AcasăNewsElevii slabi la invatatura, exclusi, tacit, din scoli

Elevii slabi la invatatura, exclusi, tacit, din scoli

Deputatii propun masuri legislative drastice pentru scolile care isi elimina elevii nepregatiti de la examenele finale de Evaluare Nationala si Bacalaureat. Acestia vor sa stopeze fenomenul “Braila”, prin care copiii sunt lasati corijenti sau repetenti de catre profesori pentru a nu strica media generala a scolii sau procentul de promovabilitate.

Potrivit unui studiu realizat de Human Catalyst, exista dovezi care indica o forma de excluziune in scoli a elevilor considerati fara sanse de a obtine rezultate foarte bune la Evaluarea Nationala, se arata in expunerea de motive a unui proiect de act normativ care aduce modificari Legii Educatiei Nationale. Statisticile Ministerului Educatiei Nationale  releva ca numarul elevilor de clasa a VIII-a nepromovati anul trecut a crescut anul trecut cu 70,1% fata de 2017, de la 13.078, la 22.250. “ Elevii sunt impiedicati sa participe la Evaluarea Nationala prin nepromovare, sunt lasati corigenti, repetenti, cu situatii neincheiate. Noua tactica are potential distructiv pentru educatia viitoare a acestor elevi, pe de o parte pentru ca nu se pot inscrie nici la licee, nici la scolile profesionale si, pe de alta parte, pentru ca repetentia este puternic corelata cu abandonul scolar, se arata in expunerea de motive a proiectului legislativ. “Cifrele sunt ingrijoratoare. Aproape o treime dintre copii sunt, practic, dupa clasa a VIII-a, exclusi din traseul educational, fie pentru ca unii dintre ei nu se mai inscriu la liceu, fie ca nu obtin o nota de trecere. Situatia per ansamblu in sistemul de educatie este dramatica”, sustine deputatul Raluca Turcan, initiatorul proiectului de act normativ.

Profesorii, obligati sa-i mediteze pe elevi

Printre masurile prevazute in proiectul de lege se afla si obligatia Ministerului Educatiei ca la unitatile de invatamant in care rata de neparticipare la Evaluarea Nationala si la examenul de Bacalaureat depaseste 25% din numarul elevilor inscrisi la inceputul anului scolar sa se efectueze cercetari, monitorizari si investigatii privind cauzele neparticiparii acestora. In aceste unitati de invatamant Ministerul Educatiei trebuie sa ia masuri pentru cresterea numarului de consilieri scolari, mediatori scolari si profesori de sprijin. Profesorii de sprijin vor avea rolul de a medita elevii cu rezultate slabe pentru a creste sansele de promovare a examenelor finale. Totodata, in planul de actiune scolara se vor prevedea si masuri pentru imbunatatirea rezultatelor la examenele de Evaluare Nationala si Bacalaureat, fapt care va insemna o implicare mai mare a profesorilor in pregatirea elevilor.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
2.476 afisari

