AcasăNewsGata cu trotinetele electrice. Unde mai pot circula?

Gata cu trotinetele electrice. Unde mai pot circula?

Trotinetele electrice mai pot circula doar pe pistele pentru biciclete

Numărul trotinetelor electrice din orașe se va reduce drastic, după ce Guvernul a decis să introducă restricții majore. În Capitală, aceste mijloace de transport nu vor mai avea voie să circule decât pe anumite porțiuni de drum, unde viteza maximă a rămas 50 km/oră.

Trotinetele electrice mai pot circula doar pe pistele pentru biciclete

Circulația trotinetelor electrice care ating, din construcție, o viteză mai mare de 25 hm/oră va fi interzisă, potrivit actului normativ care modifică Ordonanța 195/2002.  Totodată, vârsta minimă pentru conducerea unei astfel de trotinete a fost stabilită la 14 ani. Cel puțin în București, trotinetele nu vor mai putea fi văzute atât de des, având în vedere că acestea mai au permisiunea de a circula pe drumurile publice doar dacă există limitarea de viteză la 50km/oră, iar în Capitală, pe multe porțiuni de drum, limita maximă de viteză este de 60km/oră și chiar 70 km/oră. Nici pe trotuare nu mai este permisă circulația trotinetelor electrice, decât dacă există pistă pentru biciclete. ”Pentru a conduce o bicicletă sau o trotinetă electrică pe drumurile publice, conducătorul acesteia trebuie să aibă vârsta de cel puțin 14 ani. Bicicletele, mopedele și trotinetele electrice care circulă pe drumurile publice trebuie să fie echipate cu mijloace de iluminare și dispozitive reflectorizant-fluorescente. Este interzisă circulația acestora pe timp de noapte fără aceste mijloace și dispozitive în stare de funcționare. Dacă un drum este prevăzut cu o pistă pentru biciclete, bicicletele și  trotinetele electrice vor fi conduse numai pe pista respectivă. În  lipsa acestei  piste, circulația trotinetelor electrice este permisă numai pe sectoarele de drum unde viteza maximă admisă pentru circulația vehiculelor este de 50 km/h”, se arată în actul normativ publicat în Monitorul Oficial.

Urmează regulamentul

Ordonanța Guvernului stabilește faptul că regulile privind circulația trotinetelor electrice se vor stabili prin regulament, un regulament extrem de așteptat și de polițiști, având în vedere faptul că posesorii trotinetelor electrice nu respectă absolut nicio regulă de circulație. ”Având în vedere diversitatea noilor mijloace  electrice, precum și faptul că unele dintre acestea au caracteristici tehnice (fără loc șezând și fără dispozitiv de direcție montat pe acestea), care nu pot asigura o siguranță conducătorilor acestor mijloace atunci când se deplasează în condiții de trafic intens, raportate și la infrastructura actuală și diversitatea participanților la trafic, este necesară definirea trotinetelor electrice, astfel încât să se asigure condiții minime de siguranță, precum și o revizibilitate a actului normativ cu privire la vehiculele care pot circula pe drumurile publice. Totodată, în scopul sporirii siguranței și cursivității circulației rutiere prin separarea fluxurilor de trafic, este necesară conducerea trotinetei electrice pe pista pentru biciclete. În situația în care aceasta lipsește, pentru reducerea riscului ridicat de dezechilibrare, la care este supus conducătorul trotinetei electrice atunci când se deplasează pe sectoarele de drum deschise circulației tuturor categoriilor de autovehicule, inclusiv autovehiculelor de tonaj greu, se impune ca circulația trotinetei electrice să se efectueze numai pe sectoarele de drum unde viteza maximă admisă pentru circulația vehiculelor este de 50 km/h. Această măsură este stabilită și pentru a înlătura posibilitățile de conflict între autovehicul și trotinetă electrică. Mai mult decât atât, spre deosebire de biciclete, trotinetele electrice nu sunt prevăzute cu un loc șezând, iar repartizarea proporțională a greutății corpului pe baza acestora se efectuează cu  dificultate. Astfel, la cea mai mică dezechilibrare, cu greu se mai poate evita răsturnarea sau căderea pe partea carosabilă”, se arată în nota de fundamentare a actului normativ.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
747 afisari

2 COMENTARII

  1. Nu-i nimica atasam un zmeu la trotineta si sari peste restrictii ca daca esti in aer nu poti fi sanctionat. Si daca la trotineta montezi si 2 drone poti ramane in aer chiar si 2 minute sau mai mult daca esti mai suptirel. Functionalii nu inteleg nimica acum trebuie sa mai citeasca de 2 x.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger