AcasăNewsDirecțiile de Pașapoarte, transformate în servicii de informații

Direcțiile de Pașapoarte, transformate în servicii de informații

Polițiștii vor lua măsuri de limitare a exercitării dreptului la liberă circulație în străinătate

Guvernul Orban a decis să schimbe radical structura și atribuțiile Direcției de Pașapoarte, transformând-o într-un serviciu de informații care să monitorizeze fiecare deținător al acestui tip document. Astfel, românii care vor solicita pașapoarte vor fi amprentați și înregistrați în sistem cu date precum bolile de care suferă sau infracțiunile pentru care au fost condamnați.

Polițiștii vor lua măsuri de limitare a exercitării dreptului la liberă circulație în străinătate

Direcția de pașapoarte va deveni o combinație dintre SIE și SRI, conform noilor atribuții stabilite într-un proiect de ordonanță a Guvernului. Mai mult de atât, instituția va fi complet militarizată, fiind scoși din sistem toți funcționarii publici. Potrivit proiectului, Registrul național de evidență a pașapoartelor simple este format din Sistemul naţional informatic de evidenţă a paşapoartelor simple şi din evidenţa manuală a persoanelor care au solicitat/pentru care s-a solicitat eliberarea documentelor de călătorie româneşti sau faţă de care s-au dispus măsuri de limitare a exercitării dreptului la libera circulaţie în străinătate ori care s-au aflat în situaţii de dificultate în străinătate, precum şi ale persoanelor cărora li s-a aprobat cererea de acordare/redobândire/renunţare la cetăţenia română ori cărora li s-a retras cetăţenia română sau care au solicitat acordarea vizelor de ieşire din ţară/acordarea dreptului de şedere pe teritoriul României. În sistemul naţional informatic de evidenţă a paşapoartelor simple vor fi înregistrate date privind paşapoartele emise: numărul, tipul, data şi locul eliberării, autoritatea emitentă, perioada de valabilitate, anularea, pierderea, recuperarea, rebutarea, deteriorarea, furtul, retragerea, numele şi numele anterior, date de identificare privind membrii de familie sau, după caz, reprezentanţii legali/convenţionali, sexul, data şi locul naşterii, date privind cetăţenia, seria şi numărul documentelor care atestă starea civilă şi respectiv menţiunile înscrise în cuprinsul acestora, potrivit legii, datele cuprinse în documentele care fac dovada dreptului de şedere în străinătate, potrivit legii, culoarea ochilor şi înălţimea, date privind starea de sănătate, numărul de telefon şi/sau adresa de poştă electronică, adresa de domiciliu/ reşedinţă, profesia, imaginea facială şi impresiunile digitale, codul numeric personal, seria şi numărul actului de identitate românesc sau al documentului de identitate străin, date referitoare la adopţie din documente privind încredinţarea în vederea adopţiei /încuviinţarea adopţiei, precum și numărul permisului de conducere.

Monitorizare permanentă

Cetățenii români care dețin pașapoarte vor fi monitorizați în permanență, Registrul național de evidență a pașapoartelor simple (RNEPS) fiind actualizat prin comunicările autorităților competente referitoare la date privind săvârşirea de infracţiuni, date privind condamnări penale/măsuri de siguranţă/măsuri preventive/măsuri educative, dispuse de autorităţile/organele competente, precum și date privind ocrotirea persoanei fizice şi măsurile de protecţie specială a copilului. Totodată, proiectul de Ordonanță de Guvern prevede ca Direcţia generală de paşapoarte şi serviciile publice comunitare de paşapoarte să furnizeze date din RNEPS, la solicitarea justificată a persoanelor fizice sau juridice/entităţilor îndreptăţite, a instituţiilor ori autorităţilor publice, în cadrul unor acţiuni de interes public reglementate prin acte normative sau în vederea îndeplinirii unor obligaţii legale, cu respectarea principiilor proporţionalităţii şi necesităţii, şi cu asigurarea tuturor garanţiilor adecvate pentru respectarea drepturilor persoanelor vizate, în conformitate cu dispoziţiile legale privind protecţia datelor cu caracter personal.

 

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
3.980 afisari

4 COMENTARII

  1. Pai mai bine ne monitoriza RADET-ul, ca e plin de agenti, si intra in casele tuturor, Orbane, fii sincer , la asta nu te-ai gandit, sa faci din Radet un serviciu secret, da nu-i timpul pierdut, hai curaj !

  2. ALOOOOOOO…. NEBUNIAAAAAA…. in institutiile statului NU SE TERMINA NICIODATA…..???
    DE CE „Direcțiile de Pașapoarte, sa fie transformate în servicii de informații”…??? Pentru ca au fost conduse de SECURISTI FIE SI ACOPERITI…..???
    In conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 83/2001 privind înfiintarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple şi serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 362/2002 cu modificările şi completările ulterioare si ale Ordonantei nr.84/2001 privind înfiintarea, organizarea si functionarea serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor, aprobata prin Legea nr. 372/2002, cu modificarile si completarile ulterioare precum si pentru a nu leza buna desfasurare a activitatii politiei judiciare si de proximitate prin stirbirea autoritatii politiei operative se impune transformarea umatoarelor directii in structuri civile fara statut special:
    – Directia generala de pasapoarte;
    – Directia de permise de conducere si imatriculare a vehiculelor;
    – Directia pentru evidenta persoanelor si administrarea bazelor de date;
    Directia generala de pasapoarte, daca se are in vedere necesitatea
    descenralizarii si operationalizarii serviciilor publice teritoriale poate fi transformata in Serviciu independent de pasapoarte si chiar poate fi analizata oportunitatea subordonarii acesteia Ministrului Afacerilor Externe.
    Din aceleasi considerente ca si in cazul Directiei generale de pasapoarte cele doua directii, Directia de permise de conducere si imatriculare a vehiculelor si Directia pentru evidenta persoanelor si administrarea bazelor de date trebuie transformate in SERVICII INDEPENDENTE.
    Printr-o analiza amanuntita si exigenta se pot invoca motive temeinice ca Directia de permise de conducere si imatriculare a vehiculelor sa fie trecuta in organigrama Ministerului transporturilor si infrastructurii sub coordonarea celor doua autoritati A.R.R. si respectiv R.A.R.
    Avand in vedere deserviciile publice si gravele prejudicii aduse statutului politistului si „Clubul sportiv Dinamo Bucuresti” precum si CASA DE CULTURA A M.A.I trebuie sa devina o simple organizatii civile fara personal cu statut special(vezi si salariile si pensiiile speciale).

  3. Apa Nova ar fi un serviciu secret deosebit, intrucat ar monitoriza online tot ce caca romanii ! Ar degusta si ar prezenta un raport real, Orban, iei notite sper, si faci din Apa Nova cel mai redutabil MI 5 din Romania !

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger