AcasăNewsDirectorul general al companiei DAN AIR: „Ne-au tratat cu indiferență la Brașov,...

Directorul general al companiei DAN AIR: „Ne-au tratat cu indiferență la Brașov, ca și cum nu am exista”

sursa foto: Facebook/ DAN AIR

Nici bine nu a fost inaugurat Aeroportul de la Brașov, că după momentul festiv asociat, în general, deschiderilor oficiale, au apărut primii „nori” ai modificărilor de program în cazul unor curse. Și acuzații privind „piedici” din partea autorităților.

Matt Ian David, director general al DAN AIR, a ales să facă publice unele precizări, în așa fel încât pasagerii companiei „să aibă toate informațiile cu privire la modificările de program sau anulările unor curse”.

Prin intermediul unui comunicat, David precizează că „decizia de începere a curselor regulate a apărut din dorința de a oferi o alternativă de transport pasagerilor și de a readuce bucuria de a călători, eliminând stresul bagajelor și a serviciilor adiționale de care companiile low-cost au profitat și continuă să profite”.

Operatorul DAN AIR oferă atât servicii la clasă economică, cât și la clasa business, unde bagajele și catering-ul sunt incluse. „Toată echipa noastră a lucrat cu entuziasm la programul de vară DAN AIR pe care l-am pus în vânzare pe data de 31.03.2023. Din păcate, nu toate destinațiile propuse de noi au fost populare printre pasagerii noștri, fiind astfel nevoiți să anulăm Roma, Milano și Budapesta, întrucât interesul brașovenilor mergea cu precădere către destinațiile din Germania, Spania și Marea Britanie.

Neavând niciun fel de statistici de trafic pentru Brașov, a trebuit să testăm în mod direct intenția de călătorie a potențialilor pasageri, formulând la 17 mai 2023 un program definitiv pentru vara anului 2023.

Acest program a fost transmis în data de 17 mai 2023 atât Aeroportului Brașov, cât și Ministerului Transporturilor, așa cum reiese din dovada de mai jos, conținutul adresei fiind prezentat în ANEXA 1”, susține oficialul companiei aeriene.

În continuarea mesajului făcut public vineri, 16 iunie, director general al DAN AIR notează următoarele: Este adevărat că aveam la cunoștință faptul că ROMATSA – furnizorul de servicii de trafic aerian, poate asigura servicii de trafic aerian doar pentru 12 ore pe zi, însă, pentru noi, ceea ce era de interes era ca aeroportul Brașov să ne poată deservi, fiind mai puțin interesați de ce servicii pot fi oferite de controlorii de trafic români.
Chiar și în situația în care aeroportul Brașov rămânea fără servicii de trafic aerian, cadrul legislativ permite transportatorilor aerieni să opereze inclusiv în spații aeriene și pe aeroporturi necontrolate.

Astfel de aeroporturi se regăsesc în multe țări din Uniunea Europeană, aeroportul de comparație pentru Brașov fiind chiar în Italia, în provincia torineză Cuneo. Aeroportul din Cuneo nu este deservit de servicii de trafic aerian de multă vreme, și cu toate acestea sunt mulți operatori care deservesc acest aeroport.

De exemplu, BLUE AIR a zburat mult timp pe acel aeroport în aceleași condiții în care ar fi putut zbura și DAN AIR la Brașov dacă autoritățile române ar fi permis acest lucru”.

Discuții cu directorul general al aeroportului Brașov: „Ne-a asigurat de fiecare dată că…”

Directorul companiei aeriene anunță că a discutat personal cu directorul general al aeroportului Brașov, Alexandru Anghel. „Discuțiile personale pe care le-am purtat cu directorul general al aeroportului Brașov, domnul Alexandru ANGHEL, încă de la momentul la care ne-am manifestat interesul pentru a oferi curse regulate, au fost cu precădere legate de restricțiile impuse de furnizorul de servicii de control de trafic aerian ROMATSA și am prezentat soluțiile prin care aeroportul Brașov poate opera chiar și în lipsa acestor servicii.

Reprezentantul aeroportului Brașov ne-a asigurat de fiecare dată că poate oferi cele două lucruri esențiale de care DAN AIR avea nevoie pentru a opera în condiții de siguranță și anume:

Inspecția pistei efectuată de autoritățile aeroportuare înainte de aterizare;
Operarea luminilor de apropiere (balizajelor) ale pistei;

De fiecare dată am primit asigurări că aeroportul Brașov poate face acest lucru, motiv pentru care am continuat să ne planificăm operațiunile conform programului trimis aeroportului Brașov în data de 17 mai 2023, același program fiind trimis și Ministerului Transporturilor spre informare.

