Cauta

„Drumul Matasii” ocoleste Romania

Continua expansiunea chineza in Europa de Est, cu Bulgaria cap de pod pentru cele mai recente investitii in aceasta regiune. Daca Romania n-a profitat decat intr-o oarecare masura de pe urma miliardelor pe care Beijingul le-a pus la bataie, Sofia este gata sa bata palma cu dusmanul SUA, totul de dragul unei infrastructuri de top.

Președintele tigrului asiatic vrea<br >să controleze comerțul mondial

Weekend-ul trecut, capitala Bulgariei a gazduit un puternic summit economic la care a luat parte inclusiv prim-ministrul Li Keqiang, totul ca parte a programului chinez de investitii in aceasta zona a Europei. „Nu suntem concurenta UE”, a fost mesajul pe care Li Keqiang l-a transmis, venit oarecum ca o justificare pentru cele trei miliarde de euro pregatite a fi „risipite” pe modernizarea infrastructurii bulgaresti. Reactia premierului chinez era cat se poate de necesara, intrucat Bruxellesul nu vede cu ochi buni intarirea prezentei economice a Chinei in tarile baltice (Estonia, Letonia, Lituania), fosta Iugoslavie (Bosnia-Hertegovina, Croatia, Macedonia, Muntenegru, Serbia, Slovenia), grupul de la Visegrad (Ungaria, Polonia, Republica Ceha si Slovacia) si Balcani (Albania, Bulgaria si Romania). Iar pe fondul razboiului economic declansat de SUA, China are nevoie sa gaseasca parteneri in Europa, nicidecum noi adversari. „Unii ar putea spune ca aceasta cooperare 16+1 poate diviza Europa, insa nu este adevarat. Cooperarea 16+1 nu este in niciun caz o platforma geopolitica. China sustine integrarea europeana si unitatea UE, care este o forta importanta pentru prosperitatea globala si pentru pacea universala”.

America, bagata in seama doar la Bucuresti

Noul drum al matasii pe care il construieste Xi Jinping ocoleste Romania. Ca o legatura mai rapida intre vestul Europei si Extrem Orient, asa este gandita magistrala Atena – Budapesta, pe care vor circula numai trenuri de mare viteza. Grecia, Macedonia, Serbia si Ungaria sunt implicate in noul proiect al Beijingului, semn ca Romania si portul Constanta nu conteaza pentru comertul „de Liga Campionilor”. Reamintim ca asiaticii au concesionat pe o perioada de 49 de ani portul Pireu, din Grecia, iar prin noua legatura de cale ferata cauta sa asigure coridorul de desfacere in Occident a marfurilor aduse pana in Marea Egee.

Interesant este ca America si-a sfatuit partenerii din Europa Centrala si de Est sa nu se increada in promisiunile Chinei, insa, cu exceptia Romaniei, nicio alta tara nu pare a-si stabili strategia de dezvoltare socio-economica in functie de pozitia SUA.

Ultimele stiri

  • Ducesa de Kent a Marii Britanii s-a stins din viață la vârsta de 92 de ani/Anunțul de la Palatul Buckingham – VIDEO
  • Român dispărut în Italia, găsit în viață după 12 zile. Cu ce s-a hrănit în tot acest timp
  • Drone detectate la nord-est de Sulina/Două aeronave Eurofighter Typhoon au survolat zona din apropierea graniţei cu Ucraina
  • BNS, solidar cu protestele profesorilor din întreaga țară: „Revendicările lor să fie soluționate în mod responsabil”
  • Fit-tech românesc: cum personalizarea AI în fitness și nutriție prinde teren și la noi
  • Cum va fi vremea în următoarele săptămâni. Estimările meteorologilor pentru perioada 8 septembrie – 6 octombrie
  • Atac șocant în Canada: o tânără a fost ucisă, alte șapte persoane fiind rănite. Ce s-a întâmplat cu agresorul
  • Ministrul Educației, optimist că școala va începe luni: „Le transmit părinţilor să îi ducă pe copii la şcoală”
  • Ministrul Muncii, întrebat dacă vor fi bani de pensii până la sfârşitul anului: „Vor fi dacă vom face niște economii” – VIDEO
  • Oferta publică de cumpărare Fondul Proprietatea SA.
  • Exit mobile version