • Pe cine a iubit, în secret, Nicușor Dan, înainte de a avea o relație cu Mirabela. Ce s-a aflat de la unchiul actualului președinte!
  • Sondaj INSCOP. AUR, intenție de vot de 40,5%. Cine completează podiumul
  • Florin Salam, invitat pe scenă la show-ul lui Salvatore Ganacci, de la Neversea Kapital 2025 – VIDEO
  • COD ROȘU de caniculă pentru București și 15 județe. Până la ce valori vor urca temperaturile – HARTĂ
  • Caricatura Zilei
  • AVANTAJELE URMĂRII UNUI PROGRAM DE MASTERAT ÎN LIMBA FRANCEZĂ ÎN ROMÂNIA – STUDIU DE CAZ FABIZ-Master în Antreprenoriat și Administrarea Afacerilor în limba franceză (MEGA)
  • Horoscop 7 iulie 2025 – Sectorul financiar va urma un curs liniştit
  • Acte publicate în Monitorul Oficial (Partea a III-a) vs. în ziare la pierderea lor
  • Alege ce citești
  • Modă și exploatare
  • Exit mobile version