Cu aceeași bună credință și deschidere față de aeroportul Brașov, am continuat să ne perfecționăm procesele necesare pentru operarea zborurilor regulate, fiind asigurați de fiecare dată de către aeroportul Brașov că acesta va fi deschis și va permite operarea programului care fusese deja comunicat și în niciun moment, aeroportul Brașov nu ne-a comunicat faptul că nu vor putea asigura serviciile de care avem nevoie.

Fiind asigurați în mod constant de către aeroportul Brașov că putem fi deserviți la orice oră, am continuat promovarea serviciilor noastre și am făcut promisiuni pasagerilor noștri pe care astăzi, la primele zboruri inaugurale, nu le-am putut menține in totalitate.

Ca urmare, ieri, 15 iunie 2023, am decolat de la București la ora 8:45 pentru a permite desfășurarea festivităților de deschidere ale aeroportului Brașov, deși DAN AIR avea programată prima cursă să aterizeze la Brașov la ora 7:30, înaintea aeronavei TAROM. Evident, nu ne-am dorit să răpim gloria transportatorului național, prin urmare am acceptat întârzierea de 2 ore și 30 de minute generată de aceste festivități, motiv pentru care ne cerem scuze față de pasagerii noștri.

Ne cerem scuze pentru momentul de slăbiciune de a le permite unor politicieni români să se plimbe cu o aeronavă TAROM, plătită tot din banii noștri, pentru a se bucura de reușita deschiderii unui nou aeroport după 50 de ani, deși tot efortul nu a fost depus decât de un număr restrâns de persoane, domnul ANGHEL, domnul VEȘTEA și nicidecum toate „personalitățile politice” care s-au perindat și au avut parte de o ieșire la munte, încă o dată, pe banii românilor.

Ne cerem scuze încă o dată că am cedat în fața celor care astăzi ne-au tratat cu indiferență la Brașov ca și cum nu am exista, ca și cum nu suntem singurul operator care de fapt genera atât trafic, cât și câștiguri economice pentru Brașov, cu toate că DAN AIR operează în pierdere. Promitem că acest lucru nu se va mai întâmpla și invităm autoritățile române să nu ne mai contacteze pentru a le face favoruri pentru că nu se va mai întâmpla să punem nicio altă instituție deasupra pasagerilor noștri.

Din partea aeroportului Brașov nu am avut parte de nimic, nici măcar de clasica primire a oricărei aeronave noi care aterizează pe un aeroport, folosind tunurile de apă din dotarea pompierilor, cu toate că TAROM a fost întâmpinat cu astfel de onoruri. De ce la 30 de ani distanță de la căderea regimului comunist avem parte de aceleași tratamente discriminatorii și populiste? Cred că aceasta va rămâne o întrebare fără răspuns.

După decolarea noastră de la Brașov către Stuttgart și subsecventa revenire la Brașov în jurul orei 18:30, pentru a ne continua călătoria în direcția Nuernberg, am fost sub presiunea constantă a controlorilor de trafic aerian că dacă nu decolăm până la ora 19:00, decolarea nu va mai fi permisă, evident rămânând blocați pe Brașov și generând anulări și întârzieri care ar fi produs nemulțumire justificată pasagerilor noștri. Cu eforturi am reușit să decolăm către Nuernberg la ora 18:59, când efectiv ne-am desprins de pista aeroportului din Brașov. Am răsuflat ușurați cu toate că a fost o presiune foarte mare exercitată asupra echipajului și ne întrebăm ce s-ar fi întâmplat dacă nu reușeam să decolăm.

Acesta a fost momentul în care comandantul zborului a comunicat pe frecvența controlorilor de trafic că ne este rușine că suntem români în situații de genul acesta unde nu există niciun pic de flexibilitate și există doar sentimente de dispreț la adresa românilor.

După circa 2 ore, am aterizat la Nuernberg, iar momentele trăite acolo ne-a șters efectiv toată tristețea și dezamăgirea din suflet în momentul în care am fost întâmpinați cu onoruri de pompierii aeroportului și conducerea aeroportului din Nuernberg.

Domnul Henning, consilier local al orașului Nuernberg, împreună cu domnul Macedonschi, președinte al asociației SmartCity Brașov și doamna consul din Nuernberg s-au coordonat cu autoritățile germane pentru a ne trata cu demnitatea pe care oricare dintre noi o merită, acea demnitate pe care autoritățile române consideră că nu o merităm, cu toate că DAN AIR face eforturi financiare enorme pentru a demonstra că proiectul aeroportul Brașov nu este un eșec.

Nu pot să-l blamez pe domnul ANGHEL, directorul aeroportului Brașov pentru că și-a văzut interesul propriu și în mod voit ne-a indus în eroare pentru a se asigura că ziua de deschidere a aeroportului Brașov nu va fi una pe care atât românii, cât și presa și-ar fi amintit-o ca pe o zi în care, încă o dată, unii politicieni români s-au plimbat și s-au distrat pe banii cetățenilor români.

