Cauta

Cum va feriti de facturile mari la internetul pe mobil

Numeroase plangeri primite de ANCOM  se refera la facturarea serviciilor de telefonie sau internet. Pentru a va feri de asa-numitul „soc al facturii”, puteti folosi cateva solutii aflate la indemana oricarui utilizator de smartphone sau tableta.

Cum va feriti de facturile mari la internetul pe mobil - Ziarul National
Daca folositi wireless gratuit, verificati daca nu vi s-a activat automat conexiunea la reteaua furnizorului de internet

Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii  (ANCOM)  precizeaza ca taxarea incorecta se numara printre cele mai des invocate nemultumiri ale clientilor companiilor de telefonie mobila. Potrivit ANCOM,  taxarea incorecta poate fi generata si de faptul ca furnizorul, dintr-o eroare umana, nu a introdus in sistemul sau de facturare oferta sau extraoptiunile de care beneficiaza un anumit client. Costuri suplimentare pot aparea si ca urmare a faptului ca terminalul utilizat (smartphone, tableta) permite conectarea accidentala sau automata la internet sau are instalate anumite programe care se actualizeaza automat, la fiecare conectare, generand trafic suplimentar.

Verificarea setarilor

Pentru a evita astfel de situatii, utilizatorii sunt sfatuiti sa verifice setarile terminalului pe care il folosesc si aplicatiile sau serviciile instalate pe acesta. De exemplu, in cazul in care este utilizata o conexiune wireless gratuita, este bine ca telefonul sa nu fie setat sa se conecteze automat la reteaua furnizorului de internet, daca semnalul retelei wireless gratuite se pierde. In caz contrar, traficul pe net se va taxa, umfland factura lunara.

Facturi detaliate

Utilizatorii pot verifica volumul de trafic consumat apeland la serviciul de contorizare a traficului pus la dispozitie de furnizori.  Pentru a-si contoriza consumul propriu, utilizatorii de telefonie si internet pot solicita furnizorilor facturi detaliate, indiferent daca au abonament sau cartela preplatita. Factura detaliata trebuie sa contina, printre altele, informatii privind numarul de ore/volumul de trafic inclus in abonament (limita de trafic), precum si traficul suplimentar efectuat.

Contracte cu prevederi clare

Totodata, din perspectiva legislatiei din domeniul comunicatiilor electronice, contractele incheiate intre utilizatori si furnizorii de servicii de telefonie si acces la internet trebuie sa contina, pe langa preturile si tarifele aferente fiecarui serviciu sau pachet de servicii contractat, orice alte informatii care ajuta la intelegerea modului de tarifare, cum ar fi:

–         unitatea minima de tarifare a apelurilor sau a sesiunilor de date,

–         rotunjiri aplicabile (de exemplu primul minut indivizibil),

–         modalitatea de tarifare a SMS-urilor,

–         ordinea de consum a minutelor/SMS-urilor/MMS-urilor/apelurilor video incluse sau a traficului de date inclus, dupa caz.

Reclamatii

Orice problema legata de facturarea unui serviciu de comunicatii electronice trebuie reclamata in primul rand furnizorului. Daca utilizatorii sunt nemultumiti de rezolvarea sesizarii, se pot adresa instantei, care poate solicita furnizorului reclamat probe care sa ateste corectitudinea inregistrarii traficului, precum datele tehnice inregistrate in centrala. Pentru informatii suplimentare, cei interesati pot accesa sectiunea dedicata utilizatorilor de pe pagina de internet a ANCOM  (http://www.ancom.org.ro), subsectiunea „Facturarea serviciului”.

Ultimele stiri

  • Călin Georgescu, mesaj de Crăciun: „Să avem credință, orice s-ar întâmpla”
  • Românii au dat fuga la fast-food chiar şi pe 25 decembrie. Cum te poţi distra în marile oraşe din România, în zilele de Crăciun
  • Comunicat de presă COMUNA SALCUTA
  • Geopolitica microprocesoarelor, lecție dură pentru Europa
  • Directorul general al TAROM și-a dat demisia
  • Criză în reciclarea plasticului: UE strânge șurubul importurilor ieftine după închiderea fabricilor
  • Concert de Crăciun la Suceava: glasurile copiilor au unit generațiile, într-un eveniment susținut de Fundația Dan Voiculescu pentru Dezvoltarea României
  • Inteligenţa Artificială, încă o enigmă pentru mulţi români, deşi ţara noastră se află în topul european al conectivităţii la Internet
  • Spargere dată ca-n filme, la Cluj-Napoca: s-a deghizat în livrator de mâncare şi a folosit o “cheie mincinoasă”. A furat 41.000 de euro
  • Programul supermarketurilor de Crăciun 2025. Ce orar vor avea magazinele Kaufland, Lidl, Carrefour, Mega Image, Auchan şi Penny
  • Exit mobile version