Vin dezvăluiri șoc cu privire la situația de la TAROM și la planul de restructurare despre care s-a vorbit în ultima perioadă.
Directorul general al companiei e acuzat că ar vrea să păcălească atât Guvernul de la București, cât și Comisia Europeană – reiese dintr-un material de presă publicat recent de Gândul.
Mihăiță Ursu, inginer geodez și specialist în vânzări de ţiglă metalică, este, începând cu 4 ianuarie acest an, directorul general al companiei TAROM, conform sursei citate. În contextul nominalizării lui Ursu pentru funcţia de director general al companiei, de către Consiliul de Administraţie, TAROM transmisese, într-un comunicat, faptul că operatorul aerian naţional se află în plin proces de transformare, demarat la începutul anului 2020, o dată cu accesarea împrumutului de salvare ca urmare a pre-notificării la Comisia Europeană a unui ajutor de stat de restructurare.
„Industria aeronautică din întreaga lume traversează o perioadă extrem de dificilă, de la debutul pandemiei de COVID-19, însă, cu toate acestea, compania aeriană naţională a reuşit să supravieţuiască primilor ani de criză, în special datorită ajustării operaţiunilor, restructurării personalului şi exploatării unor noi oportunităţi pe segmentul zborurilor neregulate”, s-a transmis în comunicatul companiei.
Plan de restructurare cusut cu ață albă
Doar că la TAROM lucrurile nu par să fie tocmai liniștite. Mai ales în privința acestui plan de restructurare. Surse din interiorul companiei au susținut, pentru Gândul, că planul de restructurare ar fi, de fapt, cusut cu ață albă.
Ce înseamnă asta? Directorul general TAROM, Mihăiță Ursu, e acuzat că ar intenționa să pună în practică, sub „umbrela” planului de restructurare, o „concediere colectivă mascată” și că ar căuta să îndrepte vina spre actualul ministru al Transporturilor, social-democratul Sorin Grindeanu.
„Directorul General TAROM are un plan de restructurare a companiei prin reducerea cheltuielilor, dar este – de fapt și de drept – o concediere colectivă mascată. Acesta nu este un plan de restructurare, fiindcă reducerea cheltuielilor nu înseamnă să dai oameni afară și să-i reangajezi.
În fața reprezentanților sindicatului, directorul deneral Mihăiță Rusu dă vina pe ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și spune că acesta este de vină, nu el. Dar este o aberație, el este principalul vinovat. Managerul trebuia să își asume planul de restructurare a companiei, nu ministrul, Sorin Grindeanu de-abia acum află…
Cu acest plan de restructurare a companiei TAROM, Mihăiță Ursu vrea să păcălească, pur și simplu, Comisia Europeană și Guvernul României pentru a primi ajutor de stat. Vezi Doamne, el are o condiție de la Comisia Europeană, respectiv «dacă veniți cu un plan de restructurare, atunci primiți banii. Dacă nu, nu…»”, au precizat, pentru GÂNDUL, surse din compania TAROM.
Publicația menționează că a solicitat un punct de vedere directorului general Mihăiță Ursu, dar că, până la ora publicării articolului, nu ar fi primit niciun răspuns.