AcasăNewsEfectul ”Național”: Călătorii și navetiștii își iau trenurile înapoi

Efectul ”Național”: Călătorii și navetiștii își iau trenurile înapoi

Călătoria cu trenul a devenit, din 2017, un coșmar

Semnalele trase de ziarul Național, prin articolul ”Trenurile CFR, confiscate de studenții cu bilete gratuite și locuri rezervate”, au avut efect. Guvernanții au decis să limiteze călătoriile acestei categorii, punând, astfel, capăt nemulțumirilor și frustrărilor generate de ocuparea în totalitate a vagoanelor de către studenți.

Călătoria cu trenul a devenit din 2017 un coșmar

Biletele gratuite nelimitate acordate în 2017 studenților au fost, fără îndoială, o decizie aberantă, chiar dacă, la bază, au existat intenții bune. Dar, după cum au mărturisit și politicieni susținători ai acestei măsuri, nimeni din cei care au dat legea nu s-a gândit că studenții vor profita din plin de această facilitate și că o plecare în vacanță va deveni o vacanță permanentă. Și nimeni nu s-a gândit că permisivitatea fără niciun fel de restricții va crea gesturi batjocoritoare ale studenților la adresa celorlalți muritori de rând, prin achiziționarea și rezervarea de bilete în mai multe direcții în aceeași zi, care blocau fictiv trenurile. Totodată, nimeni nu a prevăzut că navetiștii plătitori de abonamente vor sta umili în picioare, unii peste alții, în timp ce pe scaune se vor lăfăi, cu o atitudine vădită de superioritate, studenții cu gratuități.

Pierderi pe toate planurile

Odată înțelese repercusiunile unei măsuri de un populism deșănțat, Guvernul a anunțat limitarea călătoriilor cu trenul pentru studenți, asumându-și riscurile țipetelor isterice ale presei ostile și ale politicienilor din opoziție. Dincolo de politică, gratuitățile nelimitate acordate unei singure categorii sociale sunt, pe bună dreptate, o discriminare fățișă la adresa tuturor, pentru că studenții în sine nu pot fi o entitate favorizată în detrimentul celorlalți. În plus, ultimii doi ani au adus pierderi grele CFR-ului, dar și statului român.

Nașii spun că niciodată nu au fost înjurați atât de rău

Pentru că în timp ce statul plătea fiecare călătorie reală sau fictivă a studenților, CFR-ul pierdea bani din încasări pe bilete vândute și, mai grav de atât, pierdea, pe termen lung, potențiali pasageri, care, sătui de chinurile din tren, emigrau spre alte mijloace de transport.

Discriminare și pentru studenți

Deputatul Gabriel Petrea, președinte al oraganizației de tineret a PSD, ne spune că dispariția gratuităților nelimitate va avea loc după discuțiile cu organizațiile de studenți. ”Am spus acest lucru și în CEX. Eu consider că această măsură trebuia luată în urma discuțiilor cu federațiile studențești, pentru că eu cred că acolo putem găsi înțelegere, nici ei nu sunt absurzi, bănuiesc că și ei văd aglomerația de pe trenuri și ptem găsi o măsură astfel încât acest beneficiu să vină ca un stimulent. Împreună cu ei putem găsi cea mai bună soluție atât pentru studenți, cât și pentru ceilalți călători. Atunci când am dat această măsură a venit ca o necesitate în urma a 20 de ani în care studenții s-au chinuit să obțină un drept. L-au obținut, dar acum vedem că, totuși, creează o discriminare, inclusiv pentru studenți, pentru că sunt studenți care, dacă se gândesc mai târziu să-și ia un bilet, nu pot să și-l ia pentru că nu mai găsesc locuri. Și atunci trebuie să găsim un echilibru”, susține deputatul Gabriel Petrea.

Călătorii nelimitate, doar pentru studenții de nota 10

Gratuitățile ar trebui date în funcție de performanțele studenților, ne spune deputatul Gabriel Petrea. ” Măsura a fost corectă, problema este că nu am anticipat că va fi folosită atât de mult și că va crea o discriminare. Eu îmi doresc ca cei care merg la școală, cei care fac performanță să aibă un beneficiu și, în plus, să fie și o măsură socială pentru cei care nu-și permit să aibă acces gratuit la educație, pentru că trebuie să creăm șanse egale. Trebuie să găsim niște criterii pe baza cărora studenții să poată călători.

CFR ul nu reușește să facă față valurilor de studenți

Poate cei care au medii de 10 să aibă nelimitat, cei care au media 9 să aibă 12 sau 15 sau 20 sau 30 de călătorii gratuite, nu știu acum să vă spun”, ne-a declarat deputatul Gabriel Petrea.

Dispar gratuitățile pentru studenții ”bătrâni”

Ministrul Finanțelor, Eugen Teodorovici, a declarat, luni, că Guvernul va emite un act normativ care va limita numărul de călătorii gratruite cu trenul ale studenților și că, din categoria studenților beneficiari ai măsurii vor dispărea cei care au vârste de peste 26 de ani. ”Este o propunere inspirată și din alte zone ale Europei, va fi și o discuție înainte de a lua o decizie în acest sens cu toate structurile reprezentative din partea studenților. Putem discută limitarea numărului de călătorii în fiecare an, dar și despre alte categorii de români pentru care să se aplice aceste gratuități. De asemenea, putem să îl corelăm și de situația la învățătură în facultăți, să nu avem studenți repetenți sau restanțe”, a afirmat Eugen Teodorovici.

Asociațiile studențești: Opriți demersurile!

Anunțul ministrului Finanțelor a provocat o reacție de indignare din partea asociațiilor studențești, care au solicitat Guvernului oprirea tuturor demersurilor prin care se limitează drepturile studenților privind transportul gratuit cu trenul. ”Discursul abordat de coaliția de guvernare, conform căruia se creează o falsă imagine asupra bugetului necesar pentru acordarea gratuității studenților pentru transportul feroviar, este absurd și nu face decât să denigreze imaginea studenților în opinia publică, să încurajeze discursul instigator la ură și să nege un drept câștigat de studenți. Prin acest lucru se distrage, de fapt, atenția de la gestionarea ineficientă a bugetului CFR Călători”, se arată într-un comunicat al Alianței Naționale a Organizațiilor Studențești din România.

CITITI SI:  Trenurile CFR, confiscate de studenții cu bilete gratuite și locuri rezervate

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
1.143 afisari

2 COMENTARII

  1. CFR ce mizerie. Linii si trenuri neingrijite. Fara aer sau caldura. Cu marsuri de zeci de ore. Cu gari pe riviera romana de tara. Cu intarzieri ce insumeaza ani. Colac peste pupaza dai si nelimitat la studenti parca am trai in Vegas. 3 tichete dus si 3 intors suficient. Oricum vor face troc provincialii cu rezidentialii…

  2. Stii ca ai 2 acasa si unu la mare. Poti da si 6 dus intors cu conditia sa obtii medii f mari.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger