Aglomeratia a fost cuvantul de ordine, in special in ultimele ore, in Gara de Nord, unde casele de bilete au fost luate cu asalt de un numar semnificativ de tineri. Au venit sa-si ridice biletele – gratuite- pentru a merge acasa, in week-endul in care au loc alegerile parlamentare.
Cei mai multi au ales sa profite de optiunea pusa la dispozitie de Executiv – prin ordonanta de urgenta – celor care vor sa mearga in localitatea de domiciliu sa voteze la legislativele de duminica. Este vorba despre o facilitate disponibila doar elevilor cu varsta de peste 18 ani si studentilor care au domiciliul in afara Bucurestiului, de a calatori gratuit -dus-intors -in intervalul 8-12 decembrie.
Si cum totul se putea rezolva doar la casele de bilete, e lesne de inteles ca s-au format cozi la casele de bilete. Trebuie spus ca desi, din cate anunta reprezentantii CFR Calatori, la toate cele 23 de case de bilete din Gara de Nord se elibereaza bilete, si la momentul de fata sunt sute de tineri la coada. Insa nu doar tineri, pentru ca la Gara au ajuns, de-a lungul zilei, si pasageri de alte categorii de varsta, care au vrut sa isi cumpere bilet pentru a putea calatori in conditii legale si care s-au lovit de aglomeratia aparuta, de care nu putini au fost surprinsi. Acestia din urma au avut, insa, la dispozitie si automatele de bilete din Gara.
Oficialii CFR au si un sfat pentru elevii si studentii care vor sa beneficieze de pe urma acestei oferte a guvernantilor: „recomandam elevilor si studentilor care intentioneaza sa-si ia biletele gratuite sa-si planifice din timp detaliile si pentru calatoria de intoarcere, astfel incat in momentul in care ajung la casier durata procedurii de achizitie sa fie cat mai redusa”.
sursa foto: afcebook/CFR Calatori
“După ce s-a îmbolnăvit fix când un corp de
control scotocea prin dulapurile CFR Călători Cluj, Vasile Secară a
fost “uns” în funcţia de director CFR Călători la nivel naţional. Nu au
contat neregulile găsite la Cluj, ci au fost mai puternice “pârghiile
trandafirii” de care Secară s-a ajutat să ajungă în top. La Cluj, Secară
se poate mândri cu un contract de închiriere încheiat între CFR
Călători Cluj și SC Energobit care a fost prelungit cu de la sine putere
de către directorul Secară, care nu a mai organizat o licitație, iar
cei de la Energobit au ocupat mai mult decât terenul respectiv şi l-au
şi intabulat.
Pe vremea comuniştilor, Vasile Secară a fost secretar de partid al
complexului CFR Cluj. După anii 90, a devenit pesedist şi inginer şef în
gara clujeană, apoi şef adjunct de staţie şi şef de gară. În momentul
de faţă, la Vasile Secară au rămas neschimbate cel puţin două
caracteristici: PSD şi şefia. Înainte de Paşte in 2014 , clujeanul a
fost numit şef la CFR Călători în noua structură de conducere a
companiei.
Cu toate acestea, el a plecat de la conducerea CFR Călători Cluj în urma
unor controale făcute de CFR CALATORI SA şi Ministerul Transporturilor.
În timpul unuia dintre aceste controale, Vasile Secară s-a îmbolnăvit
brusc şi a intrat în concediu medical. Mai amuzant este şi că
verificările respective s-au “îmbolnăvit”, iar rezultatele lor nu au mai
fost date publicităţii.
Un audit degeaba
Timp de mai bine de 10 ani la conducerea regionalei clujene a CFR
Călători a fost menţinut Vasile Secară, iar demiterea lui a venit ca
urmare a mai multor controale venite de la CFR CALATORI SA şi Ministerul
Transporturilor. Conform unor informaţii, cireaşa de pe tortul fostului
director Secară ar fi un contract de închiriere încheiat între CFR
Călători Cluj și SC Energobit care a fost prelungit cu de la sine putere
de către directorul Secară, care nu a mai organizat o licitație, iar
cei de la Energobit au ocupat mai mult decât terenul respectiv şi l-au
şi intabulat.
Reprezentanţii CFR de la Bucureşti au fost extrem de lacunari în ceea ce
priveşte motivul controalelor, iar conform raportului de audit pe anul
trecut, principalele nereguli depistate au constat în “- nereguli
privind pregătirea tehnică a trenurilor de călători;- deficiențe privind
respectarea și punerea în practică a ordinelor, dispozițiilor ,
instrucțiilor, reglementărilor în vigoare;- neconformități privind
efectuarea controalelor la nivelul organelor cu sarcini de îndrumare și
control din cadrul SRTFC Cluj, superficialitate privind întocmirea
notelor de constatare și a rapoartelor de remediere;- aspecte privind
nerespectarea programului de lucru și a disciplinei în serviciu; –
nereguli privind repararea și întretinerea în exploatare a materialului
rulant. În urma neregulilor constatate cu ocazia acestor controale s-au
luat o serie de măsuri organizatorice, de remediere a neconformităților
sau de tratare disciplinară a personalului vinovat, funcție de
gravitatea faptelor”, se arată în raportul de audit pe anul 2012 al CFR
Călători.
