AcasăNewsFerrari, fast & furious

Ferrari, fast & furious

Mai multe, dar la fel de exclusiviste: peste 10.000 de autoturisme livrate în 2019 – un an record pentru constructorul din Maranello, care s-a impus, după 72 de ani de existenţă, drept cel mai valoros brand al maşinilor sport.

Ferrari sunt rezervate celor gata să plătească de la 200.000 de euro pentru un model „clasic”, la peste un milion pentru seriile limitate. Grupul a căutat în ultimii ani un nou echilibru greu de realizat: creșterea producției sale, dar menținerea acestei noțiuni de exclusivitate atât de importantă pentru clienții săi. În 2010, de exemplu, a vândut doar 6.573 de vehicule. Anul trecut, Ferrari a vândut exact 10.131 de mașini, cu 880 mai multe decât în ​​2018 (+ 9,5%). Europa-Orientul Mijlociu-Africa rămân de departe principala sa piață, cu 4.895 de vehicule și o creștere de 15,8%. Livrările au sărit, de asemenea, cu 20,3% în regiunea China-Hong Kong-Taiwan și cu 12,9% în restul Asiei, în timp ce au scăzut cu 3,3% pe continentul american. Faţă de aceste vânzări record, cifra de afaceri anuală a producătorului auto a crescut cu 10,1%, până la 3,76 miliarde de euro. “Anul 2019 a fost robust atât din punct de vedere cantitativ cât și din punct de vedere calitativ. Începem 2020, cu un impuls bun, un portofoliu excelent, care va fi completat cu două noi modele în acest an și o listă de comenzi mai mare ca oricând”, a spus CEO-ul  Louis Camilleri.

Pentru al doilea an consecutiv, Ferrari(care va lansa un SUV în 2022 şi un model electric trei ani mai târziu) a fost recunoscut în ianuarie drept „cel mai puternic brand din lume” de compania specializată Brand Finance. “Dincolo de calitatea produselor sale, marca Ferrari are o reputație extrem de importantă și care nu mai depinde doar, ca în trecut, de rezultatele sale sportive, ci de stilul și poziționarea sa. Mai multe modele, mai mult confort pentru utilizarea zilnică, o muncă foarte serioasă de personalizare, servicii către clienţi şi managementul comunităţii Ferrari – toate dau un sentiment foarte puternic de apartenenţă”, comentează Carlo Alberto Carnevale Maffè, profesor de strategie antreprenorială la Universitatea Bocconi din Milano.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
331 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger