AcasăNewsDezastrul de pe Orastie-Sibiu: Salini-Impregilo nu a respectat Proiectul Tehnic

Dezastrul de pe Orastie-Sibiu: Salini-Impregilo nu a respectat Proiectul Tehnic

Incompetenta italienilor de la Salini-Impregilo in efectuarea lucrarilor la lotul 3 al autostrazii Orastie-Sibiu este confirmata si de propriii experti tehnici. Depasiti de situatie s-au dovedit si angajatii CNADNR, in frunte cu cei doi directori din ultimii ani, Micea Pop si Narcis Neaga, care au dormit pe ei cand a venit vorba de dezastruoasele lucrari. Pentru ca CNADNR a platit cu ochii inchisi peste o suta de milioane de euro pe o sumedenie de greseli, nicidecum pe o constructie gata de receptionat si inaugurata cu pompa.

O parte din autostrada Orastie-Sibiu este acum demolata, iar italienii de la Salini-Impregilo par mai degraba sa-si faca bagajele decat sa finalizeze lucrarea

Capabili sa faca intelegeri secrete prin care sa fraudeze licitatii, dar incapabili sa duca la bun sfarsit 22 de kilometri de autostrada, italienii de la Salini-Impregilo sunt suntati si de propriii experti tehnici.

Greseli copilaresti

Sub conducerea lui Narcis Neaga si a lui Mircea Pop (foto), CNADNR a aruncat sute de milioane de euro pe fereastra

Intr-un raport de expertiza tehnica, intocmit la cererea Salini-Impregilo de expertul Mihai Dicu, se arata negru pe alb ca circulatia pe autostrada Orastie-Sibiu, lotul 3, nu putea fi deschisa circulatiei in noiembrie 2014. Opinia expertului este una categorica, acesta explicand ca la acea data nu erau incheiate etapele tehnologice de executie prevazute in Proiectul Tehnic. Dar cum a ajuns sa cedeze structura rutiera? Simplu: italienii s-au comportat ca si cum ar fi la spa, nu pe un santier. Printre problemele constatate de expertul tehnic (atentie, angajat chiar de Salini-Impregilo) se numara unele care tin de abecedarul constructiilor precum nerespectarea la executie in totalitate a solutiei din Proiectul Tehnic si a prevederilor din Caietele de Sarcini, dar si a ordinii tehnologice de executie a fazelor de lucru; nerespectarea conditiilor de realizare a stratului din balast cu ciment etc..

 

Fostul sef al CNADNR, Mircea Pop, cu limuzina pe santierul Impregilo

Narcis Neaga

„Buba” de la tronsonul 3 al Orastie-Sibiu a fost insa intretinuta si de predecesorul actualului sef al CNADNR. Fostul stapan al Drumurilor din Romania, Mircea Pop, s-a dovedit la fel de nepasator ca si Narcis Neaga in ceea ce priveste nesimtirea italienilor. Membru al unei familii importante din Cluj, din care fac parte avocati, procurori, judecatori, si considerat de presa drept un pasionat al escapadelor cu contracte „preferentiale”, Pop nu i-a deranjat niciodata pe cei de la Salini-Impregilo. Doar poate cu niste vizite mai mult de curtoazie. Caci Mircea Pop doar s-a plimbat cu limuzina de cateva ori pe santierul Impregilo fara sa sanctioneze firma italiana pentru intarzierile constatate. De altfel, Pop ar fi in relatii extrem de bune si cu conducerea Salini-Impregilo. Surse apropiate acestuia sustin ca  Mircea Pop se cunoaste indeaproape cu Pietro Francesco Miglio, responsabilul pe Europa de Est al Salini-Impregilo, cu care s-ar fi  intalnit de cateva ori in Italia. Tara in care fostul sef al CNADNR ar detine, potrivit surselor noastre, o vila impresionanta, dar si unde si-a maritat fiica. In plus, o firma de transport considerata apropiata de Pop a fost angajata de Impregilo pentru Orastie-Sibiu. SC Total NSA SRL a primit un contract baban, umflat de acte aditionale, pentru incarcarea si transportarea materialului provenit din sapaturile de excavare.

author avatar
National
1.414 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger