Mai precis, 4,4 miliarde de dolari, în primele 9 luni ale acestui an, de la 1,7 miliarde în aceeaşi perioadă a anului 2018. Creşterea de 150% a furturilor de criptomonede şi a fraudelor reflectă modul în care infractorii se adaptează pentru a obţine câştiguri tot mai mari, arată raportul companiei Cipher Trace.
“Infractorii urmăresc banii, iar banii sunt chiar aici, gata să fie luaţi. Atacurile mici sunt deseori mai uşor de prevenit, dar ameninţările ţintite sunt mult mai profitabile”, spune Dave Jevans, directorul CT, platformă specializată în securitatea operaţiunilor Blockchain. Monedele virtuale au atras o atenţie mare din partea autorităţilor de reglementare din întreaga lume, pe măsura interesului investitorilor şi băncilor, deşi în prezent nu există niciun organism legislativ pentru activitatea de tranzacționare cu criptomonede. Cipher Trace a identificat două furturi mari în acest an. Prima a provocat utilizatorilor şi clienţilor pierderi în valoare de 2,9 miliarde de dolari, constând într-o schemă piramidală (Ponzi) care a implicat un portofel de criptomonede şi schimb valutar, PlusToken. Cealaltă fraudă a fost o pierdere de 195 de milioane de dolari, pe platoforma QuadrigaCX. „Chiar și fără cele mai mari două furturi și escrocherii, suntem încă martorii multor infracțiuni de milioane de dolari. Există o creștere relativ constantă a activității infracționale de la an la an și nu așteptăm să se schimbe peste noapte. Atacatorii de astăzi au răbdare şi sunt dispuşi să petreacă mai mult timp aşteptând o plată. În plus, atacurile în valoare de sub 5 milioane de dolari deseori nu sunt raportate, platformele de tranzacţionare şi poliţia concentrându-se pe riscurile mai mari”, a adăugat Jevans. CipherTrace a raportat că furturile şi escrocheriile din trimestrul al treilea au atins 15,5 milioane de dolari, cel mai scăzut în ultimii doi ani. De asemenea, raportul a subliniat că dintre cele mai mari 120 de platforme de tranzacţionare a criptomonedelor la nivel mondial, 65% funcţionează având cerinţe slabe pentru cunoaşterea clienţilor.