Însă, aceste probleme pentru care regionala condusă de Vasile Secară a
fost cercetată de oficiali din cadrul CFR CALATORISA nu au
apărut acum. “Învârtelile” mai mici sau mai mari făcute de șefii clujeni
ai acestei instituții se știu de ani buni.
Spre exemplu, conform unui raport oficial al Curții de Conturi, se știa
că la CFR Cluj se fac afaceri cu terenuri. Conform raportului respectiv,
la CFR Cluj prejudiciul a fost constant prin neînregistrarea în
evidenţa contabilă a contravalorii terenurilor din patrimoniu, deşi
acestea au fost evaluate.
Tot la CFR
Calatori Cluj, inspectorii Curţii de Conturi au descoperit că managerii
nu au evaluat şi nu au înregistrat în evidenţa contabilă terenurilor în
suprafaţă de 167.453 m.p.
La CFR Cluj, prejudiciul a fost constatat prin
neînregistrarea în evidenţa contabilă a contravalorii terenurilor din
patrimoniu, deşi acestea au fost evaluate.
Un teren pierdut în gară…
Controlul făcut la CFR Călători Cluj a survenit ca urmare a faptului că
prin intermediul directorului Vasile Secară, CFR Călători Cluj a
încheiat în 2008 un contract de închiriere pe cinci ani cu firma
clujeană Energobit pentru un teren aflat în Jibou.
După expirarea celor cinci ani, contractul a fost prelungit pentru încă
alți cinci, fără ca Secară să mai ceară aprobarea SNTFC București și
fără a mai face o licitație pentru terenul respectiv. Problema s-a
“îngroșat” atunci când cei de la Energobit și-au extins halele și pe o
parte de teren care nu intra în contractul de închiriere. Când juriştii
CFR au început procedurile de intabulare a terenului respectiv,
lucrurile s-au complicat pentru că o parte din teren era ocupat de firma
clujeană, lucru posibil cu acordul și diligențele făcute de Vasile
Secară la șefii CFR din zona Jiboului.”
Incredibil dar adevarat, directorul general al CFR Calatori, controversatul Iosif Szentes, l-a
numit pe 2 decembrie 2015 in functia de director comercial al companiei
pe Marcel Litra, condamnat definitiv pentru luare de mita, cel care
conduse pana atunci ilegal Serviciul Suport Afaceri şi Managementul
Performanţei din cadrul acestei societati de stat.
Mai mult ,acum, numarul sefilor de la CFR Calatori cu cazierul patat a
crescut cu inca trei in urma sentintei Curtii de Apel Brasov din data
de 13 octombrie 2016. Cei trei „zmei” sefi de la CFR Calatori care au
primit pedepse cu suspendare si cu munca in folosul comunitatii de la
Curtea de Apel Brasov sunt:
-Vasile Secara, fost director general al CFR Calatori impus de fostul
ministru al Transporturilor-Ioan Rus, in in prezent sef serviciu suport
afaceri si management performant la SRTFC Cluj Napoca;
-Nicolae Berindean, fost sef Oficiu Juridic la CFR Calatori in mandatul
lui Vasile Secara, in prezent sef Oficiu Juridic SRTFC Cluj Napoca;
-Radulescu Gheorghe-fost director al SRTFC Brasov ,promovat in aceasta functie de
Vasile Secara, angajat recent de PSD , mare sef , la RAT- Regia de
Transport in Comun Brasov.
„În urmă cu mai bine de o lună, şefii CFR Cluj, Vasile Secară şi Nicolae Berindean, au fost condamnaţi definitiv pentru fapte de corupţie la Curtea de Apel Braşov. Pedeapsa lor a fost dată cu suspendare cu condiţia ca ei să presteze două luni de muncă în folosul comunităţii în cadrul Primăriei Cluj Napoca sau Gherla. Cu toate acestea, cele două administraţii locale spun că nu au primit nici o înştiinţare în acest sens. Înainte de a fi acuzat de corupţie, Secară fusese promovat în structura centrală a CFR.
La o lună după ce şefii CFR Cluj, Vasile Secară şi Nicolae Berindean au fost condamnaţi definitiv de Curtea de Apel Braşov la muncă în folosul comunităţii în cadrul administraţiilor locale din Cluj Napoca sau Gherla, reporterii Gazeta de Cluj au formulat solicitări celor două primării pentru a vedea unde au fost încadraţi cei doi foşti şefi CFR.
Însă, reprezentanţii primăriilor au spus că nu au primit nici o înştiinţare privitoare la Secară sau Berindean.
