AcasăNewsDoua decenii de Viagra

Doua decenii de Viagra

Medicamentul-minune a devenit produsul perfect pentru o uriasa campanie de marketing

Mica pilula albastra, care a implinit 20 de ani de la crearea sa de catre compania farmaceutica americana Pfitzer, a creat o revolutie: milioane de barbati puteau avea iar raporturi sexuale iar impotenta, pana atunci subiect tabu, a devenit o problema abordata deschis.

Medicamentul minune a devenit produsul perfect pentru o uriasa campanie de marketing

Nu mai putin 65 de milioane de retete de Viagra au fost emise in intreaga lume. Viagra a fost aprobata in 27 martie 1998 de catre Agentia americana a medicamentelor si produselor alimentare (FDA), devenind primul comprimat destinat sa ajute erectia. Avantajele noii pilule-minune au fost expuse in cadrul unor uriase campanii publicitare in ziare, radio si tv. In plus, comercializarea sa a coincis si cu raspandirea Internetului si explozia pornografiei online. Limbajul de marketing s-a schimbat si el. Nu se mai vorbea de ”impotenta masculina” ci de ”disfunctie erectila”, deci o stare medicala ce avea acum o solutie miraculoasa: Viagra. Senatorul republican Bob Dole, candidat la presedintia SUA in 1996, a devenit primul ambasador al Viagra la televiziuni. Observatorii apreciaza ca Viagra a avut in impact major in lumea medicala si in societate, similar celui al antibioticelor in tratamentul infectiilor. Astfel ca Viagra a devenit medicamentul perfect pentru publicitate in randul consumatorilor. Initial, Viagra (sau citrat de sildenafil) a fost dezvoltat pentru tratarea hipertensiunii si anginei pectorale. Insa, odata cu primele teste clinice, s-a dovedit ca are un efect neasteptat la barbati: ameliorarea erectiei.

author avatar
Bogdan Borcea
324 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger