AcasăNewsEvaluare Nationala 2012: vezi baremele de corectare ale subiectelor de la limba...

Evaluare Nationala 2012: vezi baremele de corectare ale subiectelor de la limba romana, conform EDU.RO

(foto: ziare-pe-net.ro)

(foto: ziare-pe-net.ro)

Luni a debutat Evaluarea Nationala 2012. Intra sa vezi care a fost baremul de corectare in cazul subiectului la limba si literatura romana.

Peste 190.000 de elevi de clasa a VIII-a s-au inscris la Evaluarea Nationala, examen care a debutat luni, sub supravegherea camerelor video, cu proba la limba si literatura romana. Pentru acest examen, Centrul National pentru Evaluare si Examinare (CNEE) a avut pregatite 10 subiecte, care erau in conformitate cu programa scolara si cu modelul evaluarilor internationale. Acestea au avut un nivel mediu de dificultate, fiind create astfel incat sa permita rezolvarea lor in 120 de minute.

In urma extragerii care a avut loc luni dimineata, elevilor de clasa a VIII-a le-a picat varianta 6 din cele pregatite de catre Ministerul Educatiei.

Conform baremului de corectate al Ministerului Educatiei se puncteaza toate formularile ori modalitatile de rezolvare corecta a cerintelor. Totodata nu se acorda punctaje intermediare, altele decat cele precizate explicit prin barem si nici fractiuni de punct. Se acorda 10 puncte din oficiu. Nota finala se calculeaza prin impartirea la 10 a punctajului total acordat pentru lucrare.

Subiectul I a primit 42 de puncte. Acestea s-au acordat astfel:

Punctul A, 1: cate 2 puncte pentru notarea fiecarui sinonim potrivit pentru sensul din text al cuvintelor subliniate (de exemplu: leac – medicament, tratament; infricosatoare – ingrozitoare, inspaimantatoare; crezuse – socotise, isi inchipuise), deci 3x2p=6puncte.

In cazul punctului A, 2: explicarea rolului semnului exclamarii in secventa data (de exemplu: marcheaza sfarsitul unui enunt exclamativ), a fost notata cu 6 puncte.

La punctul A, 3, profesorii au dat cate 3 puncte pentru selectarea oricarui epitet (de exemplu: lumini ametitoare) si a oricarei enumeratii din textul dat (de exemplu: cu avanturile, cu certurile, cu neintelegerile care se vor ivi), deci 2x3p=6 puncte.

Punctul A, 4 a fost notat cu cate 3 puncte pentru numirea oricaror doua moduri de expunere utilizate in textul dat (de exemplu: naratiunea, dialogul), primindu-se deci 2x3p=6 puncte.

Punctul A, 5. prezentarea adecvata a semnificatiei secventei, in limitele de spatiu indicate a fost notata cu sase puncte, prezentarea partial adecvata a semnificatiei secventei, in limitele de spatiu indicate a fost notata cu 3 puncte iar incercare de prezentare a primit doar un punct.

In cazul punctului B, formularea opiniei despre mesajul fragmentului dat a fost notata cu 4 puncte, sustinerea opiniei formulate prin doua argumente, valorificand textul a fost notata cu 4 puncte, sustinerea opiniei printr-un singur argument, valorificand textul dat a fost notata cu 2 puncte iar incercarea de sustinere sau de argumentare, fara valorificarea textului cu doar un punct. Totodata adecvarea continutului la cerinta (claritatea si coerenta ideilor; echilibru intre componentele compunerii) a fost notata cu 2 puncte iar continutul partial adecvat cu doar un punct cu 2 puncte si respectarea limitelor de spatiu indicate cu 2 puncte.

In cazul subiectului al II-lea elevii au primit 36 de puncte. Acestia trebuiau insa sa respcete anumite reguli, cum ar fi:

Punctul A, 1: elevii au primit cate 2 puncte pentru formularea corecta a celor trei enunturi cerute (de exemplu: Autorul textului este Ion Vianu.; Dezavantajul e-bookului este dificultatea rasfoirii acestuia.; Un avantaj al e-bookului este dimensiunea redusa / ecranul lizibil / posibilitatea de potrivire a caracterelor, deci 3x2p=6 puncte.

In cazul punctului 2 elevii au primit cate 3 puncte pentru scrierea titlului articolului si a denumirii publicatiei in care a aparut, deci 2x3p=6 puncte.

In cazul punctului 3, elevii au primit 6 puncte in cazul in care au bifat varianta C: subiectiva.

In cazul subiectului A 4 elevii au primit cate 1 punct pentru precizarea fiecarei valori morfologice si a fiecarei functii sintactice (ma – pronume personal, complement direct; cuvintelor – substantiv comun, atribut substantival genitival; sa stiu – verb predicativ, predicat verbal), deci 6x1p=6 puncte.

In cazul subiectului B elevii au primit cate 2 puncte pentru prezentarea fiecareia dintre cele doua trasaturi ale prietenului/colegului, respectiv: pasionat de lectura, 2x2p=4 puncte. Totodata au primit cate 2 puncte pentru fiecare dintre cele doua imagini artistice diferite utilizate, deci 2x2p=4 puncte. De asemeni adecvarea continutului la cerinta (claritatea si coerenta ideilor, echilibru intre componentele compunerii), a fost notata cu 2 puncte, continutul partial adecvat 1p din 2 puncte si respectarea limitelor de spatiu indicate, 2 puncte.

Totodata, conform baremului de evaluare si de notare elevii au primit 12 puncte. Acestea au fost acordate doar in cazul in care au fost respectate anumite

Astfel, unitatea compozitiei a fost notata cu 1 punct, coerenta textului cu 2 puncte, registrul de comunicare, stilul si vocabularul adecvate continutului, a fost notat cu 2p. In cazul in care textul a fost adecvat partial a fost notat doar cu un punct.

Totodata, ortografia a fost notata cu trei puncte doar in cazul in care nu au existat greseli. In cazul a doua erori elevul a primit toate cele trei puncte, in cazul trei erori elevul a primit doar doua puncte, in cazul a patru erori a primit un punct pentru ca, in cazul a mai mult de cinci erori, sa nu fie punctat.

Si punctuatia a contat in stabilirea notei, elevul primind doua puncte in cazul a maxim 2 erori, un punct in cazul a maxim patru erori , si nu a fost punctat in cazul in care are mai mult de cinci erori.

Profesorii au mai acordat un punct in cazul asezarii corecte a textului in pagina si un punct pentru lizibilitate.

Ramaneti pe site-ul eNational si pe contul de Facebook al Ziarului National pentru a afla toate informatiile despre EVALUAREA NATIONALA 2012 in timp util!

author avatar
Ionut Zgimbau
7.202 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger