Ar fi pleonasm doar în cazul cabinelor de dormit din trenuri sau vapoare, dar aici vorbim de intenţia unei companii aeriene de a introduce aceste dotări la clasa economy.
Este o iniţiativă destinată să îmbunătăţească confortul pasagerilor pentru zborurile pe distanţe lungi, spune Air New Zealand. Conceptul ‘Economy Skynest’ este format din şase paturi similare cu cele din cuşetele de tren sau hotelurile de tip capsulă. Paturile au o dimensiune de doi metri pe 58 de centimetri, şi sunt echipate cu pernă, pătură şi perdele pentru a păstra inimitatea pasagerilor. Călătorii vor putea rezerva în avans anumite intervale orare pentru a se putea odihni în aceste cuşete pe durata unui zbor pe distanţe lungi. “Proiectul este o soluţie pentru că una din principalele surse de disconfort la clasa economy este faptul că nu poţi să te întinzi”, explică Mike Tod, director de marketing la Air New Zealand. Cuşetele se vor introduce în 2021, în prezent se evaluează zborurile pe ruta Auckland-New York, o rută de aproximativ 17 ore şi 40 de minute. Airbus a propus companiei Qantas Airways capsule echipate cu paturi în zona de marfă a avioanelor A350 ce vor fi utilizate pentru zborurile pe ruta Sydney – Londra, însă proiectul a fost respins. Primele zboruri non-stop Qantas pe rutele Sydney – New York şi Sydney -Londra ar urma să înceapă în prima jumătate a anului 2023. În prezent, cel mai lung zbor din lume este între Singapore şi New York, cursa de 19 ore este operată de Singapore Airlines.
Are si dusuri?