Se aduna norii deasupra gigantului american, compania a anuntat ca isi va muta cheltuielile de la masini la SUV-uri crossover-uri si vehicule comerciale, pentru a readuce pe profit operatiunile de pe continent.
„Suntem extrem de nemultumiti de performanta noastra din Europa”, spune CEO-ul Ford, Jim Hackett, in timp ce directorul financiar al companiei, Bob Shanks, a sustinut ca majoritatea gamei de vehicule a Ford din Europa este neprofitabila, cu exceptia crossover-ului Kuga si furgonetelor Transit si Ranger, insa fara a mentiona modelele importante. In sfarsit, Jim Farley, seful pietelor globale la Ford, a estimat ca vehiculele comerciale sunt responsabile pentru 13% din marjele de profit ale companiei in Europa. „Cu siguranta avem nevoie de o schimbare majora pe piata europeana, ne vom concentra pe operatiunile profitabile de pe segmentul LVC (vehicule comerciale usoare). Si SUV-urile fac parte din acest plan, a explicat Farley. Operatiunile Ford din Europa, afectate de Brexit si de preferinta consumatorilor pentru SUV-uri si crossover-uri, au inregistrat in primul semestru pierderi inainte de taxe de 73 de milioane de dolari, fata de un profit de 88 de milioane de dolari anul trecut. Tarifele americane de 25% la importurile de otel si de 10% la importurile de aluminiu, sunt aplicate si producatorilor din UE si ar putea costa anul acesta Ford aproximativ 1,6 miliarde de dolari in America de Nord.