Cauta

Gară la cea mai mare poartă de intrare în România. Linia de cale ferată Gara de Nord-Aeroportul Otopeni este aproape gata

CFR Infrastructură a dat o veste bună pentru milioane de români care vor să ajungă mai repede și comod la Aeroportul Otopeni.

Linia de cale ferată între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni este gata în proporţie de 97 la sută.

Potrivit CFR Infrastructură, deocamdată nu a fost înaintată o dată exactă când linia va fi dată în folosință, dar se preconizează că acest lucru se va întâmpla până la sfârșitul anului 2020.

Despre stadiul lucrărilor, CFR Infrastructură a emis un comunicat de presă, în care precizează ce anume mai este de făcut și ce s-a realizat până în prezent.

„Noua cale ferată spre Aeroport pornește din zona de racordare (fosta Haltă Odăile) pe aproximativ 600 m, traseul continuă cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 metri și un viaduct de 1,52 km, care supratraversează DN1, până la noua stație de călători, de la Terminalul Sosiri Aeroportul Internațional Henri Coandă. Pe întregul traseu a fost montată linia de cale ferată, constructorul executând în prezent ultimele lucrări de buraj și profilare mecanică”, transmite CFR Infrastructură.

Ce mai este de făcut

Conform comunicatului, la stația Aeroport mai sunt de executat lucrări de finisaje interioare, de montare a instalaţiilor electrice, de așternere a membranei pe peroane, de instalare a difuzoarelor, camerelor video, dar și lucrări de alimentări cu apă și realizare rigolă de preluare a apelor meteorice, precum și de montare a parapetului de protecție.

De asemenea, mai sunt de făcut lucrări la viaduct, lucrări de suprastructură, dar și la drumuri.

„Proiectul Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă București – FAZA I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București prevede construirea unei căi ferate simple pe o lungime de 2,95 km, cu 3 podete, un viaduct de 1,52 km lungime (37 de pile și o culee) care supratraversează DN1 şi o stație CF, cu linie dublă, la Terminalul T1”, se mai arată în comunicat.

Valoarea contractului este de 398,1 milioane lei, lucrarea fiind finanțată din fonduri europene nerambursabile.

Ultimele stiri

  • Green Deal rămâne fără materii prime. Bătălie cruntă pentru rezervele anemice de litiu și grafit
  • Imagini înspăimântătoare! Femeie atacată din senin, pe o stradă din Capitală/Un tânăr de 25 de ani, reținut – VIDEO
  • Majorări salariale doar pentru ministere și Guvern. Polițiștii, fentați din nou
  • Pe ce vor cheltui bogătașii lumii 4,4 miliarde de dolari în 2024
  • China ridică miza: mașina electrică de 12.000 euro, pregătită pentru piața europeană
  • Tyson Fury încasează 100 de milioane de euro…”Ghinionul” lui!
  • Chivu a refuzat Ajax!
  • Sfârșitul neutralității nordice. Ce aduc Finlanda și Suedia în NATO
  • Mesajul economic al lui Biden sună a gol
  • Politica monetară a Europei nu mai trebuie să pedaleze în tandem cu cea din SUA
  • Exit mobile version