AcasăNewsGaură de 10 milioane de euro la Carrefour, după taifunul ANPC

Gaură de 10 milioane de euro la Carrefour, după taifunul ANPC

Măsurile de remediere a deficiențelor majore constatate de comisarii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor au costat compania franceză Carrefour peste 10 milioane de euro. Aceasta pe lângă amenzile de peste 100.000 de lei aplicate de ANPC.

Hypermarketurile au început să respecte drepturile și siguranța consumatorilor de frica ANPC

Primele controale serioase care s-au abătut peste marile lanțuri de magazine au condus la schimbarea atitudinii patronilor străini față de consumatorii români. După ce, în urma controalelor, a fost nevoită să închidă magazine și raioane de gastronomie, Carrefour și-a reconsiderat politica și a investit peste 10 milioane de euro pentru conformarea la normele de protecție a sănătății consumatorilor. ”Prima oară i-am controlat la Constanța pe cei de la Carrefour și am primit telefoane de sus și mă întrebau cum am intrat acolo. Iar eu le-am răspuns că pe ușa din față. Dar iată că acum au înțeles și au aplicat măsurile de la Constanța și la nivel național. I-am controlat pe toți marii retaileri, Kaufland, Selgros, Megaimage. La Auchan când am ajuns, după ce-i sancționasem pe cei de la Carrefour, peștele avea gheață și în gât. Cei mai mulți dintre marii retaileri au acceptat deficiențele constatate, au acceptat ideea de remediere și cred că au înțeles acum că suntem cel puțin la fel de europeni așa cum sunt și consumatorii magazinelor din țările de origine. Prioritare pentru Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor sunt domeniile care vizează sănătatea consumatorilor și interesele economice ale acestora. Aici concentrăm bruma de comisari pe care îi avem. Cele mai mari nereguli sunt în zona alimentară, atât retail, cât și alimentație publică, cazări, că vin Sărbătorile și suntem pregătiți să ne organizăm în comandamente, servicii, jucăriile pentru copii care pot periclita sănătatea acestora”, ne-a declarat Horia Miron Constantinescu, președintele ANPC.

Eticheta rușinii, pe ușa magazinelor

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a impus, printr-un ordin al președintelui, o nouă regulă în piață, care va da o grea lovitură comercianților și prestatorilor de servicii. Potrivit actului normativ, aceștia vor fi obligați, în cazul opririi temporare a activității, să pună o plachetă cu sigla ANPC la intrarea principală, în care să se consemneze motivul închiderii unității sau raionului. ”Operatorii economici în cazul cărora au fost încheiate documente de control pentru încălcarea drepturilor consumatorilor cu privire la viața, sănătatea și securtitatea acestora și prin care au fost dispuse măsuri de oprire temporară a prestării serviciilor, fabricației, comercializării produselor sau a utilizării acestora la prestarea serviciilor sunt obligați ca, pe ușa de acces sau la intrarea în locația unde își desfășoară activitatea sau la punctul de lucru să păstreze afișată placheta ANPC de oprire temporară a activității, se arată în ordinul președintelui ANPC, publicat în Monitorul Oficial. Decizia a fost necesară, susține președintele ANPC, pentru că cei mai mulți patroni de firme scriau pe uși ”inventar” sau ”închis pentru curățenie” atunci când autoritatea le oprea activitratea pentru nereguli. ”Măsura va face ca cei care le călcau pragul până atunci să știe că societatea a avut deficiențe, motiv pentru care a fost oprită activitatea, să se poată face, încet, încet diferența între cei cu mai multe opriri ale activității, mai puține opriri sau deloc”, ne-a precizat Horia Miron Constantinescu, președintele ANPC.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
623 afisari

1 COMENTARIU

  1. Carefur duce marfurile expirate la niste marketuri tot ale lorAcolo tunurile ANPCului nu prea mai ajung ,asa ca dai inainte cu icre si salate de icre expirate cu carne teioasa si fara gust adusa din Spania si alte tari care nu arunca carnea porcilor bolnavi de pesta porcina ci o aduc la Carefur , selgros, auchan ,LIDL Caufland etc

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger