AcasăNewsDiareea de vacanta depinde de grupa sangvina

Diareea de vacanta depinde de grupa sangvina

Ai grupa sangvina A? Ti-ai stricat concediul

Avand denumiri in toate limbile pamantului, neplacuta situatie afecteaza unul din trei turisti care pleaca in strainatate. In marea majoritate, aceasta gastro-enterita acuta este cauzata de bacteria Escherichia coli.

Ai grupa sangvina A Ti ai stricat concediul

Dar, recente studii stiintifice, arata ca nu toti oamenii sunt egali in fata acestui agent patogen. Potrivit unui studiu publicat luna aceasta in Journal of Clinic Investigation, indivizii cu grupa sangvina A sunt de doua ori mai expusi sa contacteze diaree. Pentru ca bacteria E. coli secreta o proteina care se fixeaza pe moleculele de zahar prezente in celulele sangvine de tip A si absente in cele de tip B sau O. Molecule care se afla si in intestinele celor cu grupa sangvina A si care ofera bacteriei un punct de ancorare pentru a-si arunca toxinele. 106 persoane s-au oferit voluntari in cadrul unui experiment desfasurat de cercetatorii universitatii John Hopkins din Marea Britanie, band apa contaminata  cu o tulpina bacteriana izolata de la un pacient din Bangladesh. 81% din cei care aveau grupa sangvina A si AB au fost atinsi de diaree, fata de o persoana din doua in cazul celor cu grupe sangvine O sau B. Evident, toti cobaii au primit ingrijiri cu antibiotice. Un studiu care ar putea contribui la conceperea unui vaccin tintind specific proteina bacteriana. Nu numai dedicat turistilor: in tarile in curs de dezvoltare, Escherichia coli face parte din primele cauze ale malnutritiei infantile.

Mihai Koblenko