2 COMENTARII

  1. Printre cauzele principale care au determinat bulversarea vietii publice si lipsa totala de proiecte valoroase de interes local sau national ce ar fi trebuit aplicate in ultimii 30 de ani in Romania pot fi enumerate (in afara celor de natura externa), urmatoarele:
    1. – LIPSA DE LEGITIMITATE A FORULUI LEGISLATIV sau a EDILILOR alesi, care isi insusesc puterea colectiva IN MOD NEFIRESC (miselesc) deoarece nu au votul majoritatii simple de 50% sau calificate de 75% din totalul alegatorilor cu drept de vot din colegiile teritoriale unde au depusa candidatura sau al cetatenilor romani cu drept de vot.
    Lipsa de legimitate se datoreaza si neprezentarii la vot a peste 60% dintre alegatori, (determinata la rindul sau de scandalurile pornite de la cumpararea de voturi sau estorcarea vointei politice a cetatenilor) ceea ce ilustreaza neincrederea populatiei in sistemul de administrare a puterii statului a carui autoritate se afla in stadiul disolutiei totale.
    Analiza legislatiei emise in perioada postdecembrista reliefeaza net faptul ca, clasa politica, prin violenta afisata fata de alegatori a urmarit in mod vadit satisfacerea si acoperirea unor interese, in primul rind de casta (parlamentari, notari, avocati, executori judecatoresti, justitiari, etc.) sau economice (decizind incorpore, impotriva firii, privatizarea unor obiective economice strategice) ignorind in mod ordinar interesele pentru realizarea binelui general al natiei romane.
    Intr-o societate moderna ce are la baza valoari esentiale, moralitatea, cunoasterea si rationalitatea, UN POLITICIAN DE ELITA (model) TREBUIE sa fie un intelept, cu manifestari specifice omului de stiinta. (Indivizi cu discernamintul afectat, semidocti, incompetentii si cei cu instincte de rechin nu au ce cauta in politica sau viata publica).
    In ciuda tuturor nenorocirilor abatute dupa 1989 asupra istoriei prezente a
    romanilor (din cauza unor ordinari din rindul lor) exista totusi o probabilitate ca o parte din asteptarile si sperantele colective ale acestora sa fie implinite cu ajutorul unor persoane elitiste (foarte putine) din societatea politica si a celor (foarte multe) stocate in bazinul electoral format din cei peste 60% cetateni romani cu drept de vot, absenti la alegeri, scarbiti de, pomenele electorale si actuala clasa politica sterila care nu se mai poate autopurifica.
    Referitor la algoritmul delegarii puterii colective si la posibilitatea de a isca reactii eficiente intre alegator si ales, in vederea normalizarii vietii publice (scoaterii rechinilor sau a brontozaurilor din viata politica), SOCIETATEA CIVILA, trebuie sa intervina si sa impuna modificari esentiale la legea electorala (fie si pentru a antrena interesul ori trezi speranta intregului electorat pe de o parte si pe de alta sa previna pe cit posibil aranjamentele electorale ale mafiotilor din politica romaneasca care la fiecare scrutin asteapta ca lipitorile sau taunii sa se infiga in epiderma cotribuabililor si sa suga nederanjati, timp de 4-5 ani, din vlaga poporului roman ori din resursele si bogatiile naturale daruite de divinitate acestuia), existind in acest sens mai multe variante posibile:
    – Una ca mandatul celui validat (ca presedinte al tarii, presedinte de consiliu
    judetan si primar) sa dureze doar pe perioada de timp egala cu rezultatul dat de procentul (din intregul mandat de 4 sau 5 ani prevazut) cu care a fost ales din totalul cetatenilor cu drept de vot existent in circumscriptia sau colegiu electoral in care a candidat, exceptind cazul celor care depasesc scorul de 75%.
    In cazul in care perioada, conform procentului (fractiei procentuale) cu care a fost ales, a expirat, inlocuirea sa se faca pina la sfirsit de mandat (4 sau 5 ani) cu candidatii care urmeza in acelasi clasament realizat la respectivele alegeri.
    – A doua varianta posibila ar putea fi aceea daca nici un candidat nu primeste la alegeri votul a peste 50% dintre cetatenii cu drept de vot (din colegiu) sa ramana in continuare cel care se gaseste pe functia respectiva (aceasta ar fi posibila mai degraba in cazul presedintelui, primarilor si al presedintilor de consilii judetene).
    – A treia varianta, ca o completare la celelalte doua, se refera la legiferare
    obligativitatii votarii celor cu drept de vot cu posibilitatea aplicarii unor sanctiuni importante impotriva absentilor, fara argumente temeinice de la scrutin ori a celor care dau mita electorala sau au consumat bauturi alcoolice pe timpul campaniei electorale respectiv in ziua votarii;
    Pentru eficientizarea legislativului, parlamentarii trebuie alesi pe liste
    direct pentru comisiile de specialitate de catre elctorii (cu referinte morale si de competenta excelenta) fiecarei localitati desemnati la randul lor prin vot de catre cetatenii indreptatiti.
