Coloanele de TIR-uri care se formează la Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac II continuă să genereze pierderi foarte mari pentru transportatori. Reprezentanţilor Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT) nu exclud nici interese ale operatorilor ungari de a scădea capacitatea de concurenţă a firmelor româneşti.
Problema cozilor de camioane de la frontiera cu Ungaria durează de foarte mult timp şi nu este încă rezolvată. „Nu vedem cum se poate ameliora această situaţie până când nu intră România în Schengen. Nu putem să ne dăm seama dacă în spate nu există şi interese economice a firmelor din Ungaria, pentru a scădea capacitatea de concurenţă a firmelor româneşti. Sigur, aceste lucruri nu pot fi probate. (…)Personalul din vămi de multe ori obstrucţionează artificial trecerea frontierei, e o chestiune pe care nu o putem din păcate depăşi. Autorităţile maghiare probabil că doresc să-şi sublinieze importanţa la graniţă şi creează artificial astfel de situaţii”, a spus reprezentantul FORT, Siegfried Mayer. În luna noiembrie, FORT a transmis către prim-ministrul Ludovic Orban, către MAE, MAI şi alte autorităţi, o „solicitare de intervenţie pe lângă autorităţile din Ungaria”. MAE subliniază că îngreunarea traficului a fost generată de neplata, de către unii dintre transportatori, a taxelor şi amenzilor aplicate de către autorităţile din ţara vecină, aspect care „a determinat autorităţile ungare să efectueze, la intrarea în Ungaria, controale suplimentare pentru vehiculele de transport marfă”. În plus, tranzitarea frontierei cu Ungaria este îngreunată şi de numărul tot mai mare de camioane, cu 67.000 mai multe în primele 10 luni ale anului 2019 faţă de perioada similară a anului trecut, doar la ieşirea prin Nădlac I, Nădlac II şi Borş.