AcasăNewsEfectul restricțiilor prelungite: au dispărut taxiurile

Efectul restricțiilor prelungite: au dispărut taxiurile

Restricțiile de circulație au închis firmele de taximetrie

Peste 70% din firmele de taximetrie au dispărut de pe piață, ca efect al restricțiilor de circulație din ultimele luni. Firmele din domeniu s-au închis aproape în totalitate, iar angajații acestora își caută cu disperare locuri de muncă în alte domenii.

Falimentul companiilor de taxi îi va afecta, în mod direct, pe români, care vor fi nevoiți să plătească, în viitorul apropiat, tarife uriașe pentru a se putea deplasa cu acest tip de transport. Deocamdată, însă, puținele firme care au mai rămas pe piață intenționează să scadă tarifele, în speranța că nu vor fi nevoite să-și închidă porțile. Reprezentanții Asociației pentru Drepturile Taximetriștilor Independenți ne spun că situația groaznică în care se regăsesc zeci de mii de taximetriști este și rezultatul politicilor firmelor din ultimii ani de a evita impozitarea prin angajarea acestora la negru sau pe două ore, fapt care i-a lăsat acum pe șoferi fără niciun fel de venit. ”Sunt șoferi care au lucrat pe contract de două ore sau fără contract, fapt care a făcut ca aceștia să nu beneficieze de ajutorul de 75% de la Guvern. Singurii care au avut un mic sprijin au fost taximetriștii cu PFA, care au primit de la stat un ajutor net de 2.200 de lei. Ceilalți însă au fost nevoiți să își caute locuri de muncă în alte sectoare, pentru că cele mai multe firme de taximetrie s-au închis. Chiar dacă taximetriștii au luat toate măsurile de protecție impuse de autorități, clienți nu mai sunt. Am primit solicitări de la câteva firme pentru scăderea tarifelor, dar nu prețurile sunt o problemă, ci faptul că oamenii nu mai au unde să se ducă, atâta vreme cât totul este închis. Avem colegi care ies noaptea, stau câte 12 ore și dacă încasează 150 de lei este mult. În București, cel puțin, s-au închis foarte multe firme mari. Nici cei de la ridesharing nu mai prestează, pentru că acum trebuie să facă și ei contracte de muncă, să plătească taxe la stat și nu fac față în absența cererii”, ne-a declarat Viorel Radu, președintele Asociației pentru Drepturile Taximetriștilor Independenți.

Recomandarea devine obligație

Montarea geamurilor de protecție în taxiuri este opțională, susține președintele Asociației pentru Drepturile Taximetriștilor Independenți, Cu toate acestea, în ordinul comun al ministrului Transporturilor și ministrului Sănătății, recomandarea s-a transformat, discret, în obligație. Unele primării chiar au implementat această obligație, impunându-le taximetriștilor să-și monteze perete despărțitor. ”Toate autovehiculele autorizate de Primăria Ploiești, care practică activitatea de transport public în regim de taxi, vor fi dotate, în mod obligatoriu, pentru prevenirea răspândirii Covid-19, cu perete despărțitor între conducător auto și clienți”, se arată într-un proiect de hotărâre a Consiliului Local Ploiești. Potrivit măsurilor și regulilor stabilite prin ordin comun al ministrului Transporturilor și  al ministrului Sănătății, pentru transportul pasagerilor în regim de taxi și alternativ sunt obligatorii măsuri precum transportul pasagerilor doar pe locurile din spate, dotarea conducătorul auto cu măști și dezinfectant de tip biocid, obligativitatea purtării măștii de către pasageri pe toată durata călătoriei, igienizarea și dezinfectarea interiorului autoturismului , precum și utilizarea cu precădere a plăților electronice.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.