AcasăNewsFiat Chrysler-Renault, o fuziune avortata

Fiat Chrysler-Renault, o fuziune avortata

A picat tranzactia anului din industria auto

Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a retras oferta de fuziune pentru Renault, acuzand conditiile politice din Franta pentru renuntarea la crearea celui de-al treilea lider global in industria auto, dupa Volkswagen si Toyota.

A picat tranzactia anului din industria auto

Se pare ca neintelegerile au venit dupa ce Nissan, partenerul de alianta al Renault, a refuzat sa sustina tranzactia si s-a abtinut de la vot, desi a fost presat de oficialii guvernamentali francezi. „Consiliul de Administratie al Fiat Chrysler Automobiles desfasurat sub presedintia lui John Elkann (care reprezinta familia Agnelli, principalul actionar al companiei – n.r.) a decis sa retraga cu efect imediat propunerea de fuziune facuta Group Renault. A devenit clar ca nu exista in prezent conditii politice in Franta pentru ca o astfel de combinatie sa functioneze cu success”, a transmis joi FCA. „Consiliul de Administratie nu a reusit sa ia o decizie din cauza solicitarii exprimate de reprezentantii statului francez privind amanarea votului pentru o sedinta ulterioara”, se arata in comunicatul Renault. Marti si miercuri, la reuniunea Board-ului Renault, s-a discutat despre inceperea oficiala a negocierilor de fuziune cu Fiat Chrysler. Decizia a fost amanata, la solicitarea Guvernului de la Paris, mai precis, ministrul Economiei, Bruno Le Maire, a declarat ca „Este nevoie de timp pentru a face lucrurile cum trebuie, este o operatiune majora menita sa creeze un gigant auto global: nu trebuie sa ne pripim”. Guvernul francez  este cel mai mare actionar al Renault, cu o participatie de 15%. La discutiile de miercuri au fost prezentat si auditul RNBV ( coordonatorul Alianta Renaul Nissan), din care a reiesit ca exista cheltuieli de 11 milioane de euro pe biletele de avion ale lui Carlos Ghosn, nespecificate, si din cadouri pentru diferite ONG-uri. Actiunile Renault si Fiat Chrysler s-au depreciat puternic dupa anuntul privind retragerea ofertei de fuziune de catre Fiat, in timp ce analistii casei de brokeraj Jefferies se intreaba cat de mult limiteaza statul francez oportunitatile strategice si de evaluare ale Renault, in pofida faptului ca detine doar o participatie de 15% . Acelasi LeMaire a confirmat ca, in cazul realizarii tranzactiei de peste 25 de miliarde de euro, participatia detinuta de stat la Renault va scadea la 7,5%. Noua companie urma sa fie infiintata in Olanda si cu sediul la Paris.

Renault ne-a dus in sant

Angajatii veterani si pensionarii Jeep si Chrysler au privit cu scepticism o posibila asociere cu producatorul francez, dupa experienta anilor 80, cand  Renault a cumparat un pachet majoritar de actiuni al American Motors, compania care detinea in acel moment Jeep si care a fost preluata apoi de Chrysler.  „Ne-au dus direct in sant, omule. A fost o cultura oribila sub care sa muncesti”. „Si acum, vine Renault din nou”, a declarat pentru Automotive News  unul dintre liderii de sindicat de la Jeep, tanar angajat in 1986. La randul sau,Tom Schuster, fostul sef al departamentului IT Chrysler, isi aminteste ca “atitudinea celor de la Renault era una de lorzi si serifi, asta era stilul lor de management”. American Motors fusese cumparata in pragul falimentului si imprumutase o suma imensa de bani de la Renault, insa alianta nu a durat mai mult de 5 ani.

author avatar
Andrei Coman
148 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger