România a ieșit din cursa pentru noua fabrică VW în Europa de Est, dar premierul bulgar Boiko Borisov continuă să dea din coate pentru a aduce gigantul german la el în ţară. Căpos, Borisov a declarat că va face tot posibilul pentru a câştiga investiţia. Mut, al nostru Klaus Iohannis nu s-a învrednicit să facă lobby pentru VW în România, aşa că balanţa s-ar putea să se încline în favoarea Bulgariei sau a Turciei, singurele rămase pe lista scurtă.

„În ceea ce priveşte riscul investiţiei, Bulgaria este mai bine poziţionată decât orice ţară din regiune. Investiţia Volkswagen în Bulgaria va fi benefică pentru întreaga Europă de Est, spune Borisov. Avantajele Bulgariei ar fi sistemul fiscal competitiv, legislaţia prietenoasă cu mediul de afaceri, legăturile bune de transport şi costul scăzut al forţei de muncă. Decizia finală privind investiţia Volkswagen este aşteptată la începutul lunii septembrie, însă compania încă nu a luat o decizie privind construirea unei noi fabrici multibrand în Turcia. Noua unitate ar putea fi construită în apropierea oraşului Izmir, unde vor fi produse şi modele Skoda. Turcia are o infrastructură solidă, dar Bulgaria este o altă opţiune, deoarece este mult mai stabilă din punct de vede politic şi este un stat membru al UE, a explicat şeful sindicatului Skoda, Jaroslav Povsík. Turcii au un aliat, este vorba de Qatar, care deţine o participaţie de 17% la grupul german, în contextul în care emiratul poate decide în privinţa deciziei şi sprijină autorităţile de la Ankara pentru a obţine investiţia. „În ultimele luni, am examinat diverse locaţii din Europa şi am făcut o listă scurtă. Nivelul preliminar al negocierilor este acum însoţit de discuţii concrete, dar o decizie finală va fi luată pe baza rezultatelor discuţiilor. Nu putem da publicităţii detaliile privind locaţiile specifice”, spunea recent Leslie Bothge, purtătorul de cuvânt al VW. În mai, săptămânalul ceh Skodovacky anunţa că o nouă facilitate de producţie pentru modelele Skoda şi Volkswagen va fi construită în Turcia sau Bulgaria. Bulgaria este o altă opţiune, deoarece este mult mai stabilă din punct de vede politic şi este un stat membru al UE, a explicat şeful sindicatului Skoda, Jaroslav Povsík.