Urmatoarele doua saptamani se anunta cele mai profitabile pentru companiile din comertul alimentar, cu afaceri care vor depasi nivelul record de 100 miliarde de lei, in crestere cu aproape 6 miliarde de lei fata de rezultatul din 2017.
Sectorul de retail se afla, in prezent, in plin proces de maturizare, dupa expansiunea galopanta din anii 2000-2010. Numarul companiilor a scazut cu 8,8% fata de 2016 si ramane cu aproape 2% sub cel din 2007, la aproape 52 de mii in 2017. Statistica arata ca in retailul alimentar (un sector unde lucreaza peste 223.000 de angajati)activeaza 18 companii mari, cu afaceri de 55,9 miliarde de lei in 2017, 235 de companii medii (10,8 mld.lei), 2469 firme mici (15,6 mld..lei) si 49.258 microintreprinderi (14,5 mld.lei). Cele mai mari 10 companii au impreuna peste 2.500 de hipermarketuri, supermarketuri, magazine de proximitate moderna, discount si cash & carry si genereaza peste 53% din cifra de afaceri totala. Liderul pietei continua sa fie Kaufland cu o cifra de afaceri de peste 10 miliarde de lei in 2017, Carrefour se afla pe locul secund, cu afaceri de 6,7 miliarde de lei (7%), urmata de Lidl (6,5 miliarde de lei, 6,7% din total), Auchan (5.2 miliarde de lei, 5,4% din total) si Mega Image (4.9 miliarde de lei, 5,1% din total). Bucuresti a adus cel mai ridicat nivel de afaceri, de peste 40,3 miliarde de lei, urmand judetele Prahova(8,2 miliarde de lei) si Timis (5,8 miliarde de lei). Romanii au alocat in 2017 cea mai mare parte dintre veniturile gospodariilor pe alimente si bauturi non-alcoolice (27,8%) din UE.