Până la aceasta dată nu am primit de la Curtea de Apel Braşov sau Serviciul de Probaţiune nici un act din care să rezulte ca Vasile Secară sau Nicolae Berindean are de efectuat muncă în folosul comunităţii”, arată reprezentanţii municipalităţii gherlene.
Până în momentul de faţă, Serviciul de Probaţiune Cluj nu ne-a comunicat deciziile în vederea executării obligaţiilor dispuse în conformitate cu art 51 din Legea 253/2013, privind punerea în executare a pedepselor, măsurilor educative şi a altor măsuri educative neprivative de libertate, pentru persoanele menţionate de dumneavoastră. În prezent, numiţii Secară Vasile, respectiv Nicolae Berindean nu figurează în evidenţele noastre, în consecinţă nu vă putem comunica stadiul executării măsurii de prestare a muncii neremunerate în folosul comunităţii de către aceştia”, arată răspunsul administraţiei locale clujene”
Trioul Dorobantu Valentin , Secara Vasile, Szentes Iosif si afacerile “in totalitate legale” de la CFR Calatori ???
Prin anul 2013 actualul puscarias Fenechiu il numea pe actualul penal
Dorobantu manager general la CFR Calatori Bucuresti si din acest moment
incepe dezastrul pentru societate si angajatii acesteia !
Schema falimentarii fortate a CFR Calatori, prin care cele mai bune rute
aflate de ani de zile in portofoliul CFR Calatori au fost abandonate
pentru a putea fi preluate din mers de catre unii operatori privati.
Care au impuscat astfel doi iepuri dintr-o lovitura, pe langa cursele
oricum extrem de profitabile, ei devenind automat si beneficiarii
generoaselor subventii acordate de catre Ministerul Transporturilor
pentru segmentul feroviar.
Insa concomitent cu aplicarea acestei strategii, managerul Valentin
Dorobantu nu s-a sfiit sa acorde si direct catre clientii politici sume
uriase de bani din bugetul public.
Record absolut Concurenta in domeniu este una acerba, din moment ce
sifonarea banilor de la buget a ajuns in Romania zilelor noastre un
adevarat sport national.
Deocamdata se verifica un lot de 152 de contracte semnate de catre
managerul CFR Calatori si prin care compania de stat s-a obligat la
plati consistente aproape exclusiv pentru unul si acelasi beneficiar.
Iar dintre cele 152 de contracte doar unul singur a fost acordat prin
organizarea unei licitatii cum scrie la carte! Negociere fara publicare
Valentin Dorobantu nu a avut nicio greata in a arunca zeci de milioane
de euro mereu catre aceleasi firme de casa.
Conform informatiilor intrate in posesia noastra, din cele 152 de
contracte, unul singur a fost acordat prin organizarea unei licitatii
cum scrie la carte!
Negociere fara publicare.
Valentin Dorobantu nu a avut nicio greata in a
arunca zeci de milioane de euro mereu catre aceleasi firme de casa.
Alte 73 de contracte au fost acordate prin negociere cu publicare, in
timp ce nu mai putin de 78 de contracte, in valoare de zeci de milioane
de euro, au fost atribuite de catre Dorobantu prin negociere fara
publicare, la care s-a participat aproape de fiecare data cate un singur
ofertant. Unul si acelasi, bineinteles.
Iar in ce priveste primele 49 de contracte acordate, au descoperit ca
suma totala astfel unidirectionata de catre Valentin Dorobantu se ridica
la peste 70 milioane de euro! In conditiile in care CFR Calatori a fost
adusa in pragul falimentului, mii de salariati riscand concedierea. Din
aceasta suma, peste 50 de milioane au fost alocati pentru reparatii,
procurorii incercand acum sa afle daca acestea au si avut loc in
realitate sau nu. Iar nu mai putin de 1,5 milioane euro au fost dati de
Dorobantu pe… curatenie.
A intrat cu bocancii in buget Grav este si faptul ca multe dintre
contractele suspecte nu au fost acordate pentru un singur an, ci pe cate
patru ani, astfel ca bugetul companiei de stat va mai fi jumulit mult
timp de acum inainte.
Vom reveni cu amanunte incendiare atat despre firmele „norocoase” care
au negociat direct cu Dorobantu, cat si cu exemple halucinante despre
cum au fost cheltuiti banii publici.
Este suficient sa amintim doar ca managerul CFR Calatori a cumparat
direct de la firma Comixta din Sibiu bocanci de… 370.000 euro!
Si toate cele de mai sus se intamplau in timp ce acelasi Dorobantu
Valentin a suspendat contractul de munca al aproximativ 14 000 de
angajati timp de 8 zile pentru fiecare dintre acestia, in anul 2013,
motivand lipsa acuta de fonduri , in conditiile suplimentarii cu
indarjire, dupa bunul sau plac , cu milioane de euro a contractelor de
achizitii?