Cauta

Electronicele si electrocasnicele pot fi returnate si dupa expirarea garantiei

Consumatorii beneficiaza timp de doi ani de dreptul la repararea sau inlocuirea unui produs defect, chiar daca perioada acoperita de garantia comerciala este mai scurta.

Daca nu sunteti multumit de aparatele cumparate le puteti returna in termen de doi ani

Reprezentantii autoritatilor, organizatiilor neguvernamentale pentru consumatori si ai unor companii si lanturi de magazine din Romania s-au reunit recent la masa rotunda „Vanzarea produselor si garantiile asociate. Dialog privind drepturile consumatorilor”. Potrivit portalului „Consumator European”, reprezentantii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor au precizat ca legea protejeaza drepturile consumatorilor in privinta produselor defecte, iar termenul legal pentru repararea sau inlocuirea acestora este de doi ani.

Reparatiile, doar cu piese noi

Consumatorii beneficiaza timp de doi ani de dreptul la repararea unui produs defect, chiar daca perioada acoperita de garantia comerciala este mai scurta. In cadrul reparatiilor trebuie asigurate componente noi si nu refolosite, cum au reclamat deseori consumatorii. Legea prevede ca, si in cazul produselor care au fost scoase de pe piata, trebuie asigurate piese de schimb pe intreaga durata medie de viata a produsului.

Mobilele si tabletele, in topul reclamatiilor

In 2012, in aproximativ 35% dintre reclamatii clientii au incriminat garantia produselor ca fiind insuficienta. In privinta produselor vizate, telefoanele mobile sunt in top, cu 29% dintre reclamatii, fiind urmate de laptopuri si tablete, cu 14%, si de produse electrocasnice, cu 12%.

Defecte in mai putin de doi ani

Numarul mare de reclamatii care se refera la produse electronice si electrocasnice este explicat de comercianti prin faptul ca termenul de doi ani, prevazut in prezent de garantia legala, depaseste ciclul de viata real al acestor produse. Comerciantii de bunuri de larg consum din Uniunea Europeana sunt obligati sa garanteze conformitatea produselor pentru o perioada de minimum doi ani de la livrarea bunurilor. Daca aveti o problema cu un produs cumparat si vreti sa reclamati acest lucru, gasiti o serie de institutii si numere de telefon pe adresa  http://consumatoreuropean.ro/informatii-si-ajutor/.

Ultimele stiri

  • Italia bubuie după Inter-Juventus 3-4. Chivu criticat de Walter Zenga
  • Trenduri wellness 2025: de la „dopamine menu” la fiber-maxxing – ce e real și ce e doar marketing?
  • ”Superputerea de reglementare”, epitaful Uniunii Europene?
  • Războiul întâmplător: cel mai mare pericol din Strâmtoarea Taiwan
  • Fără precedent! Real Madrid acuză arbitrii spanioli la FIFA
  • De ce nu pleacă PSD din guvern?
  • Viitorul unei vieți mai lungi și mai sănătoase: tehnologie, comunitate și wellness sustenabil
  • De la genunchiul lui Vîlceanu la halba de Oktoberfest: Florin Roman între scandalul din Parlament și distracția cu iz bavarez
  • Al treilea război mondial?
  • Sindicatele din administrația publică locală ies în stradă, în București, nemulțumite de măsurile de reducere a personalului. Programul protestului
  • Exit mobile version