Cauta

De astazi, Hamburg interzice masinile diesel

Este primul oras din Europa care  va interzice partial circulatia anumitor autoturisme alimentate cu motorina. O masura incarcata de simboluri care risca sa accelereze declinul acestei tehnologii, culmea, inventata de un german, dupa scandalul Dieselgate.

Justitia trimite motorina la gunoi dar sute de mii de oameni depind de industria auto germana

Una dintre restrictii se va aplica pe 1,6 km pe Stresemannstrasse unde va fi interzisa circulatia vehiculelor diesel de 3,5 tone si mai grele. in timp ce pe 580 metri de pe Max-Brauer-Allee interdictia include toate diesel-urile care nu sunt Euro 6. Ambele strazi sunt in cartierul Altona. Vanatoarea diesel-ului a pornit dupa ce, in februarie, justitia germana a estimat ca motoarele diesel ar putea fi ”progresiv” interzise de municipalitati, incepand cu cele mai vechi si prevazand exceptii ”pentru artizani si anumite categorii de locuitori”. Dar guvernul german, frecvent acuzat de ecologisti pentru proximitatea sa cu lobby-ul puternicei industrii auto, nu vrea sa auda de o interzicere totala a diesel-ului. Berlinul refuza, deocamdata, sa instaureze o ”vigneta albastra”, un mecanism national care ar facilita controlalele. Deja, locuitorii din Hamburg au temeri ca masura care intra astazi in vigoare va fi ineficace si va muta problema in alte zone ale orasului, in afara tronsoanelor vizate.

Daca ar fi stiut Rudolf Diesel…

Chiar daca diesel-ul ramane subventionat in numeroase tari europene, el a cazut in dizgratie dupa scandalul, departe de a fi clarificat, Dieselgate in care a fost implicat Volkswagen. In 2015-2017, segmentul diesel in vanzarile de masini noi in Germania a scazut de la 47,7% la 38%. In fata acestei tendinte, luna trecuta, Bosh, cel mai mare producator de echipamente auto, a prezentat o noua tehnologie ce va permite ”diminuarea drastica” e emisiilor motoarelor pe motorina. De partea sa, guvernul are in vedere masuri precum dezvoltarea in orase a unor retele de transport public cu vehicule electrice. Brevetat in 1892 de catre inginerul Rudolf Diesel, motorul pe motorina a fost locomotiva industrializarii in intreaga lume. O criza in sectorul auto german ar avea un impact negativ asupra economiei tarii, estimeaza expertii. 5% din locurile de munca din Germania depind direct sau indirect de industria de automobile. Iar peste 600.000 de locuri de munca sunt direct sau indirect dependente de fabricarea motoarelor cu combustie interna, inclus fiind si diesel-ul. Aceste posturi nu vor mai putea fi pastrate, odata cu incetarea productiei motoarelor conventionale, motoarele electrice necesitand pana la de 20 de ori mai putine piese detasate. Pe de alta parte, apreciaza expertii, strategia germana de protejare a industriei auto ”clasica” s-ar putea sa se dovedeasca costititoare pe termen lung, deja constructorii fiind in urma in cursa mondiala pentru vehicule electrice si noi forme de mobilitate.

Ultimele stiri

  • Ofensivă economică europeană: 20 de bănci rusești, în pragul excluderii din SWIFT
  • Breaking news… în jurul lumii: Crize în lanț, atacuri și alianțe fragile
  • Comunicat de presă KOMORA ENGINEERING SRL
  • Călătorul aerian = vaca de muls a companiilor low cost!
  • Inspector superior din cadrul ANAF, reținut de DNA. Procurorii îl acuză de trafic de influență
  • Update. PLAN ROȘU în județul Iași: un autocar și un camion, implicate într-un grav accident/17 persoane, transportate la spital – FOTO
  • Insomnia Nu Este Doar Despre Somn: Cauze Profunde și Soluții Naturale
  • Influencerul român, noul Dumnezeu cu ring light: fără creier, dar cu like-uri divine
  • Cum va fi vremea în iunie. Estimările meteorologilor pentru prima lună de vară/Ce vești vin de la ANM
  • Dragnea spune că Ponta „a fost păcălit” să candideze: „El a avut un singur rol: să ia cât mai multe voturi de la Crin”
  • Exit mobile version