AcasăNewsFacebook suflă şi-n iaurt înaintea alegerilor din SUA

Facebook suflă şi-n iaurt înaintea alegerilor din SUA

Compania lui Mark Zuckerberg  anunță noi măsuri pentru a combate dezinformarea, în perspectiva scrutinului prezindenţial din Statele Unite  din 2020.

Facebook a blocat 4 operaţiuni de manipulare a opiniei publice realizate de grupări ce se prezentau drept utilizatori ai reţelei sociale, susţinute de entităţi statale din Iran şi Rusia. Sute de conturi Facebook şi Instagram aveau drept ţintă utilizatori ai internetului din diferite părţi ale lumii, printre care Statele Unite, Africa de Nord şi America Latină. „Aceste campanii au creat reţele de conturi pentru a induce în eroare alte conturi în privinţa activităţii şi identităţii lor. Am transmis concluziile noastre poliţiei, legiuitorilor şi partenerilor noştri industriali. Am pus capăt acestor campanii ca urmare a atitudinii lor înşelătoare, nu din cauza conţinutului pe care îl făceau public. Acţiunile noastre vizează asigurarea integrităţii alegerilor prezidenţiale”, a precizat Nathaniel Gleicher, responsabil cybersecurity.

Trei dintre campanii erau orchestrate din Iran, iar a patra din Rusia. Au fost înlăturate 93 de conturi, 17 pagini şi 4 conturi de Instagram cu „comportament coordonat neautentic” provenind din Iran şi care avea drept ţintă principală SUA. Aproximativ 246.000 de conturi, 60% dintre acestea din SUA, au dat „follow” unuia sau mai multor conturi false din Rusia care au publicat postări pro şi contra în cazul unor subiecte controversate şi au menţinut conturi în statele cheie (swing states) ale federaţiei americane. Facebook urmăreşte să întărească lupta de combatere a încercărilor de manipulare pe diferitele sale platforme, a declarat Zuckerberg, patronul şi cofondatorul reţelei sociale fost criticat masiv  pentru că nu a blocat campanii de manipulare în timpul unor alegeri importante care au avut loc în 2016, inclusiv a scrutinului prezidenţial din SUA. Gigantul tehnologic “va creşte transparenţa” prin măsuri precum afişarea mai multor informaţii despre deţinătorul unei pagini pe Facebook şi va eticheta mai vizibil conţinutul marcat ca fiind fals de către controlori independenţi. ”Concluzia este că alegerile s-au schimbat semnificativ începând din 2016, iar Facebook s-a schimbat la rândul ei”, a afirmat Zuckerberg.

Radu Jacotă

author avatar
National
108 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger