Mai mult de jumătate dintre trenurile aflate în circulație ar putea fi anulate de luna viitoare, avertizează sindicaliști CFR. Acești au anunțat că, din 16 septembrie, va fi declanșată greva tehnică, locomotivele cu defecțiuni fiind trase pe dreapta.

Mecanicii de la CFR Călători au anunțat că, de luna viitoare, vor refuza să conducă locomotivele care nu corespund din punct de vedere tehnic, pentru a nu pune în pericol siguranța călătorilor. Situația în acest moment este una catastrofică, susțin reprezentanții Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR), având în vedere că nu mai există piese pentru înlocuirea celor defecte de pe locomotive. ”În 16 septembrie vom organiza un miting de protest împotriva subcompensării CFR Călători, care a condus la lipsa locomotivelor, a vagoanelor, a ramelor electrice și a automotoarelor, precum și la un număr insuficient de mecanici de locomotivă, șefi de tren și casieri. Totodată, din 16 septembrie, se vor planifica doar locomotivele, automotoarele și ramele electrice care îndeplinesc condițiile tehnice de exploatare prevăzute în instructajul în vigoare, astfel încât să se poată evita defecțiunile care ar putea pune în pericol siguranța circulației”, se arată într-o adresă a FSTFR către ministrul Transporturilor și directorul general al CFR Călători.
Incendii la locomotive în fiecare zi
Sindicaliștii spun că, dacă nu se vor cumpăra piese pentru locomotive, în mai puțin de trei săptămâni transportul pe calea ferată va fi paralizat. ”Vom picheta până în data de 16 septembrie ministerul Transporturilor, Guvernul și Parlamentul. CFR Călători este o societate al cărei acționar unic este statul român, iar statul român ar fi trebuit să asigure material rulant. În condițiile în care piesele de schimb s-au scumpit foarte mult, directorul general al CFR Călători a mai anunțat și reduceri de cheltuieli. Cred că până pe 16 septembrie nu va mai exista nicio locomotivă funcțională, cel puțin din Depoul București, pentru că nu mai sunt piese. Am avut 598 de locomotive care nu aveau efectuate reviziile mari. De pe acestea s-au luat piese și s-au pus pe celelalte locomotive, dar acum nu mai au ce să ia de pe ele. Și dacă nu se cumpără alte piese în loc, nu vor mai fi trenuri în circulație. Mecanicul nu va ieși din depou cu o locomotivă incompletă, că nu îi permite instrucția. În fiecare zi, două locomotive iau foc și rămân defecte. Vin trenurile în Gara de Nord cu un vagon sau două vagoane și trei locomotive, pentru că s-au defectat pe drum și au fost nevoiți să aducă alte locomotive. La modul în care se strică, s-ar putea să nu mai prindem data de 15 septembrie, că rămânem fără locomotive. Directorul general deja anulează trenuri pe bandă rulantă, deși suntem încă în sezon. Mai mult, singura societate care repara ramele electrice s-a închis de două zile, deci nu mai are cine să le repare”, ne-a declarat Maxim Rodrigo, președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România.