AcasăNewsCum te fereşti de ţepele marilor solduri

Cum te fereşti de ţepele marilor solduri

Cumpărătorii trebuie  să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze, în special în perioada marilor reduceri de preţuri, cum este şi Black Friday, iar în cazul în care consideră că drepturile le-au fost încălcate să semnaleze ANPC pentru orice abatere.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor recomandă verificarea prețurilor prin consultarea site-urilor care afișează prețuri comparative pentru același produs. Orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse identice. Preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă. Preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus. Comerciantul este obligat să informeze corect şi complet consumatorii prin publicarea, pe website-ul său, a unor informaţii precum: datele de identificare, preţul cu toate taxele incluse; cheltuielile de livrare, dacă este cazul; modalităţile de plată şi de livrare; perioada de valabilitate a ofertei sau a preţului; durata minimă a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs; existenţa şi modul de exercitare a dreptului de denunţare unilaterală a contractului. Pentru cumpărăturile online, ANPC recomandă consumatorilor să verifice stocul existent, preţul afişat pe site şi dacă acesta este integral (conţine sau nu TVA) şi dacă preţul include costul de livrare. Consumatorul trebuie să ştie că, din momentul în care a primit un produs comandat pe internet, are dreptul de a denunţa contractual şi 14 zile pentru a-l returna, dacă nu este mulţumit de el, fără să invoce vreun motiv. De asemenea, în cazul returnării produsului, consumatorul îşi poate primi suma de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului. Profesionistul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plata din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată și, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la dată la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.

author avatar
Andrei Coman
215 afisari

1 COMENTARIU

  1. Pai principala teapa e ca nu ai urmarit preturile. Daca mergi si in loc sa iei un radio cu 100 de lei si il iei cu 130de lei ai luat teapa cu 30% chiar daca tu pleci fericit ca ai dat o teapa de 70%…Pt ca oferta era de 200 de ron pt radio dar BF il taie la pret si il dadea cu o reducere de 70% la 130 ron cand in fapt radioul pe piata e vandut de producator la 80 ron…
    E doar o spalatura pe creer a inginerilor de market asemanatoare cu faptul ca daca zic ca radioul costa 80 ron nu face nimeni coada la el insa daca spun ca pretul e de fapt 79,99 ron se face coada… E atat de pretios acel 1 ban insignifiant sau e doar o fatada ca in cazul esteticului abordat la poza zili?…

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger