AcasăNewsGigantii auto germani ataca Tesla

Gigantii auto germani ataca Tesla

Audi e-tron, un concurent direct pentru Tesla Model X, ii va da dureri de cap lui Elon Musk

Volkswagen, Daimler si BMW, ale caror marci reprezinta 80% din piata auto mondiala premium, si-au afisat determinarea sa cucereasca segmentul electric varf de gama, dominat de compania californiana al carui patron, Elon Musk, se confrunta cu dificultati.

Audi e tron un concurent direct pentru Tesla Model X ii va da dureri de cap lui Elon Musk

Luna aceasta, cei trei producatori germani au tras prima salva, prezentand fiecare un SUV 100% electric, sperand sa fie intoarsa pentru totdeauna pagina Dieselgate, scandal care afecteaza sectorul auto german incepand cu 2015. Mai ales ca multe orase pregatesc interzicerea circulatiei masinilor diesel. In consecinta, constructorii auto au decis sa investeasca aproximativ  40 de miliarde de euro in trei ani, pentru dezvoltarea sectorului vehiculelor electrice. Audi (marca a VW) prevede ca pana in 2025, o treime din vanzarile sale sa fie masini electrice sau hibrizi. Jaguar a prezentat in martie modelul sau electric ”I-Pace”, deja disponibil in Marea Britanie, dar intrarea pe piata electrica a trio-ului german reprezinta adevarata concurenta pentru Tesla, mai ales acum, cand capacitatile manageriale (inclusiv mentale) lui Elon Musk sunt puse in discutie. Musk a recunoscut ca ultimul model Tesla, Model 3, cunoaste, dupa intarzieri de productie, si probleme de livrare. Iar faptul ca recent Musk a aparut intr-un interviu band whisky si fumand canabis a reprezentat o alta bila neagra.Saptamana trecuta , Tesla a confirmat faptul ca ministerul american al Justitiei a deschis o ancheta dupa ce Elaon Musk a evocat pe Twitter intentia de a scoate compania de pe bursa. Tesla, apreciaza observatorii, este lider pe piata auto electrica premium si poseda o mare forta de inovare dar viitoarele sase luni vor fi decisive pentru companie.

Avem motoare dar nu destule baterii

Pana in 2022, un million de vehicule electrice ar trebui sa circule in Germania. Dar ofensiva electrica ar putea fi franata de autonomia (inca) prea limitata a masinilor si de un numar insuficient de puncte de incarcare. Incertidudinea provenientei bateriilor ar putea complica grav ambitiile electrice ale VW, BMW si Daimler. Capacitatile de productie in Germania sunt putin dezvoltate in aceasta privinta. Intrati tarziu in cursa pentru motoare electrice, constructorii nu s-au axat si pe problema bateriilor. Iar expertii stocarii energiei in baterii pentru masini se afla in Asia, cum ar fi gigantul japonez Panasonic. Nimeni altul decat partenerul companiei Tesla. De partea sa, Uniunea Europeana nu este hotarata in ce priveste sustinerea unei viitoare productii europene de baterii. Comisarul european Maros Sefcovic s-a declarat recent deschis unui sprijin public pentru un eventual ”Airbus al bateriilor” format dintr-un consortiu de intreprinderi si institute de cercetare pe care ministerul german al Economiei este pe cale sa-l infiinteze. In paralel, gigantul chinez CATL nu mai asteapta dezbaterile europene si a prevazut sa deschida in Germania, pana in 2022, o prima uzina de celule electrice pentru piata auto europeana.

author avatar
Tudor Borcea
203 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger