Aveti unul sau mai multe celulare si sunteti abonati la o firma de telefonie mobila sau aveti cartele preplatite? Trebuie sa stiti ca, indiferent de situatie, aveti drepturi, iar operatorul, obligatii.
Drepturile utilizatorilor de telefonie mobila decurg din Decizia Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) nr. 77/2009, privind obligatiile de informare a utilizatorilor finali de catre furnizorii de servicii de comunicatii. Potrivit AvocatNet, inainte de a semna contractul de abonament sau de a achizitiona cartela preplatita, trebuie sa primiti informatii despre:
– planul tarifar ales;
– tarifele pentru apelurile nationale/internationale, pentru cele efectuate in orele de varf sau in afara orelor de varf, cu indicarea intervalelor orare;
– durata minima a contractului, daca este cazul, precum si conditiile de incetare a contractului inainte de termen si penalitatile aplicabile.
Aveti dreptul sa va schimbati operatorul de telefonie mobila intr-o singura zi, cu pastrarea numarului de telefon. De asemenea, trebuie sa primiti informatii si despre modul de reclamare a neregulilor. Daca nu reusiti rezolvarea pe cale amiabila a litigiului cu operatorul de telefonie mobila, puteti cere sprijinul ANCOM.