Cauta

Firea a gasit solutia fluidizarii traficului: anunturile meteo catastrofale

Experienta meteo prin care a trecut recent Timisoara a cam zguduit Romania. In loc sa verifice panourile publicitare, cladirile, acoperisurile si sa ia la puricat copacii batrani, Guvernul vrea un sistem de alarma rapid pentru populatie. Vax Albina! In schimb, la Bucuresti, Gabi Firea a descoperit, involuntar, secretul fluidizarii traficului.

Cuvantul „extrem” a devenit, de la o vreme, un fel de fetis al limbii romane, asa cum  au fost si „decat”, „super”  sau „gen” la vremea lor. Desigur, aceste reflexe nu fac decat sa ilustreze lipsa de mobilier din cutia craniana a multor romani. Mai toate sunt extreme, zilele astea, asa ca nici fenomenele meteo nu pot fi altfel decat extreme.

Vine, vine, vine, calca totul in picioare

Disperata sa evite o situatie precum cea de la Timisoara, Gabi Firea, prinde din zbor o declaratie meteo care anunta o vantoasa in Bucuresti si decide sa ia masuri barbatesti. Intai inchide scolile (de la cinci), apoi sfatuieste supusii sa stea prin bojdeuci, ca sa fie la adapost. Evident, indicatiile se propaga rapid si talpa tarii, alarmata cum se cuvine, purcede la actiune. Oamenii pleaca de la slujbe mai devreme, parintii isi iau copiii de la scoli, babele scruteza cerul alergand la loc sigur. Mare tevatura pe strazi. Bucurestii sunt blocati, din punct de vedere al traficului, vreo doua ore bune. Cam pana pe la sapte, sapte jumatate. Apoi vine vajul. La Casa Presei, furtuna tine 13 minute. Si gata. Mai nervoasa a fost vantoasa prin Militari si Baneasa. In Pantelimon nici nu s-a udat caldaramul si nici frunza n-a foit printre ramuri. Extrem de extrem. Serios vorbind, mai bine asa decat cu vreo tornada pe cap.

Miracol pe patru roti

Acum insa vine lovitura: de pe la sapte jumatate, Bucurestii au devenit paradisul soferilor. S-a circulat ca inainte de 1990. De la Arcul de Triumf la Unirea s-au facut 15 minute, lucru posibil in mod normal numai la 2-3-4 dimineata. Bre, ce mai, traficul a fost fluidizat perfect, total, exemplar, extrem chiar. Acum, Gabriela Firea are la indemana arma suprema (era sa scriu extrema): cand o voi sa mai fluidizeze traficul, n-are decat sa apara la tv si sa dea indicatii pentru un eveniment meteo extrem. Si gata. Nu mai e nevoie de benzi dedicate autobuzelor, nu mai subventionam biciclete, putem sa uitam de „unda verde”, e de ajuns sa intram oleaca in panica si Capitala e din nou fluida, precum Dambovita de la izvoare la varsare. Gabi Firea a dovedit ca se poate. „Yes we can”, cum ar fi spus un ilustru fost sef de stat din State.

Cum Putem evalua vantul si puterea sa

In diverse anunturi meteo, se vorbeste deseori si despre viteza vantului si auzim: intensificari de pana la 50-60 de kilometri pe ora. Bun, si asta cum e, de bine sau de rau? E mult sau putin? Ca nu ne explica nimeni, astia presupun, gresit,  ca stim totul despre cumulonimbus, norul-tata al tuturor furtunilor. Ei, daca studiati tabelul alaturat, veti putea sa evaluati singuri viteza vantului si, astfel, sa va lamuriti daca si cat de periculos este. Ba chiar veti putea vorbi despre vant in grade Beaufort.

Ultimele stiri

  • ULTIMA ORĂ: Nicușor Dan a numit un judecător la CCR
  • VIDEO. Emil Boc a răbufnit! Primarul le-a cerut consilierilor USR să fie responsabili, „nu papagali și populiști”
  • Fost ambasador al SUA, despre numirea Ioanei Dogioiu ca purtător de cuvânt al Executivului: „E o rușine/Acest Guvern face o mare greşeală şi nu poate fi sprijinit de americani”
  • VIDEO. Liderul PSD amenință cu ieșirea de la guvernare. Grindeanu: „Asta nu ne face prizonierii acestei coaliții. Suntem parteneri de bună-credință atâta timp cât…”
  • Angajații de la Casele de Pensii și MIPE protestează marți, nemulțumiți de tăierea veniturilor/„Vrem să tragem un semnal de alarmă”
  • FOTO/Accident grav pe Centura Capitalei. Un șofer a murit
  • Primăria Sectorului 1 și Primăria Capitalei – modele perfecte de cum NU se conduce un oraș
  • Comunicat de presă STRUCTURI ACX SRL
  • Comunicat de presă RETRODOR SRL
  • Comunicat de presă GERARD CAMPER SRL
  • Exit mobile version