DAN AIR a operat și va continua să opereze de pe aeroportul Brașov în ciuda tuturor piedicilor puse de autoritățile române pentru că nu putem să întoarcem spatele pasagerilor noștri, nu putem să întoarcem și noi spatele României.

Astfel, datorită DAN AIR și fără niciun sprijin din partea autorităților române, istoria va arăta că aeroportul Brașov este un succes, fiind operațional și beneficiind de curse regulate încă din prima zi”, se mai scrie în comunicatul de presă semnat de Matt Ian David.

author avatar
Andrei Coman
1.273 afisari

8 COMENTARII

  1. Wow,
    stiam ca scursorile care se dau ,,puoliticieni,, sunt ultimii oameni dar nu mi-am imaginat ca exista atata opozitie la deschiderea acestui aeroport. Este un caz clasic de mitocanie din partea lor. Nu fac decat sa puna bete in roate dar vin ca cel mai scarbos ipocrit la inaugurare ca e pe banii celor pe care ii dispretuiesc. O sa va vina timpul ,fiti fara grija.

  2. Unii dintre cei mai marti dusmani ai romanilor sunt….romanii. Ce idioti. Aeroportul este magazinul din coltul strazii? Si acela este deschis pana mai tarziu.

  3. Facerea acestui aeroport a fost un ghimpe mare încă de la lansarea primei inițiative pentru al construi. Așa se face ca totul a duram mult, decenii, de-a lungul anilor sau pus tot felul de piedici pentru a nu fi construit. S-a mers până acolo încât a fost o încercare de a fi blocată construcția în parlament, pe motiv de …..teren. Nu mai vorbesc de acordarea vreunui sprijin financiar, care a lipsit cu desăvârșire. Pentru alte aeroporturi sau acordat sume imense pentru „ modernizări” sume mult mai mari decât a costat construcția acestui aeroport de la zero. Ex. Cluj, Iasi, Tulcea, Galați ( unul nou, dar mult mai scump decât cel de la Brașov, mai puțin important, dar cu pile.) Acest aeroport atinge multe interese, aeroporturi de top din Romania fiind afectate de apariția acestui aeroport, precum cele din București, Cluj, Sibiu, și nu atât prin traficul de pasager, important li el, mai ales pentru turismul brașovean, nr. 1 in Romania, cât mai ales cel de marfă. Fiind în centru țării, având legături rutiere și feroviare în toate direcțiile , constituie o bază logistică pentru marii comercianți. La fel de interesante sunt și facilitățile industriale, toate acestea pe seama vecinilor.

  4. Veniti si operati de pe aeroportul Mihail Kogalniceanu/ Constanta. E posibil sa nu avem o legatura directa cu Atena , sau cu alte orase din Europa si din tara? Ne costa enorm acest aeroport fara ca noi, cetatenii , sa beneficiem de faptul ca e la doi pasi de Constanta.

  5. Ce plm e cu articolul asta de mizerie?!!
    Ce vrea acest dan prostan?!!! Sa fie primit cu onoruri pe un aeroport construit cu bani publici??!!!
    De necrezut! Pai se mai vindeca romanica asta vreodată?!!! Chiar nu e nimeni sa ii f ută una peste botul impertinent?!!
    Ce treaba are o companie de transport privata cu deschiderea unui aeroport???!!
    Sau e si compania bagata in spaga care s-a dat ca sa se aprobe si sa se aloce resurse pentru construirea aeroportului?! Cred ca asta era… si nu și-au primit caimacul înapoi!
    Orice companie aeriana beneficiaza in baza unui contract de servicii de facilitatile aeroportuare numai sa plătească aceste servicii, simplu!!!
    Aeroportul functionează dupa legile nationale si internationale nu cum crede sau cum acuza acest limbric matt ian david (român de al nostru)
    Si voi, astia de la național, mai si dati curs rahatului asta dezinformativ-manip ulativ, prezentand situatia de parca rahatii de la dan air sunt justificati in demersul lor!
    Nu! Nu sunt!
    Aeroportul nu e element de infrastructura privată!!!!!
    Cand si-or face ei aeroport sa și-l inaugureze cum vor! Pina atunci sa faca ciocul mic si sa isi vada de clienți….

    • Cat de prost si ghiolban in acelasi timp esti. Esti exact tipul de meltean cu pedigree care crede ca si ospatarul de la carciuma unde isi comanda 4 mici si o halba de bere ii este sclav. Nu cumva esti controlor de trafic? Sau ruda ceva cu el?

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger