”A început să ajungă conducta pe șantierele de pe gazoductul Ungheni – Chișinău” este una dintre cele mai bune vești primite în ultima vreme atât de guvernanții de la București, cât și de comisarii europeni de la Bruxelles.

Pentru că faptul că TRANSGAZ reușește încă o dată să fie în grafic cu toate angajamentele asumate pe plan internațional, mai ales într-un domeniu atât de sensibil cum este cel al securității energetice a Uniunii Europene reprezintă o adevărată lovitură de imagine pentru întreaga Românie. Cea care astfel, prin intermediul ambițioaselor proiecte ale TRANSGAZ reușește să facă un nou pas important pentru conectarea energetică a Republicii Moldova cu statele membre UE. Ceea ce se poate traduce și prin oferirea unei alternative viabile Chișinăului de a scăpa din ”ghearele” energetice ale Moscovei și a se accelera astfel procesul viitoarei aderări a Republicii Moldova la Uniunea Europeană.
Gazoductul Ungheni – Chișinău

Construcția conductei Ungheni – Chișinău este o continuare a gazoductului Iași –Ungheni. Acesta a fost inaugurat pe 27 august 2014, reprezentând prima etapă a interconexiunii sistemului de gaze al Republicii Moldova cu cel al Uniunii Europene, prin România. De menționat că ambițiosul proiect derulat prin eforturile logstice și financiare considerabile a Guvernului României și a companiei TRANSGAZ a debutat practic în luna septembrie 2018, atunci când a fost finalizată procedura de achiziționare a Întreprinderii de Stat Vestmoldtransgaz de către Transgaz România, cea care a preluat astfel implicit atribuțiile de construcție a gazoductului Ungheni – Chișinău. De altfel, la lansarea oficială a lucrărilor gazoductului din luna februarie, odată cu mulțumirile adresate de Guvernul Republicii Moldoca directorului general al TRANSGAZ, autoritățile moldovene au subliniat că ”gazul românesc va ajunge până la Chișinău, proiectul venind să asigure securitatea energetică a țării noastre și, prin urmare, să creeze condiții propice pentru stabilirea unor prețuri mai avantajoase pentru consumatori. ” De altfel, ”România contectează Moldova la Europa” și este sloganul sub care se desfășoară proiectul transfrontalier, gazoductul Ungheni – Chișinău fiind declarat drept un obiectiv de interes național. Acesta va avea o lungime de 120 kilometri și va avea capacitatea de transportare de 1,5 miliarde de metri cubi de gaze naturale anual, TRANSGAZ anunțând că este pregătită să investească 93 de milioane de euro în construcția acestuia. Și uite că, în paralel cu ”marșul forțat” derulat de TRANSGAZ pe toate șantierele din România pentru implementarea proiectului BRUA, compania condusă de Ion Sterian reușește un adevărat tur de forță și pe plan extern! Mai ales că sosirea conductelor pe șantierele moldovenești demonstrează capacitatea constructorului de a finaliza în bune condiții și gazoductul Ungheni – Iași. Ceea ce nu face decât să întărească pe plan extern credibilitatea autorităților de la București de a fi un partener de calitate al Uniunii Europene și al partenerilor occidentali.