Radisson Blu Hotel este unul dintre hotelurile de lux ale Capitalei, fiind foarte căutat de turiștii străini. Deși în ultimii doi ani a trecut prin mai multe renovări, inspectorii de la Protecția consumatorului au descoperit numeroase nereguli.
Ca urmare s-a luat decizia de a închide cel puțin 11 camere găsite în neregulă, și amendarea hotelului cu 33.000 de lei, potrivit unui comunicat ANPC.
Mobilierul și protecțiile de saltele erau pătate, iar pereții erau murdari. Nereguli au fost descoperite, mai spune ANPC, și în bucătăria restaurantului, unde au fost găsite produse alimentare expirate.
„Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) s-a autosesizat cu privire la modul în care sunt respectate drepturile consumatorilor de către operatorul economic S.C. Nemo Investement Vehicle S.A. (Hotelul Radisson Blue) și, prin intermediul unei echipe de control de la Comisariatul Municipiului București, a realizat, pe 10 februarie 2022, o acțiune de control la hotelul de 5 stele din centrul Capitalei.”, spun reprezentanții ANPC.
În urma verificărilor, au fost aplicate sancțiuni contravenționale în valoare totală de 33.000 lei, la care s-au adăugat măsuri complementare precum:
– oprirea definitivă de la comercializare și retragerea din circuitul consumului uman a produselor alimentare neconforme
– oprirea temporară a prestarii serviciilor pentru camerele de cazare verificate.
Numeroase nereguli în bucătăria restaurantului
Neregulile constatate au fost, în zona de bucătărie:
– utilizarea unor materii prime și produse semifinite cu data limită de consum depașită (sosuri, condimente, lapte etc)
– existența unor produse alimentare fără etichete cu elemente de identificare și caracterizare sau data limită de consum, astfel încât să se poată stabili conformitatea acestora
– menținerea în aceleași spații frigorifice a produselor din carne, împreună cu produse finite ce urmau a fi servite ca atare (fructe, legume prelucrate sau intregi) si produse lactate ambalate
– folosirea unor ustensile cu grad avansat de uzură
– utilizarea unui grătar neigienizat, cu arsuri grosiere;
– lipsa traducerii în limba română a denumirii si ingredientelor din listele meniu
– colectarea reziduurilor solide în recipiente neacoperite, amplasate în spațiile de prelucrare.
În zona de cazare, au fost constatate abateri de la prevederile legale în vigoare în 11 camere care erau disponibile (libere) la momentul controlului, astfel:
– existența unor pereți murdari
– utilizarea unor piese de mobilier cu porțiuni exfoliate, pătate sau rupte
– utilizarea unor protecții pentru saltea pătate
– deficiențe de informare a turiștilor, în camere (informare incompletă și doar în limba engleză).
Verificările comisarilor CPCMB au fost extinse şi la celelalte camere ale hotelului.”, se spune în comunicatul ANPC.
Schimbare totală în 2021
La începutul lunii iunie 2021, Radisson Hotel Group anunța relansarea și repoziționarea Radisson Blu Hotel, București, în urma unei investiții majore de capital. Prin noile invesștii creșteau și numărul de camere cu peste 600 de camere.
Proiectul de investiții pentru extinderea complexului Radisson Blu va continua până în 2022, spuneau oficialii grupului, cu adăugarea a 200 de camere noi. Noile camere vor fi amplasate în clădiri complet renovate, incluzând cele mai noi tehnologii și facilități de ultimă generație, de înaltă calitate, pentru a asigura confortul și siguranța maximă a tuturor oaspeților.