Numărul elevilor din clasele de liceu va fi redus. Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a semnat ordinul, decizia urmând a se aplica începând din anul şcolar viitor.
Astfel, numărul elevilor la clasă se va reduce de la 28 la 24 pentru filiera tehnologică şi învăţământul profesional, şi de la 28 la 26 pentru filiera teoretică, potrivit unui comunicat al Ministerului Educației.
„Joi, 21 ianuarie 2021 a fost transmis la Monitorul Oficial Ordinul de Ministru pentru aprobarea Metodologiei privind fundamentarea cifrei de şcolarizare pentru învăţământul preuniversitar destat, evidenţa efectivelor de preşcolari şi elevi şcolarizaţi în unităţile de învăţământ particular, precum şi emiterea avizului conform în vederea organizării reţelei unităţilor de învăţământ preuniversitar pentru anul şcolar 2021-2022. Astfel, decizia de astăzi modifică OMEC nr. 5599/2020”, a mai transmis Ministerul.
Având în vedere modificările promovate, activităţile specifice mobilităţii personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar (privind constituirea, încadrarea şi vacantarea posturilor didactice/catedrelor din unităţile de învăţământ preuniversitar) au fost decalate corespunzător.
Inspectoratele şcolare vor transmite, până la data de 1 februarie, la Ministerul Educaţiei proiectele planurilor de şcolarizare revizuite conform noilor reglementări, în vederea fundamentării cifrei de şcolarizare pentru învăţământul preuniversitar de stat.
Sorin Cîmpeanu: „Impactul este de mult peste 1000 de clase”
Ministrul Educației Sorin Cîmpeanu a spus că micșorarea numărului de elevi de liceu la clasă va avea un impact de peste 1000 de clase, ceea ce va avea un impact bugetar. El a afirmat că discuțiile dintre ministerul educației și cel de finanțe nu sunt „deloc liniștite”.
„Se știa foarte bine ca numărul de elevi este 28 în clasă. Acum, cu o zi înainte, toată lumea a luat foc, pe bună dreptate. Dar știm de 3 luni ca avem 28 de elevi in clasă dar nu spune nimeni nimic pana cu o zi inainte. Mie nu mi se pare asta o modalitate de lucru conformă cu o bună guvernare. Cu o seară înainte era absolut imposibil să modfici metodologia, chiar dacă ai fi avut decizia de a modifica numărul de elevi. Stiți că dacă se pleacă de la 28 se ajunge la număr mare, mai ales in urban. Nu este o scuză, este doar o realitate”, a precizat ministrul, în cadrul Forumului Bunei Guvernări Locale în Educație.
„Cred că atâta vreme cât această metodologie este asumată de un ministru al educației în funcție, atâta vreme cât impactul financiar – este vorba de simpla micșorare de la 28 la 26 pe filieră teoretică și de la 28 la 24 pe filiera tehnologică plus profesional plus dual, impactul este mult peste 1000 de clase. Există un impact financiar corespondent. Acest impact financar trebuie să își gasească impactul in buget, pe care îl discutăm tot acum. Locul se găsește prin niște discuții deloc liniștite intre ministerul educației si ministerul de finanțe. Dar deloc liniștite.”, a adăugat oficialul.