    2. – LIPSA DE REPREZENTATIVITATE IN EXERCITAREA ACTULUI DE GUVERNARE care este dovedita de faptul ca, nu toate unitatile administrativ-teritoriale ale tarii (judete sau provincii) au reprezentanti in structurile centrale ale administratiei de stat (ceea ce a condus la consolidarea multor anomalii in care institutiile statului centrale sau locale sa fie constituite din gasti sau clanuri).
    Aceasta situatie, a permis exercitarea actului de guvernare in stil de haita constituita parca din hiene si incurajeaza formarea de structuri de tip mafiot.
    Aplicarea algoritmului enuntat, dar si nerespectarea principiilor competentei si moralitatii la angajarea si promovarea personalului in functiile publice a incurajat dezvoltarea clientelismului de tot felul si implicit risipa si batjocorirea resurselor umane valoroase, financiare si materiale ale tarii (inclusiv pierderea fondurilor financiare europene nerambursabile repartizate Romaniei), deoarece nu s-a delimitat cu fermitate pana la ce nivel ale structurilor statului se pot face numiri politice pe functii. Fiecare partid care a ajuns la guvernare, in ultimii 30 de ani a procedat fara scrupule la numiri si protectii politice ale clientelie sale, batjocorind functia publica intr-un stil cu mult mai abuziv decat l-ar fi practicat P.C.R.
    Ceea ce inspaiminta insa existenta fiintei nationale in cel mai grotesc mod este faptul ca (I)MORLITATEA si (IN)COMPETENTA in ROMANIA (caracteristici fundamentale pentru aprecierea inexistentei sau existentei sanselor pentru progres si civilizatie) se masoara cu unitati impuse de impostori, tradatori de neam si oameni care au discernamintul afectat din cele mai diverse motive.
    3. – NERESPECTAREA PRINCIPIILOR PRIVIND CONFLICTUL DE INTERESE SI DE COMPETENTA de catre cei care au ocupat ori sunt actualmente in functii publice. Aceste genuri de imoralitati au permis dezvoltarea lacomiei romanilor fara limite (lasind tara fara economie si administratie proprie sanatoasa), coruptia ajungind in aceste conditii la cote neimaginabile, mai ales in randul societatii politice.
    4. – LIPSA UNEI REGLEMENTARI care sa prevada, pana la ce nivel se pot face numiri politice (cu degetul aratator) in functii publice, dar si modul de DESTITUIRE DIN FUNCTIA PUBLICA, de catre autoritati apolitice (legal constituite), indiferent de rezultatul eventualei anchete penale in cazul comiteri de infractiuni, a celor ALESI sau care au fost NUMITI in structura guvernului ori in alte institutii publice si nu s-au achitat de sarcinile ce le aveau de indeplinit conform competentei sau responsabilitatilor asumate la preluarea functiei (indicatorii de performanta si criteriile de moralitate) consideram ca numai asa se va putea responsabila decizia politica si inaltul functionar public;
    5. – DECIZIILE POLITICE SI ACTELE GUVERNAMENTALE NU SUNT ELABORATE PE BAZE STIINTIFICE ORI PE CRITETII OBIECTIVE, ci cu ajutorul unor impostori multi fara discernamintul necesar si au ca tinta interese nelegitime ale diferiteleor grupuri si nu performarea politicilor publice sau realizarea bunului mers al interesului general al romanilor.
    6. – LIPSA DE EFICIENTA SI PERFORMANTA IN DOMENIUL ADMINISTRARII TERITORIALE A TARII deoarece din interese macheavelice nu a fost pusa in opera conceptia cu opt zone administrative in locul judetelor, ceea ce ar fi marit eficienta administrarii tarii odata cu reducerea de cel putin cinci ori a unor costuri cu aparatul functionaresc.
    Aceste deficiente majore, printre altele, au generat dezechilibrele si anomaliile manifestate in societatea romaneasca postdecembrista si au condus la, decaderea sistemului social si a componentelor sale, invatamintul, sanatatea publica, mediul, agricultura, industria, turismul, administratia, justitia, apararea, ordinea publica, etc. cu repercursiuni grave in administratia locala, pentru o perioada de timp nedeterminata in care Romania poate deveni falimentara daca nu se vor implementa strategii si programe intensive adecvate care sa asigure reabilitarea si progresul in toate domeniile economico-sociale ale vietii noastre.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

Programul Gabrielei Firea pentru Primăria Capitalei. Aeroport în sudul Bucureștiului și dezvoltarea/extinderea rețelei de metrou, printre promisiuni

Senatorul Gabriela Firea, candidatul PSD la Primăria Generală a Bucureștiului și-a prezentat Programul de guvernare locală 2024 – 2028. Candidatul PSD își propune să...

Imagini incredibile cu rapperul american Sean Diddy când îşi bate iubita cu sălbăticie pe holurile unui hotel (VIDEO)

Cassie Ventura, fosta iubită a lui Sean Diddy, i-a intentat proces artistului și-l acuză, printre altele, de viol. O înregistrare video din 2016 îl...
proger