Conducerea rețelei de socializare a anunțat că ar putea renunţa la afişarea publică a numărului de “like”-uri colectate de conţinutul publicat. Utilizatorii ar putea reacţiona în continuare apăsând pe butonul “îmi place” pentru o fotografie, un text sau o înregistrare video, însă doar autorul conţinutului respectiv publicat pe ar şti câte persoane au apreciat mesajul.
”Intenţionăm să ascundem numărul de ‘like’-uri pe Facebook”, a declarat un purtător de cuvânt al gigantului american. O decizie şi schimbare majoră care se vrea o atenuare a presiunii sociale dată de obsesia aprobării de la semeni şi a popularităţii în defavoarea conţinutului în sine. Facebook testează deja această posibilitate, în unele ţări, pe platforma sa Instagram. Utilizatorii pot şti întotdeauna câte ”like”-uri au obţinut prin publicarea unei fotografii şi de câte ori au fost vizualizate înregistrările video, însă aceste cifre nu mai sunt publice. Şi reţeaua Twitter a experimentat metoda, însă s-a descoperit că utilizatorii devin mai puţin interesaţi de ”tweet”-uri dacă nu sunt însoţite de statistici privind popularitatea. ”Când aceşti indicatori sunt eliminaţi, oamenii sunt mai puţin implicaţi”, a declarat directorul de produs al Twitter, Kayvon Beykpour.