Cauta

Dictatura minorităților. Reguli draconice în școli

Profesorii vor fi obligați să urmeze cursuri de istorie și cultură a romilor și să combată fenomenul de segregare în școli. Cadrele didactice vor fi urmărite dacă așează copiii romi în ultimele bănci, iar conducerea școlilor va trebui să răspundă pentru gruparea copiilor romi în anumite clase.

Limba maternă istoria și tradiția etniei trebuie predate în clasele cu romi

Școlile din țară vor intra într-un proces de monitorizare privind fenomenul segregării, iar profesorii vor fi urmăriți dacă se implică în mod direct în creșterea performanțelor la învățătură a minorităților, în special a copiilor romi. Totodată, unitățile de învățământ vor fi obligate să îi aducă în consiliile de administrație și pe părinții copiilor romi. Monitorizarea va fi începută pe parcursul anului școlar 2019-2020, în județele Constanța, Maramureș și Iași, în vederea testării aplicabilității ei la nivel național. ”Pentru prevenirea și/sau combaterea segregării școlare, unitățile de învățământ preuniversitar, indiferent de ciclurile de educație acoperite în activitatea lor, au obligația de a monitoriza repartizarea copiilor/elevilor cât mai echilibrat în grupe/clase, clădiri, ultimele două bănci, pentru asigurarea diversității socio-culturale a comunității. Refuzul unităţii pilot de învăţământ preuniversitar de a monitoriza formele de segregare şcolară sau de a raporta datele necesare pentru monitorizarea tuturor formelor de segregare şcolară, de asemenea, raportarea eronată, cu rea-credinţă, a indicatorilor urmăriţi pentru identificarea oricărei forme de segregare şcolară atrag răspunderea disciplinară, administrativă, civilă sau penală, după caz, în conformitate cu prevederile legale în vigoare”, se arată în proiectul de act normativ elaborat de Ministerul Educației.

Istoria romilor, predată obligatoriu în clase

Ministerul Educației va urmări și va analiza indicatori precum procentul elevilor absolvenți aparținând fiecărui grup etnic pentru fiecare ciclu de educație (clasa aIV-a / clasa a VIII-a / an terminal liceu sau şcoală profesională) la nivelul unității de învățământ preuniversitar și, din acest procent, procentul celor care s-au înscris la Evaluarea Națională la finalul clasei a VIII-a / care s-au înscris la examenul de bacalaureat. Totodată, trebuie raportat numărul cadrelor didactice care au urmat cursuri despre cultura şi istoria minorităților naționale care se regăsesc în unitatea de învățământ și exemple de astfel de cursuri, dar și cursurile, în Curriculumul la decizia şcolii, care reflectă diversitatea elevilor, inclusiv istoria și cultura minorităților naționale. Monitorizarea va viza și numărul elevilor din grupurile etnice care au participat la activități extrașcolare, cum ar fi competiții, concursuri, excursii, serbări, precum și procentul părinților aparținând fiecărui grup etnic reprezentat în Consiliul de Administrație al unității de învățământ preuniversitar și în Comitetul de Părinți al fiecărei clase.

Ultimele stiri

  • Educația, cea mai bună investiție în viitorul țării: Fundația Dan Voiculescu premiază cei mai buni studenți ai anului la Gala Studenților
  • UPDATE. Percheziţii la Compania de Apă Braşov şi la locuinţele unor politicieni/Precizări de la DNA
  • Trump a desemnat mişcarea „Antifa” drept organizaţie „teroristă”: „O catastrofă a stângii radicale, bolnavă şi periculoasă”
  • Atac armat în SUA: trei polițiști au murit, alți doi au fost grav răniți – VIDEO
  • Un fost ministru PSD îl acuză pe Bolojan că bulversează administrația locală: „Premierul rămâne surd la orice analiză serioasă/Preferă să-și satisfacă orgoliul nemăsurat”
  • Caricatura Zilei
  • Horoscop 18 septembrie 2025 – Astăzi te interesează doar liniștea
  • Coaliția de guvernare, acord surpriză! PSD cedează Capitala și două prefecturi către USR
  • Guvernul României aprobă 500 de milioane € pentru Autostrada A1 și reorganizează Garda de Mediu
  • De ce avem pielea de găină? Răspunsuri evolutive și legătura cu emoțiile
  • Exit mobile version